Ogólne warunki gwarancji MANITOU i MUSTANG
Zeppelin Polska Sp. z o.o., z dnia 30.01.2019
MANITOU udziela gwarancji na każde nowe, sprzedane przez siebie urządzenie. Gwarancja obejmuje wszystkie wady części lub produkcji urządzenia. Przez „urządzenie” rozumie się maszynę, jej opcje i osprzęt posiadający homologację MANITOU
- Gwarancja:
- rozpoczyna się w dniu pierwszego uruchomienia (podpisanie między stronami: Kupujący – Sprzedający należycie wypełnionego i prawomocnie podpisanego poświadczenia przekazania maszyny do eksploatacji),
- obowiązuje w okresie: 12 miesięcy lub 2000 godzin, w zależności, co wystąpi pierwsze
- możliwe jest odpłatne przedłużenie gwarancji, na odrębnych warunkach, do maksymalnie 60 miesięcy lub 6000 godzin, w zależności, co wystąpi pierwsze
- obejmuje (oprócz niżej opisanych wyjątków): wymianę lub naprawę części, w przypadku, których stwierdzono wadę produkcyjną, konstrukcyjną lub wadę materiału użytego do ich produkcji,
- stosuje się do urządzenia pod warunkiem, że było ono eksploatowane, konserwowane i poddawane przeglądom, zgodnie z instrukcją dostarczoną wraz z urządzeniem, a także przy użyciu oryginalnych części w warsztacie należącym do sieci dealerów autoryzowanych przez MANITOU.
Wymiana czy naprawa części w ramach gwarancji nie przedłuża okresu obowiązywania gwarancji.
Wyłącznie dealerzy autoryzowani przez MANITOU (lista dostępna na stronie internetowej www.manitou.com) są uprawnieni do wykonywania napraw w ramach gwarancji.
Gwarancja jest udzielana pierwszemu właścicielowi maszyny i może zostać przeniesiona na kolejnych jej właścicieli na pozostały okres obowiązywania gwarancji.
- Wyjątki, w których gwarancja nie obejmuje:
- uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwej eksploatacji, niezgodnej z zaleceniami przekazanymi przez dealera, a zwłaszcza z tymi zamieszczonymi w instrukcji obsługi, uszkodzeń spowodowanych zaniedbaniem lub powstałych w wyniku jakichkolwiek innych wypadków (akty wandalizmu, pożar, itp.),
- sytuacji, w których zabezpieczenia dostarczone z wyposażeniem nie zostały zamontowane bądź zostały zniszczone, lub gdy systemy bezpieczeństwa zostały rozregulowane lub wyłączone,
- wymiany części i elementów eksploatacyjnych zużywających się lub narażonych na normalne zużycie w czasie użytkowania urządzenia (filtry, świece zapłonowe, hamulce, sprzęgła, pasy napędowe, opony, farba itp.), płynów eksploatacyjnych (oleje, płyn hamulcowy itp.) oraz części, których stopień zużycia jest anormalny,
- normalnych zabiegów konserwacyjnych (takich jak regulacja, czyszczenie obwodu paliwa itp.),
- modyfikacji urządzeń wykonanych przez użytkownika czy osobę trzecią, wykraczających poza specyfikacje producenta oraz wykonanych bez wcześniejszej pisemnej zgody MANITOU,
- prac przeprowadzonych przez osoby nieposiadające autoryzacji MANITOU, które nie mają wiedzy na temat zasad bezpieczeństwa i nie przeszły odpowiedniego szkolenia w zakresie napraw i konserwacji urządzeń MANITOU, co może wpłynąć na funkcjonowanie, stabilność i niezawodność tych urządzeń,
- części czy elementów, które zostały zastąpione przez komponenty nieoryginalne lub zaadaptowane, a pochodzące z innego źródła niż MANITOU,
- kosztów transportu, opłat celnych, rożnych opłat podatkowych wynikających z prac związanych z przeglądami czy wypełnianiem gwarancji,
- wózków, których numer seryjny został zmieniony, sfałszowany lub usunięty
- sytuacji, w których nie zostały wykonane przeglądy podczas przekazywania do eksploatacji i w okresie obowiązywania gwarancji.
Ani MANITOU, ani autoryzowani dealerzy nie mogą ponosić odpowiedzialności za pośrednie lub bezpośrednie konsekwencje unieruchomienia urządzenia w okresie obowiązywania gwarancji, tj. wynajem maszyn, straty finansowe, straty produkcyjne, straty eksploatacyjne itp.
We wszystkich przypadkach umowna gwarancja nie zastępuje obowiązujących gwarancji prawnych.
- Uruchomienie
- Przekazanie do eksploatacji jest darmowe i powinno zostać wykonane przez dealera MANITOU.
- Dealer sprawdzi ogólny stan techniczny maszyny, działanie, poziomy i ustawienia.
- W tym samym czasie wskazówki dotyczące eksploatacji, bezpieczeństwa oraz konserwacji urządzenia powinny zostać przekazane właściwej osobie w firmie oraz wszystkim pozostałym użytkownikom maszyny.
- Przekazanie maszyny do eksploatacji rozpoczyna okres trwania umownej gwarancji i z tego powodu ma ono szczególne znaczenie.
- Po przekazaniu urządzenia do eksploatacji dealer przekaże Państwu potwierdzenie przekazania do eksploatacji.
- Ta procedura jest dowodem na to, że dostarczone urządzenie jest zgodne z zamówieniem, jego stan nie budzi żadnych zastrzeżeń, instrukcja obsługi została przekazana oraz określone zostały wskazówki dotyczące eksploatacji i bezpieczeństwa.
- Obowiązkowy przegląd, co 500 godzin lub 6 miesięcy:
- Przegląd ten musi zostać obowiązkowo wykonany, gdy upłynie ok. 500 godzin lub w ciągu 6 miesięcy, licząc od dnia uruchomienia maszyny (w zależności, które z tych kryteriów czasowych zostanie spełnione, jako pierwsze).
- Płyny eksploatacyjne, robocizna i koszty dojazdu wynikające z tytułu tego przeglądu zostaną zafakturowane.
- Na zakończenie tego pierwszego przeglądu Klient musi podpisać sprawozdanie z przeglądu, które zostanie włączone do książki konserwacji. Dealer zachowa jego kopię.
- MANITOU zaleca przestrzeganie w przyszłości kontroli okresowych oraz kontroli ustalonych w instrukcji obsługi.
- W zależności od warunków użytkowania można zmniejszyć okres przeprowadzania sprawozdania według oceny dealera.
- W celu uzyskania szczegółowych informacji o przeglądzie należy odnieść się do instrukcji obsługi dostarczonej razem z maszyną.
5. Nieuzasadnione wezwanie
W przypadku nieuzasadnionego wezwania serwisu, a w szczególności, gdy wezwany do naprawy maszyny personel techniczny Gwaranta stwierdzi, iż naprawa polegała na wykonaniu czynności obsługi codziennej, lub drobnych regulacji nieistotnych z punktu widzenia gwarancji, takich jak na przykład:
a) zmiana parametrów pracy maszyny na życzenie Kupującego;
b) dokręcenie opasek zaciskowych, połączeń śrubowych itp.
c) uzupełnienie elektrolitu, lub płynów eksploatacyjnych itp.
5.1. W przypadku stwierdzenia, że przyczyna awarii leży po stronie Użytkownika, wezwanie będzie uznane za nieuzasadnione.
5.2. W przypadku stwierdzenia nieuzasadnionego wezwania, reklamacja nie będzie uznana, a koszty wezwania i naprawy poniesie Kupujący.