Firma Hyster wprowadza na rynek nową kabinę i elementy sterujące dla wózków Big Truck.  Te wiodące w branży rozwiązania zostaną po raz pierwszy zastosowane w wózkach Hyster® H8-18XD o udźwigu 8 do 18 ton.

„Najlepsza kabina w całej branży została dodatkowo udoskonalona”, mówi Chris van de Werdt z Hyster Europe. „Przez wiele lat kabina Vista, instalowana w gamie wózków Big Truck, była uważana za jedną z najnowocześniejszych konstrukcji tego typu. Wyprodukowaliśmy około 20 tys. sztuk tej kabiny. Najnowsza kabina wyznacza jednak nowe, jeszcze wyższe standardy dla całej branży.”

Aby dodatkowo usprawnić pracę operatora, wnętrze nowej kabiny Hyster® zostało zaaranżowane w stylu lotniczego kokpitu, gdzie wszystkie informacje i urządzenia kontrolne znajdują się w zasięgu palców operatora. Wysokiej jakości wykończenie wnętrza, siedmiocalowy ekran dotykowy, obrotowe przyciski na podłokietniku i obniżony poziom hałasu w kabinie pomogą operatorowi utrzymać koncentrację nawet podczas długiej zmiany roboczej.

„Dzięki ulepszonej konstrukcji foteli, dużej powierzchni podłogi oraz opcji ogrzewania i wentylacji dostosowanych do klimatu, operatorzy mogą oczekiwać przez cały dzień komfortowych warunków pracy” – mówi Chris. „Wygodne środowisko pracy zawsze oznacza wzrost produktywności operatora, bez względu na to, czy przeładowuje on stalowe elementy w upalne lato, czy opróżnia pojemniki podczas mroźnej, skandynawskiej zimy.”

„Kabina została na przykład wyposażona w funkcje szybkiego odmgławiania przedniej szyby, która umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet w chłodne/wilgotne dni” – kontynuuje Chris. „Kabina jest również wyposażona w klimatyzację i bezpośredni nawiew powietrza na operatora, co zapewnia dodatkowy komfort i i umożliwia szybkie schłodzenie wnętrza.”

Dzięki regulowanemu ramieniu sterującemu, które posiada poduszkę na nadgarstek i mini dźwignię Touchpoint (lub ergonomiczny joystick), operatorzy mogą odczekiwać optymalnego komfortu i mniejszego zmęczenia podczas obsługi elementów sterowania hydrauliką, nawet podczas wykonywania wyjątkowo trudnych prac. Przełącznik wyboru kierunku jazdy przód/tył jest również dostępny na ramieniu/joysticku, aby jeszcze bardziej uprościć obsługę.

Kabina została wyposażona w zakrzywione przednie i tylne szyby, zbrojoną szybę górną i drzwi z hartowanego szkła, z wąską stalową ramką. Układ ten zapewnia doskonałą widoczność całej przestrzeni wokół wózka. Wszystkie szyby są odporne na zarysowania. Aby uzyskać lepszą widoczność końcówek wideł, unikalny układ przesuwu bocznego fotela umożliwia operatorowi przesunięcie linii wzroku. Dodatkowo, tablica rozdzielcza nie ogranicza widoczności z przodu kabiny.

„Wysoka przednia szyba i przeszklony panel górny nowej kabiny pozwala na zachowanie widoczności ładunku nawet podczas wysokiego unoszenia karetki”- dodaje Chris. „Kabina została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu doskonałej widoczności podczas jazdy, cofania i manewrowania.”

Dzięki największym drzwiom w branży i wiodącej w swojej klasie przestrzeni nad głową, operator jest w stanie bez żadnych trudności wsiadać i wysiadać z kabiny, również w kasku ochronnym.

„Nowa kabina posiada także wiele funkcji i opcji pasujących do określonych zastosowań. Na przykład w nocy wyświetlacz może być przyciemniany w sposób automatyczny, aby nie rozpraszać uwagi operatora, zaś wszystkie panele ramienia sterującego posiadają opcję podświetlenia. Tak więc przełączniki są podświetlane, gdy są aktywne lub gdy dana opcja jest dostępna”- wyjaśnia Chris.

Dostępne są funkcje automatycznego wyłączania wózka w celu oszczędzania energii, gdy operacje są wstrzymywane. Istnieje również opcja automatycznego wyłączenia wszystkich świateł, gdy wózek jest wyłączany tak, aby zapobiec rozładowaniu akumulatora. Inne opcje personalizacji obejmują montaż pedału Monotrol, opcjonalny fotel instruktorski, automatyczny hamulec postojowy, niebieskie ostrzegawcze światło LED dla pieszych, wskaźnik masy i wysokości ładunku, system monitorowania ciśnienia w oponach, system telematyczny i inne.

Nowa kabina jest instalowana w nowych wózkach serii H8-12XD6 / H190-280XD, H13-16XD6 / H300-360XD, H6-7XDEC3 / 4 / H150XD-EC4, H16XD9 / 12 / H210-250XD48 i H18XD7,5 / 9 / H360-36 / 48XD ”. Serie te zastępują obecną gamę Hyster® H8-16XM i obejmują łącznie 14 modeli, w tym wózki widłowe i wózki do transportu pustych kontenerów.