Wózki widłowe Hyster® o udźwigu 8-18 ton zawierają silniki Stage V, aby pomóc firmom w przestrzeganiu przepisów dotyczących emisji spalin, jednocześnie zwiększając produktywność i obniżając całkowity koszt posiadania.
Nowa seria HYSTER H8018XD
Nowa seria H8-18XD wózków Hyster Big Trucks wyposażona jest w silniki Stage V i zapewnia niskie koszty eksploatacji, w zakresie zużycia paliwa i AdBlue®, bez kompromisów w zakresie wydajności i trwałości.
„Stale rozwijamy naszą ofertę rozwiązań Hyster, zgodnie z rozwojem technologicznym, zmianami w przepisach, a przede wszystkim z potrzebami naszych klientów” – mówi Jan-Willem van den Brand, Direct Global Market Development Big Trucks. „Klienci mogą oczekiwać wysokiego poziomu niezawodności i niskiego TCO (Total Cost of Ownership) w wymagających zastosowaniach, gdy presja kosztów ma duży wpływ”.
Naprawa i wymiana opon
Naprawa i wymiana opon to w rzeczywistości drugi największy koszt dla większości operacji związanych z transportem materiałów. Z tego też względu wózki Hyster posiadają możliwość regulacji maksymalnego kąta skrętu. Zmniejsza to opory ruchu, gdy operator wybiera zmniejszony kąt, co skutkuje zmniejszeniem zużycia opon i kosztów.
Serwis i konserwacja
„Kluczowym sposobem zwiększenia produktywności i maksymalizacji rentowności operacji jest zapobieganie przestojom związanym z serwisem i konserwacją” – mówi Jan-Willem. „Dlatego ulepszone możliwości serwisowania zostały wbudowane w konstrukcję wszystkich modeli z tej serii”.
Okresy międzyobsługowe w nowym silniku Stage V wzrosły z 500 godzin do 1000 godzin. Zgodnie z przepisami, nowe wózki Hyster wykorzystują kombinację selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), wodny roztwór mocznika (DEF) jak AdBlue®. Oraz filtra cząstek stałych (DPF). Dla łatwego dostępu, obie jednostki oczyszczania spalin są zapakowane w jednej skrzyni i wygodnie umieszczone na zewnątrz wózka.
W celu przyspieszenia ogólnej konserwacji i zminimalizowania czasu przestoju, seria wózków została zaprojektowana z łatwym dostępem serwisowym. W kabinie znajduje się wyświetlacz dostarczający kluczowe dan,e dotyczące wydajności wózka i diagnostyki pokładowej na jednym przejrzystym ekranie.
Różne rozstawy osi
Seria wózków Hyster® H8-18XD jest dostępna z różnymi rozmiarami rozstawu osi. Firmy mogą wybrać wózek zapewniający optymalną zwrotność w ciasnych przestrzeniach, zwiększający produktywność i zmniejszający zużycie opon. Tam, gdzie przestrzeń nie stanowi problemu, firmy mogą wybrać model o większym zewnętrznym promieniu skrętu. Jak również mniejszej masie wózka, co pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i koszty.
Różne konfiguracje
Dostępne są różne konfiguracje wózków, a także specjalne opcje konstrukcyjne, aby dostosować się do innych wymagań związanych z konkretnym zastosowaniem, począwszy od wentylatora rewersyjnego w celu poprawy chłodzenia w zakurzonych zakładach papierniczych lub budowlanych, a skończywszy na różnych osprzętach przeładunkowych, aby dostosować się do zmienności ładunku spotykanej w przemyśle drzewnym.
Nowa kabina XD
W serii wózków zastosowano również przeprojektowany przód i przyjazną dla operatora kabinę XD, za którą wózek podnośnikowy Hyster® H16XD-6 otrzymał nagrodę 2020 GOOD DESIGN Award*.
„Projekt kabiny i przedniej części pojazdu skupia się na widoczności, ergonomii i komforcie,. Wszystko po to, aby pomóc napędzać produktywność operatora przez całą zmianę” – mówi Jan-Willem. Wygodne i komfortowe miejsce pracy operatora zwiększa jego produktywność i zadowolenie”. Jest to ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ na wielu rynkach występuje niedobór umiejętności w tej dziedzinie.”
Cicha i wygodna kabina ma największą w branży powierzchnię wejścia do kabiny. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie, i jest wystarczająco przestronna, aby nosić w niej kask ochronny.
Komfort pracy operatora
Przeprojektowany maszt i karetka kabiny tworzą szerszy widok dla operatora. Zapewniają tym samym lepszą widoczność końcówek wideł na poziomie gruntu i wysokości przyczepy. Operatorzy nowej gamy Hyster® H8-18XD korzystają z lepszego poczucia stabilności dzięki nowej odlewanej przeciwwadze. Dzięki niej środek ciężkości wózków został przesunięty w dół i w kierunku tyłu. Co zminimalizowało odbijanie się od podłoża.
„Precyzyjne przenoszenie delikatnych, ciężkich ładunków w ciasnych przestrzeniach jest wymagane we wszystkich zastosowaniach, takich jak przemysł chemiczny, metalowy i budowlany. Od tych ciężarówek wymaga się niekiedy pracy blisko materiałów i pracowników” – mówi Jan-Willem. „W takich operacjach wózek musi zapewniać potężne osiągi, ale z dokładnością, aby zapewnić maksymalną wydajność i mniej kosztowne uszkodzenia ładunków”.
„Dzięki naszej nowej serii wózków widłowych o udźwigu 8-18 ton uprościliśmy ofertę. Jednocześnie oferując klientom większy wybór w zakresie ich specyficznych wymagań aplikacyjnych” – dodaje Jan-Willem.