Jak reagować na nowe zachowania klientów i odporność przedsiębiorstw?

Zakłady dystrybucji żywności i podstawowe sklepy spożywcze szybko reagują i działają, w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb klientów, w odpowiedzi na nowe zachowania konsumentów w obliczu pandemii COVID-19.

Chociaż coraz trudniej jest przypomnieć sobie czasy, kiedy wyjście do sklepu spożywczego nie oznaczało dwumetrowego dystansu społecznego i noszenia maski, konsumenci nadal gromadzą zapasy podstawowych produktów lub decydują się na zamawianie i dostawę przez Internet. W obu przypadkach szybko pojawiają się problemy z utrzymaniem dostępności zapasów i szybkości dostaw, co oznacza zwykle większą presję kosztową, niedobory i napięte łańcuchy dostaw.

Ponadto, wszystkie obiekty gastronomiczne muszą obecnie pracować nad ochroną zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, priorytetowo traktować czystość i zmagać się z wynikającym z tego chaosem operacyjnym, który jest skutkiem z bezprecedensowym wzrostem popytu.

Nowe myślenie w przemyśle spożywczym

Dla firm zajmujących się dystrybucją żywności, kluczowe znaczenie ma ochrona dobrego samopoczucia zarówno pracowników, jak i klientów, przy jednoczesnym zarządzaniu popytem, a jednocześnie rozpoczęcie ponownego wyobrażenia sobie „nowej normy” z modelem biznesowym na dłuższą metę.

Oto kilka interesujących przykładów:

Przygotowanie na zmieniającą się siłę roboczą:

Aldi ogłosił, że chce stworzyć 5 000 nowych tymczasowych stanowisk pracy i przyjąć 4 000 nowych stałych pracowników we wszystkich swoich sklepach i centrach dystrybucyjnych. Lidl rozwija się również poza granicami Niemiec, otwierając 800 nowych sklepów w Wielkiej Brytanii.

Źródło: BBC

Ewolucja modelu biznesowego

Handel elektroniczny stał się siłą napędową w handlu detalicznym artykułami spożywczymi, odbierając i przejmując udział w rynku tradycyjnych detalistów. Według ostatnich badań IGD, oczekuje się, że dziesięć wiodących rynków spożywczych online na świecie, wygeneruje łączną sprzedaż o wartości prawie 200 miliardów euro, przy rocznej stopie wzrostu wynoszącej 20% do 2023 roku. Cztery z tych rynków znajdują się w Europie: Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Hiszpania.

Źródło: Food Navigator.com

Postęp technologiczny ma również zmienić sposób, w jaki ludzie kupują artykuły spożywcze

w sklepie. W nadchodzących latach eksperci spodziewają się, że sklepy stacjonarne będą w coraz większym stopniu oferować cyfrowe rozwiązania, z technologią skierowaną do konsumenta, w celu ułatwienia kupującym wyszukiwania, badania i kupowania żywności.

Źródło: Food Navigator.com

Dane przekształcają również oczekiwania konsumentów dotyczące identyfikowalności. W 2018 r. wielu detalistów, w tym Carrefour i Auchan, zastosowało technologię łańcucha bloków, aby zapewnić konsumentom dostęp do szczegółowych informacji na temat pochodzenia produktów spożywczych za pomocą  QR kodów. Możemy spodziewać się, że te programy będą kontynuowane i rozwijane w szybkim tempie.

Źródło: Food Navigator.com

Wyniki badań

NAJWIĘKSZE WYZWANIA W DYSTRYBUCJI W PRZEMYŚLE SPOŻYWCZYM

Firma Hyster przeprowadziła badania, aby zrozumieć największe wyzwania związane z gospodarką materiałową w przemyśle spożywczym. Oto jak przedstawiają się procentowo wyniki, na kluczowe w tej branży zagadnienia.

Brak wykwalifikowanych pracowników- jest to główne wyzwanie w branży transportu bliskiego. 39% wszystkich respondentów przyznało, że jest to ich główny problem.

