Firma Hyster wyznaczyła ambitne cele środowiskowe, które chce osiągnąć do 2026 roku. Teraz, na półmetku, Hyster ujawnia dotychczasowe postępy swoich ekologicznych inicjatyw produkcyjnych oraz innowacyjnych produktów i opracowanych rozwiązań, aby pomóc klientom w osiągnięciu ich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

„Częścią ogólnego celu jest znaczne zmniejszenie naszego globalnego śladu emisji dwutlenku węgla” – wyjaśnia Conal McNally, inżynier ds. środowiska w Hyster Europe. „Ponadto ustalono cele środowiskowe, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, emisję lotnych związków organicznych z procesów lakierniczych i odpadów niebezpiecznych o 30%, a zużycie wody o 20%. Dążymy również do osiągnięcia zerowej ilości odpadów składowanych na wysypiskach we wszystkich zakładach oraz do zaoferowania większej gamy alternatywnych produktów, które umożliwią klientom efektywne kosztowo obniżenie emisji.”

Większość procesów produkcyjnych powoduje powstawanie odpadów. Jako globalny producent produktów przemysłowych, firma Hyster uznaje znaczenie odpowiedzialnego wykorzystania materiałów i dąży do zmniejszenia ilości odpadów we wszystkich aspektach łańcucha produkcyjnego. Większość odpadów powstających podczas produkcji wózków widłowych Hyster® jest obecnie poddawana recyklingowi.

Na przykład w Nijmegen, w Holandii, gdzie produkowane są Hyster Big Trucks, wszelkie odpady nie nadające się do recyklingu są spalane w najczystszej holenderskiej spalarni, a nadmiar ciepła jest wykorzystywany do ogrzewania budynku fabryki i pobliskich domów. Zainstalowano również panele słoneczne, które dostarczają część energii elektrycznej do zakładu.

„W naszym zakładzie produkcyjnym w Nijmegen osiągnęliśmy już nasz cel, jakim jest zerowa ilość odpadów na wysypiskach śmieci” – dodaje Conal. „A zakład produkujący wózki Hyster w Craigavon, w Wielkiej Brytanii, również został rozbudowany z podobnymi ekologicznymi inicjatywami w centrum jego projektu i budowy”.

Nowy projekt budynku obejmuje między innymi inteligentniejsze podejście do ogrzewania, bardziej efektywne wykorzystanie światła naturalnego, stworzenie obszarów bioróżnorodności oraz zrównoważony system odwadniania miejskiego (SUDS).  97% odpadów z terenu zakładu jest obecnie poddawanych recyklingowi, a ilość odpadów trafiających na wysypiska zmniejszyła się o prawie 45%.  Specjalista w zakładzie pracuje nad odpowiedzialnym wykorzystaniem materiałów w opakowaniach produktów Hyster oraz nad tym, aby opakowania w coraz większym stopniu nadawały się do recyklingu i były zrównoważone.

Aby jeszcze bardziej wesprzeć redukcję emisji dwutlenku węgla, firma Hyster stosuje również niskoemisyjne metody dostarczania gotowych wózków do klientów, gdzie tylko jest to możliwe. Na przykład wózki Hyster ReachStackers mogą być transportowane łodzią z zakładu w Nijmegen do głównego portu Zeebrugge w Holandii. Transport drogą wodną zmniejsza liczbę ciężarówek na drogach, pomagając zaoszczędzić na zużyciu paliwa.

„Oprócz wdrażania zrównoważonych procesów produkcyjnych, ewoluujemy również pełną gamę produktów Hyster w kierunku niskiej lub zerowej emisji dzięki kluczowym postępom w technologii i konstrukcji wózków” – mówi Conal. „Od dużych ciężarówek używanych w portach i terminalach, aż po wózki widłowe o małej pojemności w intensywnych operacjach logistycznych, produkty Hyster coraz częściej zawierają szereg rozwiązań z zakresu czystej energii.”

Na przykład, innowacyjne zastosowania baterii litowo-jonowych i wodorowych ogniw paliwowych umożliwiają firmie Hyster opracowanie po raz pierwszy bezemisyjnych wózków Container Handlers i ReachStackers.

Ponadto, silniki Stage V, zgodne z przepisami UE dotyczącymi emisji spalin, zostały wprowadzone dla dużych wózków Hyster o ładowności 8 ton lub większej, pomagając firmom spełniać wymogi przepisów dotyczących emisji spalin, zwiększając jednocześnie produktywność i zmniejszając koszty posiadania dla klienta.

W 2021 roku wprowadzono również wózki widłowe Hyster® J10-18XD, wyposażone w akumulatory litowo-jonowe i o udźwigu do 18 ton, zapewniające porównywalną wydajność do wózków ICE, ale z zerową emisją spalin.  Po niedawnym wprowadzeniu na rynek serii elektrycznych wózków widłowych o udźwigu 7-9 ton, J7.0-9.0XNL, z w pełni zintegrowanymi akumulatorami litowo-jonowymi i możliwością szybkiego ładowania.

„Dużą część naszego ekologicznego podejścia stanowi wspieranie klientów z różnych sektorów przemysłu w realizacji ich własnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju za pomocą właściwych produktów oraz odpowiednich rozwiązań dla rynku wtórnego, takich jak środki smarne neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla” – mówi Conal.

Niektóre wózki Hyster Big Trucks przeznaczone na rynek europejski są wstępnie napełniane neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla olejem silnikowym Shell, jest on również stosowany w fabryce produkującej wózki widłowe Hyster w Craigavon w Irlandii Północnej.

„Zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój rośnie we wszystkich obszarach branży transportu wewnętrznego, aby spełnić wymogi przepisów prawnych, cele środowiskowe firm oraz polityki CSR” – mówi Conal.  „Podobnie jak wielu naszych klientów, ściśle monitorujemy nasze wyniki i postępy w realizacji  własnych celów środowiskowych i nadal dążymy do osiągnięcia ambitnych celów w regionie EMEA. Podobny postęp firma Hyster osiąga również w JAPIC i obu Amerykach.”