Podwieszane wózki Manitou – wyróżniają się teleskopem, jakością i komfortem. Wychodząc naprzeciw coraz to bardziej wymagającym normom emisji spalin, przy okazji modyfikacji silników Manitou postanowiło odświeżyć gamę podwieszanych wózków widłowych.

Światowy trend „eko” wymaga od producentów maszyn, by urządzenia stawały się coraz bardziej przyjazne środowisku. Nie inaczej jest w przypadku francuskiego potentata. Nowa gama podwieszanych wózków widłowych przygotowana przez Manitou, oprócz spełnienia rygorystycznych wymagań, ma charakteryzować się również najwyższą jakością i komfortem.

Teleskopy to ich domena

Seria TMT (z ang. Truck Mounted Telescopic) wyróżnia się na tle konkurencji zastosowaniem teleskopu – „Wózki z ramieniem teleskopowym to rozwiązania gwarantujące uniwersalność” – wyjaśnia Sebastian Borkowski, Area Sales Manager Poland & Central Europe Manitou Polska. – „Zasięg, możliwości manewrowania ładunkiem, udźwig spadkowy, system awaryjnego odcięcia ruchów hydraulicznych w razie przeciążenia, nieograniczona widoczność „do przodu” oraz mniejsza liczba elementów wymagających serwisu sprawiają, ze Manitou TMT pozwalają na sprawna, szybka i przede wszystkim bezpieczna prace”. W maszynach zastosowano znane z niezawodności silniki Kubota o mocy 37 kW z filtrem cząstek stałych. Duża moc, napęd na wszystkie koła i hydrauliczna blokada mechanizmu różnicowego pozwalają na sprawna prace w nawet najcięższych warunkach. Dzięki wydajnej pompie hydraulicznej operator może swobodnie pracować z ładunkiem również przy zastosowaniu dodatkowego osprzętu.

Dla usprawnienia procesu serwisowania, oprócz standardowej pokrywy silnika, TMT zyskały dodatkowa, demontowana płyta. Dzięki takiemu rozwiązaniu poprawiony został dostęp do silnika. Przekłada się na skrócenie czasu przeglądów, a to z kolei wpływa na obniżenie ich kosztów. Kabiny posiadają certyfikaty bezpieczeństwa FOPS (z ang. Falling-Objects Protective Structure) i ROPS (z ang. Roll-Over Protective Structure). Na życzenie klienta można je podwyższyć lub obniżyć. W celu zabezpieczenia antykorozyjnego rama wózków poddawana jest procesowi metalizacji. Wózki zmodyfikowano również pod katem wizualnym. Dotychczasowe szare elementy nadwozia zastąpiono kolorem czarnym tak aby szata graficzna współgrała z pozostałymi urządzeniami produkowanymi przez Manitou. Maszyny zyskały również oświetlenie LED. Wybór udźwigu to 2,5 i 2,7 tony, natomiast wózki mogą być proponowane w trzech wersjach:

dla przemysłu – małe koła przednie, lepiej sprawdzające się na utwardzonej nawierzchni.

dla budownictwa – wyposażone w duże budowlane opony, z dodatkowymi podporami stabilizującymi w celu utrzymania większego udźwigu przy maksymalnym zasięgu

do transportu drobiu – wyposażone w opony rolnicze oraz specjalny pakiet zabezpieczający silnik i osprzęt przy pracy w kwasowym i zapylonym środowisku.

W przypadku maszyn budowlanych klient może wybrać opcje 4W. Pozwala ona na prace w czterech kierunkach. Przy pomocy jednego przycisku na desce rozdzielczej operator może skręcić koła o 90 stopni, dzięki czemu przy transporcie ładunków o niestandardowych wymiarach nie potrzebuje dużo miejsca by szybko i sprawnie manewrować urządzeniem.

Ulubione wózki operatorów

Drugim modelem poddanym modyfikacji jest TMM (z ang. Truck Mounted Mast). – Manitou TMM to klasyczne rozwiązanie masztowe. Niezwykle solidna a przede wszystkim banalnie prosta w obsłudze konstrukcja sprawia, ze TMM sa jedna z ulubionych maszyn operatorów – zapewnia Sebastian Borkowski. – Nowy silnik Kubota spełniający rygorystyczne normy Stage V, pozwala zaoszczędzić prawie 30 procent paliwa w porównaniu do poprzedniej jednostki. W celu usprawnienia pracy operatora zmodyfikowany został system podpór, które w przypadku tego modelu są wyposażeniem standardowym.

W trakcie modyfikacji Manitou serii TMM zyskały, a w zasadzie straciły na wadze. Dzięki temu stały się jeszcze ciekawszym rozwiązaniem dla firm transportowych. Mniejsza masa pozwala na redukcje przeciwwagi na przyczepie lub naczepie i w konsekwencji stwarza możliwość przewiezienia cięższego ładunku. Tak jak w przypadku TMT wózki zyskał barwy zgodne z pozostałymi maszynami Manitou oraz zabezpieczenie antykorozyjne w postaci metalizacji. Standardowo urządzenia wyposażone są w oświetlenie LED. Nabywca ma do wyboru dwa modele o udźwigach odpowiednio 2,0 i 2,5 tony. Również dla TMM klient może wybrać opcje czterokierunkowa 4W. 

Sprawny i szybko reagujący serwis

Nowoczesne rozwiązania wymagają sprawnego i szybko reagującego serwisu. W przypadku podwieszanych wózków widłowych Manitou autoryzowanym dilerem i zarazem zapleczem serwisowym na rynku polskim jest firma Zeppelin. – „Sprzedać maszynę jest stosunkowo łatwo. Utrzymać klienta zdecydowanie trudniej. Obsługa posprzedażowa to podstawa sukcesu. Dla Manitou priorytetem jest zadowolenie klienta nie tylko w dniu dostarczenia maszyny, ale przede wszystkim przez cały czas jej użytkowania” – podkreśla Sebastian Borkowski. – Dlatego współpracujemy z najlepszymi, a Zeppelin to partner z najwyższej półki. Stacjonarne warsztaty rozmieszczone w różnych częściach Polski i wykwalifikowani mobilni serwisanci w liczbie blisko stu osób pozwalają zagwarantować klientowi spokój z tyłu głowy.

Źródło: https://www.truck.pl/pl