Hyster Europe rozszerzył swoją ofertę wózków widłowych Fortens™ o nowe, bardzo zwrotne i zajmujące niewielką przestrzeń wózki widłowe o udźwigu do 8 ton. Jednocześnie wózki te, w całym asortymencie serii H6.0-8.0FT, otrzymały kilka kluczowych ulepszeń.
Nowe pojazdy zajmują znacznie mniej miejsca
Hyster wprowadził nowe modele H7.0FTS i H7.0FTS9, które zajmują niewielką przestrzeń i są w stanie obsługiwać ładunki do 7 ton, odpowiednio przy środku ładunku w odległości 600 mm i 900 mm, oraz nowy model H8.0FTS o udźwigu 8 ton i środku ładunku w odległości 600 mm.
„Dzięki inteligentnie zaprojektowanej przeciwwadze, trzy nowe warianty modeli oferują wysoki poziom stabilności i taki sam udźwig jak ich standardowe odpowiedniki, lecz wózki te są nawet o 327 mm krótsze”, mówi Veronica Grasso, Kierownik Produktu w Hyster Europe. „Nowe, kompaktowe wózki zapewniają optymalną zwrotność podczas operowania w obszarach, w których przestrzeń jest na wagę złota”.
„Wszystkie nowe modele zajmujące mało miejsca są również standardowo wyposażone w system wspomagania skrętu (Turn Assist System)” – kontynuuje Veronica Grasso. „Blokując wewnętrzne koło napędowe pod pełnym kątem podczas skrętu, system ten zapewnia minimalny wewnętrzny promień skrętu i zwiększa szerokość przejścia na korytarzu do 528 mm.”
W celu dalszej optymalizacji przestrzeni, istnieje również możliwość zamówienia wózka z pojedynczym kołem napędowym i wąską karetka. W przypadku wszystkich oferowanych wózków istnieje możliwość wyboru opcji zasilania, przełożenia napędu i hydraulicznych elementów sterowania tak, by wózek mógł zostać idealnie dopasowany do docelowego zastosowania.
Krótszą długość pojazdu osiągnięto częściowo dzięki wyższej przeciwwadze. W celu zapewnienia widoczności z kabiny, nowe kompaktowe wózki posiadają w standardzie lusterko wsteczne, a także opcjonalną, montowana na przeciwwadze kamerę cofania z wyświetlaczem LCD.
Doskonała widoczność w całym zakresie
„Połączenie kamery i wyświetlacza zapewnia doskonały zasięg widzenia podczas jazdy do tyłu”, mówi Veronica. „Jednak, aby dodatkowo zoptymalizować widoczność, cała seria H6.0-80T otrzymała nowe, dwustopniowe i trójstopniowe maszty poprawiające widoczność z kabiny.
Nowy maszt posiada okno masztowe, które zostało zwiększone pod względem wysokości, jak i szerokości, siłowniki zaś umieszczono po bokach masztu, aby zapewnić operatorowi optymalną widoczność wideł i ładunku. Nowy maszt umożliwia uniesienie ładunku na wysokość do 6565 mm.
Silniki Stage V
Rozszerzona seria wózków Hyster® H6.0-8.0 została również wyposażona w nowe silniki wysokoprężne. Oprócz zgodnego z normą Stage V silnika Kubota 3.8L 55kW, na rynku europejskim i rynkach regulowanych jest w tej chwili także dostępny silnik o mocy 82kW, również spełniający wymagania Stage V. Silnik ten nie tylko pomoże utrzymać emisję szkodliwych spalin pod kontrolą, lecz dodatkowo zapewni zwiększoną prędkość jazdy i unoszenia karetki w porównaniu do poprzednika o mocy 78 kW.
W krajach, w których nie zostały wprowadzone regulacje dotyczące emisji spalin, dostępna jest niecertyfikowana wersja silnika Kubota 3.8L 82kW oraz obecny, niecertyfikowany silnik wysokoprężny Kubota 3.6L 62kW.
Dla całej gamy i na wszystkich rynkach są również dostępne silniki zasilane LPG.