Mieszcząca się w Stuttgardzie firma logistyczna Agility wymieniła swoją flotę wózków elektrycznych na nową gamę wózków podnośnikowych Hyster® H1.8FT LPG, zwiększając tym samym swoją wydajność operacyjną oraz wydłużając okresy międzyserwisowe w rozwijającym się obszarze działalności przedsiębiorstwa związanym z rozwiązaniami logistycznym dla branży Automotive.

Agility zajmuje się zbiórką części samochodowych od dostawców z całej Europy przed konsolidacją dostaw w swojej nowoczesnej centrali spedycyjnej w Stuttgarcie. Stąd zamawiane towary wysyłane są za ocean frachtem lotniczym lub z bezpośrednim nadzorem, w zależności od poziomu pilności.

hyster-forklifts-overcome-challenges-at-automotive-logistics-operation_bLiczy się każdy metr kwadratowy

Pomimo nieprzewidywalności rynku, Agility w ostatnich latach znacznie się rozwinęła, rozszerzając działalność swojej centrali w Stuttgardzie. W rezultacie działająca na miejscu flota elektrycznych wózków podnośnikowych w krótkim czasie musiała zmierzyć się z koniecznością pracy przez większą liczbę godzin niż do tej pory.Firma Agility znajduje się w rejonie Korntal – Münchingen w pobliżu Stuttgardu, w którym swoje główne siedziby mają producenci samochodów Mercedes Benz oraz Porsche.  W pobliżu znajdują się również dostawcy Bosch oraz Würth.  Chociaż w tym tętniącym życiem obszarze przemysłowym przestrzeń jest prawdziwie deficytowym towarem, wciąż brakowało rozwiązania, które umożliwiłoby niezawodną i nieprzerwaną pracę wózków. „Jesteśmy wdzięczni za każdy centymetr przestrzeni, którą mamy do dyspozycji” – mówi Jürgen Götz, dyrektor techniczny Agility.

Wymagana 100% niezawodność

W pierwszej kolejności Agility postanowiła sprostać stojącym przed nią wyzwaniom hyster-forklifts-overcome-challenges-at-automotive-logistics-operation_apoprzez wyposażenie swojej istniejącej floty elektrycznych wózków w zapasowe baterie lub utrzymywanie w rezerwie większej liczby pojazdów. Jednak jedyne możliwe rozwiązania, takie jak składowanie pośrednie, zostały wykluczone ze względu na ograniczenia czasowe.

„Nawet stosowanie i doładowywanie (na przykład podczas przerwy lunchowej) baterii litowo-jonowych nie było dla nas wystarczająco pomocnym rozwiązaniem” – mówi Jürgen. „Zwłaszcza piątki to szczególnie intensywne dni, a my nie mamy ani minuty wolnego czasu – wózki muszą pracować. Musimy polegać na nich w stu procentach, aby mieć pewność, że podzespoły samochodów będą gotowe do wysyłki ze Stuttgardu do Brazylii, Meksyku, Stanów Zjednoczonych czy Chin. Statki nie mogą na nas czekać.”

Wózki podnośnikowe zasilane LPG – najlepszy wybór

„Wyzwania, jakie stoją przed Agility są raczej nietypowe, dlatego współpracujemy razem w celu rozpatrzenia całej gamy możliwych rozwiązań” – mówi Ralf Glawa, kierownik ds. obsługi klienta z salonu dealera Hyster Hald & Grunewald w Herrenbergu, w pobliżu Stuttgardu.

„Jednak pomimo wzrastających w ostatnich latach osiągów baterii, wciąż brakowało im mocy zapewniającej dodatkowe dwie godziny pracy dziennie – nawet proces recyrkulacji elektrolitu nie był w stanie zapewnić wymaganych parametrów. Z tego względu najrozsądniejszym rozwiązaniem była wymiana floty elektrycznych wózków podnośnikowych na pojazdy zasilane gazem ziemnym” – kontynuuje Ralf.

Od momentu wprowadzenia nowych wózków niezawodność gamy Hyster® H1.8FT Fortens wspomaga płynną obsługę w Agility. Za wyjątkiem czasu niezbędnego na wymianę butli z gazem i przeprowadzenie programowej konserwacji, wózki te mogą pracować bez przerwy. Nie jest już konieczny zakup dodatkowych wózków rezerwowych, dlatego dziś 8 wytrzymałych wózków Hyster zasilanych LPG niemal całkowicie zastąpiło poprzednią flotę elektrycznych wózków podnośnikowych.

jurgen-gotz_agilityRalf wyjaśnia: „Dzięki zastosowaniu wózków podnośnikowych zasilanych LPG, całkowity koszt eksploatacji uległ znacznemu zmniejszeniu. Na pierwszy rzut oka elektryczne wózki podnośnikowe wydają się tańsze, jako że eksploatacja wózków zasilanych LPG wiąże się z wyższymi kosztami konserwacji oraz o 15 do 20 procent wyższym wkładem początkowym.”

„Tymczasem, jako że Agility potrzebowała zapasowych baterii lub wózków elektrycznych, porównując koszty z wymaganym czasem pracy i przejechanymi odległościami, opcja z wykorzystaniem LPG przekłada się na niższy całkowity koszt posiadania.”

Potwierdzone przez wzornictwo i jakość

„Jesteśmy bardziej niż zadowoleni z tego rozwiązania” – twierdzi Jürgen. „Wzornictwo oraz komfort użytkowania tych wózków przekonały również operatorów.” Jednym z kluczowych dla Agility czynników, przemawiających za wyłącznym użytkowaniem wózków podnośnikowych zasilanych LPG jest również szybkie i niezawodne serwisowanie. „Inwestycja ta szybko się zwróciła ze względu na fakt, iż nasi klienci potrzebują niezawodnych partnerów, którzy pomogą im uniknąć przestojów w produkcji” – wyjaśnia Jürgen. „Agility ma możliwość niezwłocznej reakcji w przypadku dostarczenia niewłaściwego artykułu lub niewystarczającej ilości produktów, natomiast klient może uzyskać niezbędną informację w każdej chwili, bezpośrednio poprzez system zarządzania magazynem.”

Transparentne zarządzanie procesami i redukcja kosztów transportu

W centrum operacyjnym Agility Automotive Control Tower, pracownicy kontrolują i monitorują wszystkie procesy całego łańcucha dostaw, od przesyłek przychodzących po wychodzące. Zazwyczaj proces od momentu otrzymania towarów do przetransportowania ich za ocean zajmuje trzy dni. „Wykorzystujemy ten czas na właściwe zapakowanie produktów” – wyjaśnia dyrektor fabryki. „Układamy w kontenerach duże pakunki, na przykład z drewnem, w sposób umożliwiający ich optymalne załadowanie w systemie dwu-, a nawet trzy warstwowym, co znacznie zmniejsza koszty transportu dla naszych klientów.”

Konsultacje wideo
Konsultacje wideo
Zamknij okno