Transportery z Grupy TII wnoszą niezbędny wkład w transformację energetyczną.
Prof. dr F. J. Radermacher wypowie się, w tym temacie na targach bauma na stoisku TII Group
Dla zachowania jakości życia na Ziemi konieczna jest neutralność klimatyczna do połowy XXI wieku. Cel ten można osiągnąć jedynie przy pomocy odnawialnych źródeł energii. Potrzebne do tego instalacje elektrowni wymagają zastosowania specjalistycznych pojazdów transportowych. Poprzez swoje pojazdy produkowane dla przemysłu wytwarzającego energię, TII Group przyczynia się do sukcesu transformacji energetycznej. 26 października na targach bauma na stoisku TII Group znany naukowiec, prof. Franz- Josef Radermacher, wyjaśni, jak będzie wzrastało ich znaczenie.
Neutralność klimatyczna
Cel osiągnięcia neutralności klimatycznej do połowy XXI wieku jest konieczny, aby ograniczyć globalne ocieplenie do 1,5 stopnia Celsjusza. Według Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu jest to jedyny sposób na zapewnienie zatrzymania zmian klimatycznych. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest tu transformacja energetyczna, czyli dekarbonizacja dostaw energii. Aby przejście na odnawialne źródła energii, takie jak energia wiatrowa, fotowoltaika i hydroenergia.
Ale także metody wychwytywania CO2, a tym samym produkcja energii neutralnej pod względem CO2, zakończyła się sukcesem – konieczna jest nowa budowa lub przebudowa elektrowni i infrastruktury zasilającej. Do budowy instalacji niezbędne są specjalistyczne środki transportu. Dzięki swoim innowacyjnym, ekonomicznym pojazdom specjalistycznym spółki córki grupy TII z siedzibą w Heilbronn wspierają proces transformacji energetycznej.
TII SCHEUERLE: pierwszy wybór do obsługi urządzeń manewrujących i transportowych w przemyśle energetycznym
Dzięki różnorodnym możliwościom konfiguracji poszczególnych serii oraz możliwościom kombinacji elementów wyposażenia pojazdy TII SCHEUERLE oferują wymagającym klientom nieograniczone możliwości zastosowania. W ten sposób portfolio obejmuje pojazdy do lekkiej pracy o ładowności 36 ton, aż po transporty o teoretycznie nieograniczonej ładowności. Szeroka oferta przekonuje klientów do manewrowania i transportu w branży energetycznej.
Moduły serii SPMT
Samojezdne moduły serii SPMT (Self Propelled Modular Transporter) firmy SCHEUERLE, których ładowność jest teoretycznie nieograniczona dzięki szerokiej gamie możliwych kombinacji. Jak również moduły serii InterCombi SPE, są niezbędnym narzędziem pracy w branży energii odnawialnej. Za pomocą wszechstronnych transporterów komponenty stosowane np. w najmocniejszych systemach energetycznych docierają sprawnie i bezpiecznie do celu. Do typowych obciążeń w sektorze morskiej energetyki wiatrowej należą np. wyjątkowo ciężkie trójnogi, pale fundamentowe (monopale) i fundamenty grawitacyjne.
Wyznaczające trendy wyposażenie specjalistyczne dla energetyki wiatrowej
Specjalistyczne systemy, takie jak adapter łopat wirnika czwartej generacji (G4), pokazują swoje mocne strony na drogach utwardzonych i publicznych. Charakteryzuje się on niezwykłą wydajnością i są w stanie bezpiecznie i efektywnie pomieścić przyszłe łopaty wirnika o długości ponad 100 metrów. Zwłaszcza w połączeniu z systemem szybkiej wymiany oraz możliwością obracania i podnoszenia ich nad przeszkodami.
