Technologia litowa oferuje wyższą gęstość mocy (kWh na kg) niż technologia kwasowo-ołowiowa. W praktyce przekłada się to na 4 razy lżejszy akumulator o tej samej pojemności znamionowej. Kolejną kluczową zachętą jest żywotność akumulatorów, z co najmniej dwukrotnie większą liczbą cykli niż w przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych, co jest poparte bezproblemową gwarancją na 5 lat. Elastyczność ładowania w dowolnym momencie w ciągu dnia, bez konieczności konserwacji, przyczynia się do ogólnego bezproblemowego korzystania z urządzenia.
Technologia akumulatorów kwasowo-ołowiowych ma ponad 100 lat i została udowodniona jako niezawodna i stosunkowo niedroga. W zależności od zastosowania (niski przebieg itp.) i budżetu, a także rutyny konserwacyjnej, wybór akumulatorów ołowiowych może być rozsądną opcją. Patrząc na nasze doświadczenie, jeśli akumulatory są prawidłowo konserwowane, w łagodnym klimacie ich żywotność może sięgać nawet 8 do 10 lat. Jeśli problemem są temperatury - tak niskie jak -20°C lub tak wysokie jak 45°C - wówczas akumulatory ołowiowe są preferowaną opcją.
Pierwsze i odwieczne pytanie, na które nie ma ostatecznej odpowiedzi. W naszym segmencie pojazdów użytkowych, zasięg nie jest prawdziwym problemem, ponieważ większość użytkowników końcowych jeździ średnio 50 km/dzień. Na przykład, od zbiórki odpadów do utrzymania terenów zielonych, pracownicy miejscy spędzają większość czasu w ternie, a nie w pojeździe, co tłumaczy niski przebieg. Dzięki szerokiej gamie opcji akumulatorów, naszą rolą jest zapewnienie, że klient otrzyma odpowiedni akumulator, który będzie pasował do Jego codziennego zastosowania i budżetu. Dostosowaliśmy nasze dane do nowych przepisów, tak aby zakresy były zgodne z nowym cyklem WLTP z autonomią do 135 km.
Bazując na naszym bogatym doświadczeniu z wieloletnimi klientami, trakcyjne akumulatory kwasowo-ołowiowe wytrzymują od 6 do 8 lat. W niektórych przypadkach widzimy pojazdy powyżej 10 lat z wciąż tym samym pakietem. Porównywalny z innymi częściami składowymi pojazdu, EOL jest poddawany rygorystycznemu procesowi recyklingu - znormalizowanemu od 40 lat - który okazał się bardzo efektywny (>80% wskaźnik zwrotu).
Nasz obecny asortyment pojazdów nie wymaga dodatkowej instalacji elektrycznej. Podłącz pojazd do dowolnego domowego gniazda 230V/13A. Na życzenie, G4 może być wyposażony w standardową wtyczkę typu 2, aby zapewnić kompatybilność z publicznymi stacjami ładowania.
Europejskie prawo jazdy (klasa B) jest wymagane do korzystania z naszych pojazdów homologowanych jako czterokołowce lub N1 na drogach.
Goupil oferuje jako opcję elektryczną nagrzewnicę wentylatorową w celu utrzymania temperatury w kabinie na akceptowalnym poziomie. To rozwiązanie nie może zastąpić opcjonalnego systemu ogrzewania diesel (WEBASTO), który jest bardziej odpowiedni w zimnym środowisku. Ze względu na specyfikę zastosowań obejmujących wiele otworów wlotowych i wylotowych, nagrzewnica elektryczna jest najbardziej preferowaną opcją przez klienta i może być połączona z opcją fotela grzewczego w celu poprawy komfortu w chłodne dni.
GOUPIL zawsze zwracał dużą uwagę na zużycie oferowanych urządzeń elektrycznych, aby uniknąć strat w zasięgu pojazdu. W związku z tym, nawet w przypadku naszego najbardziej energochłonnego wyposażenia (myjka wysokociśnieniowa Goupil design o maks. ciśnieniu 130 barów), to połączone rozwiązanie zapewnia co najmniej typowy dzień użytkowania. W rzeczywistości, myjka wysokociśnieniowa zużywa około 15% energii z 14kWh akumulatora litowego na godzinę.
Zachęty finansowe różnią się w zależności od kraju i mogą mieć różne formy.
