Południowoafrykański dostawca logistyki ciężkich ładunków Vanguard zakupił sześć systemów transportu łopat wirnika (RBTS) od TII SCHEUERLE. Firma wykorzystuje je do transportu ponad 230 łopat wiatrowych, każda o długości około 83 metrów, na odległość około 500 kilometrów do odpowiednich miejsc eksploatacji. Vanguard wybrał RBTS od TII SCHEUERLE przede wszystkim ze względu na jego elastyczność, opłacalność, bezpieczeństwo transportu i łatwość użytkowania.
System RBTS (RotorBlattTransport-System) firmy TII SCHEUERLE z powodzeniem ukończył już wymagany załadunek testowy i jazdy próbne w Vanguard. Musiał zademonstrować swoje szczególne zalety podczas transportu łopat wiatrowych o długości prawie 83 metrów. Są to jedne z najdłuższych łopat wirnika stosowanych w systemach lądowych dostępnych obecnie na rynku światowym. Po załadowaniu, łączna długość pojazdu osiągnęła 95 metrów. TII SCHEUERLE, specjalista w branży transportu ciężkich ładunków na drogach i poza nimi z Grupy TII, po raz kolejny imponująco zademonstrował wydajność operacyjną koncepcji jednostki ciągnącej.
SCHEUERLE RBTS wyposaża floty transportowe do obsługi przyszłości energii wiatrowej
„Testy wykazały, że RBTS jest jeszcze lepszy niż się spodziewaliśmy” – mówi Bryan Hodgkinson, dyrektor Vanguard. Vanguard zakupił łącznie sześć RBTS od TII SCHEUERLE. Działający na arenie międzynarodowej dostawca logistyki ciężkich ładunków Vanguard, z siedzibą w Cleveland w RPA, transportuje obecnie dwie łopaty wirnika tygodniowo z portu Ngqura w pobliżu Port Elizabeth (Wschodnia Prowincja Przylądkowa) na odległość około 500 kilometrów do swoich śródlądowych lokalizacji operacyjnych. Zamówienie obejmuje transport ponad 230 łopat dla 78 turbin wiatrowych. Realizacja tego zadania zajmie Vanguard około roku. Firma zakończyła już pierwsze trasy. „Jak dotąd wszystko poszło bardzo gładko” – powiedział Bryan Hodgkinson.
System RBTS firmy SCHEUERLE umożliwia firmie Vanguard realizację tego zamówienia w sposób ekonomiczny i wydajny, a także bezpieczny. Kluczową zaletą systemu RBTS jest bezpieczny i niezawodny transport nawet najdłuższych łopat wiatrowych na duże odległości. Ponadto koncepcja jednostki ciągnącej może być elastycznie stosowana do komponentów o innych długościach i jest łatwa w obsłudze. Dzięki RBTS, Vanguard ma również wszechstronne rozwiązanie transportowe dla łopat wiatrowych w przyszłości. „SCHEUERLE RBTS w pełni spełnił nasze wymagania. Dobra reputacja firmy w branży również przemawiała na korzyść TII SCHEUERLE” – stwierdził Bryan Hodgkinson.
Vanguard przekonany elastycznością, opłacalnością, bezpieczeństwem i obsługą
„Byliśmy bardzo zadowoleni, gdy Bryan Hodgkinson, dyrektor generalny Vanguard, zdecydował się na RBTS SCHEUERLE”, wyjaśnił Lars Schoedt, Area Manager Sales w TII SCHEUERLE. „Podczas naszych rozmów stało się jasne, że możemy zapewnić Vanguard najlepsze rozwiązanie transportowe, aby sprostać wyzwaniom w zakresie elastyczności, opłacalności, bezpieczeństwa i łatwej obsługi”. Po dostarczeniu sześciu systemów transportowych eksperci serwisowi z TII SCHEUERLE przeszkolili pracowników firmy, aby z łatwością mogli załadować i bezpiecznie przetransportować cenny i delikatny ładunek.
Zwrotność i bezpieczna obsługa drogowa RBTS są szczególnie imponujące na długich trasach
System SCHEUERLE RBTS składa się z 2-osiowego wózka typu dolly wraz z urządzeniem do swobodnego obracania i 4-osiową jednostką ciągnącą. Możliwe jest również zamontowanie urządzenia do swobodnego obracania bezpośrednio na ciągniku siodłowym. Podnośnik o udźwigu do dwóch metrów jest również wystarczająco duży, aby pokonać przeszkody, takie jak nierówności powierzchni i wyboje na drodze. Jednostka ciągnąca wyróżnia się imponującą zwrotnością i bezpieczną jazdą, zwłaszcza na długich dystansach. Może pokonywać zakręty, których nie można pokonać za pomocą naczepy teleskopowej, bez konieczności usuwania jakiejkolwiek infrastruktury, takiej jak bariery zderzeniowe. Zmniejsza to czas i wysiłek związany z przygotowaniem trasy, minimalizuje procedurę homologacji, a zatem jest szczególnie opłacalne w użyciu. Biorąc pod uwagę, że łopaty wirnika coraz mocniejszych turbin wiatrowych stają się coraz większe, RBTS jest również szczególnie przyszłościowym rozwiązaniem.
Łatwy i szybki montaż łopaty turbiny wiatrowej
Montaż łopaty turbiny wiatrowej odbywa się zgodnie z zasadą plug-and-play. Za pomocą specjalnego urządzenia podnoszącego, korzeń skrzydła jest wygodnie podnoszony z ziemi. Rozwiązanie szybkozłącza składa się ze swobodnie obracającego się urządzenia wraz z adapterem korzenia i ramą korzenia, która jest połączona z korzeniem łopaty. Rama ta może być następnie przymocowana do urządzenia do swobodnego obracania w mgnieniu oka za pomocą adaptera. Urządzenie zaciskowe na przyczepie służy do mocowania końcówki łopaty wirnika w odpowiedniej pozycji. Można go dostosować do łopat wirników innych producentów.
Korzyści ekonomiczne również w przypadku pustych przebiegów
System RBTS oferuje również ogromne korzyści w zakresie pustych przebiegów, w zależności od regionu działania. Na przykład w Europie można go skrócić, aby utworzyć zestaw naczepowy zgodny z europejskimi standardowymi wymiarami wynoszącymi 2,55 m szerokości i mniej niż cztery metry wysokości. Jednocześnie pusty ciągnik siodłowy z naczepą waży nie więcej niż 40 ton. Dzięki temu na przykład jazda bez ładunku wymaga mniejszej liczby procedur homologacyjnych. Również w Republice Południowej Afryki istnieją korzyści, jeśli pojazd bez ładunku ma wymiary stosowane w transporcie konwencjonalnym. W tak dużych krajach imponująca jest również wysoka prędkość transportu.