W przeciwieństwie do niektórych produktów konkurencji, maksymalny moment obciążenia 900 ton metrycznych może być wykorzystany przy pełnym kącie ustawienia 60 stopni. Dzięki czemu nawet cięższe lub dłuższe łopaty wirnika, takie jak te stosowane w najmocniejszych turbinach wiatrowych, mogą być efektywnie transportowane. System sprawdził się już w licznych transportach realizowanych przez firmę Steil Kranarbeiten z Trewiru. Gdzie bezpiecznie transportowano łopaty wirnika o długości 80 metrów, nie obciążając przy tym adaptera łopat wirnika G4 do granic możliwości.
System transportu łopat wirnika RBTS
Kolejnym niezbędnym produktem dla energetyki wiatrowej jest system transportu łopat wirnika (RBTS) firmy SCHEUERLE, który został wyróżniony przez wiodące media specjalistyczne. Kombinacja z jednostką prowadzącą pozwala na bezpieczny transport wszystkich typów łopat wirnika na duże odległości. Zapewnia wyjątkowo wysoką ekonomiczność dzięki bezdźwigowemu podnoszeniu ładunku i inteligentnemu rozwiązaniu polegającemu na jeździe na pusto bez specjalnego zezwolenia. RBTS nadaje się również idealnie do przenoszenia obecnych i przyszłych generacji łopat wirników. System udowodnił to w imponujący sposób podczas swojego pierwszego wyjazdu przez przewoźnika towarów specjalnych P. Schwandner Logistik + Transport GmbH.
Pojazdy dla wszystkich klas ładowności do transportu transformatorów
Transformatory to kolejny niezbędny element transformacji energetycznej. Systemy wszystkich klas wydajności i masy docierają do celu bezpiecznie i ekonomicznie dzięki pojazdom firmy TII SCHEUERLE. Podczas gdy pojazdy semi-modułowe z serii EuroCompact służą do transportu po drogach publicznych stosunkowo lekkich wersji o masie poniżej 100 ton. TII ma w ofercie środki transportu i pojazdy samobieżne z serii InterCombi i K25 w wersjach PB, SP i SPE do przewozu bardzo ciężkich systemów.
TII SCHEUERLE jest „Liderem innowacji w zakresie zielonych technologii”
Innowacyjna siła, jaką zapewniają spółki zależne TII Group, ma wielką atrakcyjność. Renomowane instytuty badawcze w ostatnich latach wielokrotnie doceniały TII Group za innowacyjne rozwiązania transportowe. Dlatego między innymi SCHEUERLE może słusznie nazywać się „Liderem innowacji w zakresie zielonych technologii”. Znany Instytut F.A.Z. wyróżnił spółkę-córkę TII Group za „zielone” innowacje w dziedzinie budowy pojazdów.
Wiodący naukowiec prof. dr F.J. Radermacher potwierdza: znaczenie transportu ciężkiego nadal rośnie w wyniku transformacji energetycznej
Dlaczego transport ciężki jest niezbędnym elementem procesu transformacji energetycznej? I dlaczego znaczenie produktów Grupy TII będzie jeszcze bardziej wzrastać? Zagadnienie to wyjaśni szczegółowo znany naukowiec prof. dr Franz-Josef Radermacher w środę 26 października na stoisku Grupy TII na targach bauma.
Prof. Franz-Josef Radermacher jest dyrektorem generalnym FAW/n (Research Institute for Applied Knowledge Processing) i pełnił funkcję katedry „Databases/Artificial Intelligence” na Uniwersytecie w Ulm. Ponadto doktor matematyki i ekonomista-ekspert. W latach 2000-2018 był członkiem Rady Doradczej Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Radermacher jest między innymi członkiem organizacji eksperckiej Klub Rzymski, a także wiceprezesem i honorowym prezesem Senatu Gospodarki e.V. Wiceprezesem Ecosocial Forum Europe oraz wiceprezesem Global Energy Solutions e.V.
Radermacher opowiada się za sprawiedliwym i zrównoważonym kształtowaniem globalizacji i tzw. ekospołeczną gospodarką rynkową. Jest jednym z duchowych ojców inicjatywy Global Marshall Plan, której celem jest rozwój ludzkości w oparciu o sprawiedliwość, solidarność, zrównoważony rozwój i dialog między kulturami.