Zwrotne i wytrzymałe SCHEUERLE InterCombi

Możliwe, że jest to najdłuższa kombinacja naczep platformowych, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech. Profesjonalny zespół specjalistów z firmy Spedition Kübler przetransportował 50-metrową łódź podwodną. O wadze prawie 500 ton na 30 liniach osiowych SCHEUERLE InterCombi. Transport odbywał się ze znanego portu w Speyer, do oddalonego o cztery kilometry Muzeum Techniki. Ekspert ds. transportu specjalistycznego Frieder Saam potwierdził: bez know-how firmy Kübler i odpowiedniego wyposażenia nie udałoby się zrealizować tej kombinacji pojazdów push-pull, o długości 90 m i masie ok. 590 ton. Decydującymi czynnikami były wysoka zwrotność i wytrzymałość modułów SCHEUERLE InterCombi.

Niskie obciążenie kół miało na celu pełną ochronę drogi. Wreszcie, 50-letni U17, łódź podwodna klasy 206 A o długości 54 m, wysokości 9 m i szerokości 6 m, dotarła promem do naturalnego portu w Speyer – rezerwatu przyrody, którego poszycie leśne zawsze wymaga szczególnej ochrony. W połączeniu z ciągnikiem siodłowym i urządzeniem pchającym, kompletny zestaw pojazdów miał długość prawie 70 m. Czasami wymagane były dodatkowe pojazdy holujące i pchające, aby chronić nawierzchnię drogi przed ogromną przyczepnością, tak że rzeczywisty zestaw pojazdów wzrósł do około 90 m.

Pięć lat planowania transportu z Fiordu Kilońskiego do Muzeum Techniki

Druga próba zakończyła się sukcesem. Zestaw transportowy powoli podjechał pod wejście do muzeum. Minęło zaledwie kilka minut, zanim transporter i U17, wypożyczony z kolekcji badań nad technologią wojskową Federalnego Urzędu Bundeswehry ds. Sprzętu, Technologii Informacyjnych i Wsparcia Służbowego, znalazły się na otwartym terenie Muzeum Techniki w Speyer. Gdzie zostaną następnie odstawione w oczekiwaniu na renowację. Niezliczona liczba widzów entuzjastycznie biła brawo.

Frieder Saam, zawodowy kierowca i kierownik transportu w firmie Spedition Kübler z siedzibą w Michelfeld-Erlin, wyjaśnia: „To zawsze bardzo cieszy, gdy ładunek dociera do celu bez uszkodzeń. W końcu ten specjalny transport był planowany przez pięć lat”. Według doświadczonego eksperta od transportu specjalistycznego, Saama, oprócz know-how i umiejętności prowadzenia pojazdu, wymagany jest również odpowiedni sprzęt transportowy. 30 linii osi InterCombi pochodzi od TII SCHEUERLE, eksperta w branży transportu ciężkiego na drogach utwardzonych i poza nimi, spółki zależnej TII Group. „Do takiego transportu potrzebowaliśmy wysokiej jakości i wytrzymałych modułowych linii osi”, wyjaśnia Frieder Saam.

Solidny i wszechstronny SCHEUERLE InterCombi jest bardzo zwrotny i zapewnia transport ponadgabarytowych ładunków.

Seria SCHEUERLE InterCombi dokładnie spełnia te wymagania. Składa się z modułowego pojazdu platformowego o szerokości 3 m, który umożliwia realizację szerokiego zakresu zadań transportowych. Ze względu na niską wysokość platformy wynoszącą 1190 milimetrów w pozycji do jazdy i szeroką podstawę nośną, linie osi nadają się również do ładunków o wysokim środku ciężkości. Podobnie jak w przypadku transportu U17, kombinacje pojazdów InterCombi są używane nie tylko jako zestawy przyczep, ale także jako zestawy ciągnik-naczepa lub jako samobieżne transportery.

Dzięki możliwości łączenia modułów wzdłuż i w poprzek można realizować nawet najcięższe transporty po drogach publicznych. Wysoki poziom elastyczności i zmienności modułów InterCombi sprawia, że są one wszechstronnym rozwiązaniem do transportu najcięższych maszyn budowlanych i górniczych, długich materiałów, komponentów turbin wiatrowych, transformatorów, elementów mostów i innych ciężkich towarów.

Pomimo wąskich gardeł i przeszkód, InterCombi pokonał trasę bez problemów

Wjazd do muzeum nie był jednak jedynym wyzwaniem na czterokilometrowej trasie z naturalnego portu przez obszar przemysłowy. Zaledwie kilkaset metrów przed metą doszło do kolejnej trudnej próby. Na skrzyżowaniu w strefie przemysłowej znajdował się sygnalizator świetlny i nieruchomy samochód w wyznaczonym obszarze zawracania. Musieliśmy zjechać na pobocze. Po tym, maksymalny kąt skrętu +/- 60 stopni bardzo zwrotnego InterCombi był wystarczająco duży, aby bezpiecznie pokierować zespołem pojazdów na zakręcie.

Reszta trasy przebiegła gładko, pomimo ponadgabarytowych wymiarów ładunku. Właśnie dzięki właściwościom InterCombi. Wysoka kompensacja hydraulicznie podpartych osi wahliwych wynosząca 650 milimetrów była wymagana w wielu miejscach, aby przejechać z ładunkiem przez przeszkody drogowe, takie jak krawężniki lub pokonać pochyłe trawiaste obszary na poboczu dróg pokrytych blachą za pomocą automatycznego poziomowania ładunku.

Załadunek U17 na moduły InterCombi dzień wcześniej przebiegł sprawnie. Okręt podwodny, który był wcześniej zakotwiczony w Fiordzie Kilońskim, przybył tutaj po przepłynięciu Morza Północnego na pływającym pontonie oceanicznym.  Następnie po długiej podróży popłynął w dół Renu. Przyczepa dotarła do pontonu połączonego z lądem za pomocą rampy ro-ro, gdzie łódź podwodna została hydraulicznie podniesiona na wysokość 1,4 m. Stało się to za pomocą ośmiu siłowników hydraulicznych, z których każdy ma udźwig 100 ton. Dzięki czemu 30 linii osiowych mogło zostać ostatecznie wepchniętych pod spód.

U17 ponownie wyruszy w drogę w 2024 r. do Muzeum Techniki w Sinsheim

W przyszłym roku U17 zostanie przetransportowany w przeciwnym kierunku z Technik Museum Speyer z powrotem do naturalnego portu i ponownie na ponton. Portem końcowym dla łodzi podwodnej jest oddalone o 40 km Technik Museum Sinsheim. Po raz kolejny specjaliści od transportu ciężkiego z firmy Kübler wykorzystają sprzęt transportowy firmy TII SCHEUERLE. By mieć pewność, że eksponat muzeum morskiego dotrze bezpiecznie, a przy okazji zachwyci wielu widzów.