Dzięki momentowi obrotowemu łatwo dostępnemu z silnika elektrycznego, Goupil oferuje duże możliwości holowania. Przykładowo, G4 jest w stanie holować 1 tonę na drodze (z prawem jazdy klasy B) i do 1,4 tony z prawem jazdy klasy BE.
Czas ładowania zależy od opcji akumulatora. Zasadą jest, że do pełnego naładowania akumulatora potrzeba całej nocy (5 do 9 godzin). Należy pamiętać, że akumulatory ołowiowe wymagają pełnego cyklu ładowania za każdym razem. Baterie litowe mogą być ładowane w dowolnym momencie w ciągu dnia, z szybkością około 20% pojemności odzyskiwanej w ciągu godziny.
Nasze pojazdy zostały zaprojektowane tak, aby w jak największym stopniu spełniać Państwa codzienne obowiązki. Mając to na uwadze, postawiono sobie za priorytet zaoferowanie solidnego rozwiązania o łatwej obsłudze pod względem manewrowości i ergonomii, z wystarczającym zasięgiem jazdy pozwalającym na pokonanie minimum dnia pracy. Oferując wyjątkowe funkcje, Goupile zostały zdefiniowane jako realna alternatywa dla pojazdów klasy użytkowej, w segmencie utrzymania czystości w miastach i zastosowaniach przemysłowych.
Goupil nawiązał współpracę z SNAM, pionierem w łańcuchu zbiórki i recyklingu baterii, który gwarantuje zdolność do recyklingu na poziomie co najmniej 70% w przypadku naszych baterii litowych. W oparciu o pojemność resztkową każdego ogniwa bateryjnego, te ostatnie mogą być ponownie przetworzone w innym zastosowaniu lub zredukowane do sproszkowanego węglanu litu w celu nowej industrializacji.
Goupil EV z założenia idealnie nadaje się do takich zastosowań, jak zbiórka pojemników lub dostawy na ostatnie kilometry, gdzie jest wiele przystanków. Brak sprzęgła, wibracji i hałasu silnika znacznie poprawia doświadczenia użytkowników końcowych i ogranicza czynności konserwacyjne. Ponieważ nasze rozwiązania stosowane są głównie w obszarach miejskich, przyczynia się to również do poprawy samopoczucia w sąsiedztwie, przy znacznie zmniejszonej emisji dwutlenku węgla, a także do silnego dążenia gmin do ograniczenia liczby pojazdów spalinowych na tych obszarach.
Możemy powiedzieć, że jest, ale nie na długo. Od 2021 r. nowe pojazdy elektryczne i hybrydowe będą musiały być zgodne z nowym rozporządzeniem UE mającym na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów i innych niechronionych osób na ulicach. W związku z tym wszystkie nowe modele będą wyposażone w stały system ostrzegania o obecności osób na drogach: AVAS (Acoustic Vehicle Alert System).
Akumulatory litowe stosowane w naszych pojazdach są zgodne z bardzo surowymi przepisami bezpieczeństwa (R100-02). Wśród ponad 2 000 pojazdów w ruchu nie odnotowano żadnych incydentów.
Nie. Od samego początku firma Goupil celowo włączyła koszt akumulatora do ceny pojazdu. Oferujemy długoterminowy leasing na bazie całego pojazdu.
Firma Goupil została założona w 1996 roku, a jej jedynym celem było projektowanie i produkcja w 100% użytkowych pojazdów elektrycznych. Dzięki zdobytemu przez lata zaufaniu naszych klientów i partnerów stworzyliśmy i zbudowaliśmy rynek kompaktowych elektrycznych pojazdów użytkowych, dzięki czemu nasza firma stała się pionierem w tej dziedzinie.
Przy obecnym koszcie użytkowania, pełne naładowanie kosztuje od 1,20 do 2,50 € w zależności od pojemności baterii. Przekłada się to na 0,02 € za km lub 2 € za 100 km.
Chociaż Goupil należy do Polaris Industries Inc., lidera w produkcji pojazdów terenowych (ORV), to jednak mamy zupełnie inne podejście do pojazdów przeznaczonych do użytku drogowego i specyficznych potrzeb pracy. Dostarczane z oponami terenowymi, nasze pojazdy mogą jeździć po trawie i darni oraz miękkim podłożu. Niedawno wprowadzona na rynek konstrukcja G2 wnosi pewne możliwości terenowe pozwalające na jazdę po nierównym terenie, zwykle zarezerwowanym dla pojazdów ATV/4x4.