Dostępność flot wynajmu – 20% ankietowanych stwierdziło, że potrzeba więcej sprzętu do obsługi w okresie gwałtownych wzrostów zapotrzebowania na produkty.

Wysokie koszty eksploatacji i utrzymanie obecnej floty, było priorytetem dla 15% badanych.

Dostępność lub czas oczekiwania na dostawę nowego wózka widłowego, dotyczyło 12% respondentów, którzy potrzebują sprzętu do wykonania pracy na już.

Niewykorzystany sprzęt – 11% ankietowanych stwierdziło, że ma zbyt wiele wózków i nie wystarczający popyt.

Natomiast 3% ma obawy związane z wydajnością obecnie posiadanej floty.

Czy jesteś przygotowany, aby sprostać tym wyzwaniom?

Zatrzymanie wykwalifikowanej kadry – zatrzymanie najlepszych pracowników

Znalezienie wykwalifikowanych operatorów staje się coraz trudniejsze w przemyśle spożywczym.

Podczas gdy niskie bezrobocie nie jest już problemem, znalezienie wykwalifikowanych, wysokowydajnych operatorów nadal pozostaje wyzwaniem. Pracodawcy zwiększyli wysiłki w kierunku czystszego i bezpieczniejszego środowiska pracy, tym bardziej w czasie pandemii.

Rozwiązanie Hyster

Ergonomia i komfort operatora są podstawą naszej filozofii. W wózkach Hyster® oferowane są takie rozwiązania jak ogrzewane kabiny z podwójnymi szybami i podwójną izolacją, które zapewniają operatorom ciepłe i komfortowe miejsce pracy.

Trendy produktywności – przewyższanie benchmarku

Operatorzy osiągający najlepsze wyniki są dumni ze swojej pracy i chcą osiągać coraz wyższe poziomy. Niezależnie od tego, czy chodzi o kompletację w magazynie, czy o bezpośrednią dostawę do sklepu, operatorzy pracują w pocie czoła, aby sprostać stale rosnącym wymaganiom konsumentów.

Rozwiązanie

Zwiększenie produktywności operatora dzięki lepszej widoczności, która pomaga skrócić każdy cykl o kilka sekund pozwala na zwiększenie precyzji i dokładności umieszczania ładunku. Dodatkowo, wózki widłowe zaprojektowane z myślą o prostej i łatwej rutynowej konserwacji pomagają wydłużyć czas sprawności i pozwalają na przemieszczenie większej liczby palet, zarówno w zakładzie, jak i na trasie dostawy.

Zarządzanie personelem

Zwycięstwo w walce o przyciągnięcie i zatrzymanie dobrych talentów oznacza wprowadzenie strategii skutecznego zarządzania pracownikami. Dodatkowo, pracodawcy zwiększyli dodatkowe świadczenia, aby zatrzymać najwydajniejszych operatorów i dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najbardziej komfortowe środowisko pracy, w tym stanowiska.

Rozwiązaniem może być tutaj skorzystanie z rozwiązań ergonomicznych w wózkach widłowych, aby pomóc operatorom, w łagodzeniu dyskomfortu związanego z problemami mięśniowymi i szkieletowymi. Warto zwrócić uwagę na poprawę wskaźników liczby wypadków, sprostać codziennym wyzwaniom związanym z rosnącymi wymaganiami związanymi, z transportem produktów do sprzedawców detalicznych i do rąk klienta.

Hyster dostarcza kompletną gamę wózków widłowych magazynowych, wózków widłowych z przeciwwagą, wózków widłowych elektrycznych, wózków do transportu kontenerów typu Reachstacker. Naszym celem jest zaoferowanie kompletnego partnerstwa na pełne spektrum zagadnień związanych z transportem towarów, niezależnie od tego czy potrzebujesz profesjonalnego doradztwa, w zakresie zarządzania flotą, w pełni wykwalifikowanego wsparcia serwisowego, czy też dostawy części zamiennych – na nas zawsze możesz polegać.