Duże ilości pyłu i znaczne wahania temperatury to bardzo trudne warunki robocze, które wózki widłowe Hyster® potrafią przezwyciężyć. Pokazały to w fabryce wyrobów silikatowych Kalksandsteine, w niemieckim Wendeburgu. Zakład ten, który jest firmą rodzinną, produkuje cegły wapienno-piaskowe od 1963 r., używając do tego jedynie pisaku, wapna palonego i wody. Bloczki są utwardzane pod ciśnieniem 15 barów w autoklawach, w otoczeniu których ciągłej produkcji dogląda ponad 60 pracowników, pracujących nieprzerwanie na trzy zmiany. Ze względu na warunki panujące w zakładzie, m.in. zmienne temperatury, których zakres waha się od -15°C zimą do ponad 30°C latem, przed wyborem nowych wózków widłowych fabryka zdecydowała się dokładnie przetestować szereg różnych wózków.„Nie ma kamienia, którego nie przewiozłyby wózki widłowe Hyster®”Wapienno-piaskowe bloczki są wytwarzane w standardowych, jak i niestandardowych wymiarach, zależnie od potrzeb klienta i szczegółowych planów budowy. Wózki Hyster® zapewniają ciągły i niezawodny transport materiałów w całym cyklu, od produkcji do składowania cegieł.
– Nie ma tutaj kamienia, którego nie przewiozłyby wózki widłowe Hyster® – twierdzi Christian Baars, kierownik produkcji w zakładzie, który jest szczególnie zadowolony z nowego zakupu dwóch wózków Hyster® H13XM-6 do ciężkich zastosowań. Te 13-tonowe maszyny o środku ciężkości ładunku 600 mm zostały nabyte po przeprowadzeniu testów na kilkunastu różnych wózkach znanych marek.
Łatwe pokonywanie wzniesień. Wszystkie testowane wózki poradziły sobie dobrze z rozładowywaniem wózków i pił, jednak jeden z producentów nie spełnił oczekiwań wydajności podczas pracy na rampach. Jedną z przeszkód, jakie musiały pokonać ciężkie wózki, załadowane do pełna wapienno-piaskowymi cegłami, była rampa o nachyleniu około 12 procent. Niektóre z wózków konkurencji, wyposażone w mocne silniki, radziły sobie z pokonywaniem rampy, jednak zużywały przy tej czynności znacznie więcej paliwa niż model Hyster® H13XM-6 z potężnym, sześciocylindrowym silnikiem Cummins QSB o pojemności 6,7 litra. – Moc silnika nie była jedynym decydującym czynnikiem – informuje Torsten Franke, dyrektor zarządzający przedstawiciela sprzedaży marki Hyster, firmy GS-Gabelstapler Service z miejscowości Wolfenbüttel, Niemcy. – Wózek powinien być ogólnie dobrze dopasowany, od 3-biegowej przekładni hydrodynamicznej ZF do przełożenia przekładni.Duża wydajność, mniejsze zużycie paliwa– Dla nas kluczowymi elementami przy wyborze wózka Hyster® H13XM-6 były duże pokłady mocy i niskie zużycie paliwa – mówi Christian Baars. – Po przeprowadzeniu testów pierwszy wózek zaczęliśmy użytkować w zakładzie produkcji wyrobów silikatowych w Uslar, po czym zamówiliśmy kolejny 13-tonowy wózek z chwytakiem zaciskowym typu S+H, do obsługi na terenie zakładu w Wendeburg.Ten supernowoczesny wózek do ciężkich zastosowań spełnia wymagania normy Stage IV/ Tier 4 Final i zużywa około 20 procent mniej paliwa niż poprzednie modele tej serii. Charakteryzuje go dobra widoczność we wszystkich kierunkach, którą zapewnia ergonomiczna kabina Hyster®, a także maszt VISTA® z zewnętrznymi łańcuchami oraz trzema (zamiast czterech) przewodami hydraulicznymi. Jego zaletą jest również niższy poziom hałasu, ułatwiający operatorowi koncentrację podczas pracy zmianowej. Ponadto szerokie podwozie i szeroka oś napędowa gwarantują optymalną stateczność boczną w czasie pracy z osprzętem.
Przekonany do Cool Truck podczas prezentacji Hyster® HUB
Przedstawiciel marki Hyster®, tj. firma GS Gabelstapler Service, utrzymuje współpracę z zakładem Radmacher Kalksandsteine od przeszło 30 lat, udzielając zakładowi fachowych rad, świadcząc na jego rzecz usługi szybkiego serwisu i dostarczając mu dopasowanych rozwiązań. Podczas wydarzenia Hyster® HUB w mieście Weeze, Niemcy, Christian Baars miał okazję osobiście zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami Hyster®, takimi jak na przykład „Super Wózek”.Marka Hyster opracowała Cool Truck, na podstawie serii produktowej H4.0-5.5FT, z myślą o jego zastosowaniu w zapylonym środowisku roboczym, charakterystycznym dla przemysłu papierowego czy branży recyklingu. Cool Truck ma wiele funkcji i cech adaptacyjnych, które chronią go przed powszechnym problemem przegrzania silnika, powodowanym warstwą gromadzącego się pyłu. Konstrukcja wózków Hyster® do ciężkich zastosowań, takich jak 13-tonowy model do zastosowania podczas robót w kamieniu i skałach, ma gwarantować możliwość obsługi wózka w ekstremalnych warunkach roboczych. Ochrona przed pyłem i zmiennymi temperaturamiOchronę przed problemami powodowanymi pyłem może zapewnić opcjonalne wydłużenie otworu wlotowego filtra wstępnego. Dzięki tej opcji ilość zasysanego powietrza zawierającego zanieczyszczenia jest mniejsza niż w przypadku standardowego filtra, który może nie poradzić sobie z zapyleniem. Aby zapobiegać przedostawaniu się brudu można także zainstalować funkcję automatycznego smarowania. Kolejną możliwością jest wybór kabiny Hyster® VISTA, wyposażonej w prosty w czyszczeniu filtr powietrza.Wahania temperatury nie stanowią problemu dla wózków Hyster®, które wyjeżdżając z fabryki w Nijmegen, w Holandii, są przygotowane do obsługi w zakresie temperatur od -18°C do 50°C.Wózki Hyster® mogą być obsługiwane nawet przez 3500 roboczogodzin w ciągu rokuZakład Radmacher Kalksandsteine wykorzystuje maksymalne możliwości czterech wózków spalinowych Hyster® H3.0FT Fortens, w przypadku których liczba przepracowanych godzin sięga nawet 3500 godzin. Przede wszystkim wózki są używane do transportowania wapienno-piaskowych bloczków na terenie fabryki. Wytrzymała konstrukcja wózków Hyster® Fortens spełnia wysokie wymagania obsługi m.in. dzięki wyposażeniu, na które składają się superelastyczne opony oraz bezobsługowy mechanizm stabilizacji Hyster® Stability Mechanism (HSM), dzięki któremu wózek ma lepszą stabilność boczną. Z aktywną funkcją ECO-eLO maszyny te należą do najbardziej wydajnych pod względem zużycia paliwa wózków dostępnych na rynku, co według Christiana Baarsa było kolejnym decydującym czynnikiem.