Firma Hyster dostarczyła nową flotę wózków widłowych i wózek typu ReachStackers, wyposażonych w bezprzewodowy system zarządzania flotą Hyster Tracker, w celu wsparcia trudnych operacji przeładunku metali w Porcie Oxelösund w Szwecji.

Port Oxelösund specjalizuje się w przyjmowaniu dużych statków i posiada dedykowany do tego typu prac terminal. Tutaj metale (głównie w kręgach), przybywają do portu pociągami, te z kolei rozładowywane są za pomocą dźwigu. Następnie wózki widłowe przenoszą towar do dźwigów portowych, a te ładują kręgi na statki.

W ostatnim czasie właściciele portu, postanowili unowocześnić swoją flotę. Skontaktowali się więc z lokalnym partnerem dystrybucyjnym Hyster® w Szwecji, Nordisk Truck-Trans i wspólnie opracowali kompleksowe rozwiązanie dostosowane do konkretnego zastosowania, w tym system telematyczny Hyster Tracker.

” Doskonałość systemu Hyster Tracker polega na tym, że posiada on szeroki zakres funkcji umożliwiających efektywne zarządzanie flotą” – mówi Dmitry Dubrovsky, Big Truck Manager w Hyster Europe. „Dzięki temu aplikacje mogą wykorzystywać funkcje, które są istotne dla ich konkretnych operacji, co daje możliwość uzyskania szerszego obrazu i wglądu w optymalne zarządzanie flotą. Między innymi po to, by obniżyć związane z tym koszty operacyjne”.

Na przykład w porcie Oxelösund, system Hyster Tracker jest montowany w wózkach podnośnikowych Hyster® H32XM-12 i H20XM-9 o udźwigu 32 i 20 ton, a także w wózkach Hyster® RS46-36CH ReachStackers, w celu ograniczenia ilości operatorów, tak aby tylko osoby posiadające odpowiednie uprawnienia mogły prowadzić wózek w godzinach pracy. Kierowcy przykładają kartę do czytnika przy kierownicy, następnie system potwierdza, czy kierowca posiada odpowiednią licencję do obsługi danego wózka. Zapewnia to większe bezpieczeństwo w intensywnej aplikacji przeładunku metali.

„Dzięki Hyster Tracker operatorzy w porcie Oxelösund, muszą również wykonać codzienną kontrolę przed rozpoczęciem użytkowania wózka, która pojawia się za pośrednictwem wyświetlacza w kabinie” – mówi Erik Progrebnjak, przedstawiciel handlowy lokalnego partnera dystrybucyjnego Hyster®, firmy Nordisk Truck-Trans AB. „Ta kontrola musi być wykonana przed uruchomieniem wózka, a następnie w określonych odstępach czasu po uruchomieniu pojazdu”.

System pozwala również zobaczyć na mapie, jak poruszają się pojazdy. Dzięki temu operatorzy mogą analizować potencjalnie trudne sytuacje na drodze i zobaczyć, jak poruszają się wózki.

„Zwiększona produktywność zaczyna się od wiedzy na temat tego, co robią Twoje wózki” – mówi Dmitry Dubrovksy. „Dzięki analizie ich wykorzystania, Hyster Tracker pomaga usprawnić zarządzanie flotą i wydajność pracowników. Zapewnia wgląd oparty na danych, aby pomóc aplikacjom w precyzyjnym dopasowaniu wielkości i składu floty, w celu utrzymania wydajności operacji.”

Hyster Tracker, do którego dostęp można uzyskać za pośrednictwem portalu internetowego lub bezpłatnej aplikacji, zapewnia również diagnostykę i śledzenie, co może pomóc w rozwiązywaniu problemów przed ich wystąpieniem dzięki monitorowaniu wydajności sprzętu.

„Nawet jeśli większość operatorów myśli, że są wydajni, Hyster Tracker może pokazać fakty” – wyjaśnia Erik Progrebnjak. „Są tam czujniki, które wykrywają, czy doszło do zderzenia. System ostrzega również, jeśli zostanie naruszone ograniczenie prędkości.”

System telematyczny Hyster Tracker pomaga również w usprawnieniu planowania konserwacji, oszczędzaniu energii i zmniejszeniu niepotrzebnego zużycia sprzętu. Dostępne są dodatki do monitorowania baterii i ciśnienia w oponach, które dodatkowo pomagają w zarządzaniu utrzymaniem i kosztami oraz optymalizują wydajność sprzętu.