FIRMA HYSTER PRZYGOTOWUJE DLA SPÓŁKI MEYER & MEYER MASZYNY DO TRANSPORTU BLISKIEGO MATERIAŁÓW W REKORDOWO KRÓTKIM CZASIE.

Nasilony rozwój sklepów internetowych to obecnie wyzwanie nie tylko dla świata mody, ale także przedsiębiorstw logistycznych. Działająca w branży mody firma logistyczna Meyer & Meyer podjęła się budowy nowoczesnego magazynu dystrybucyjnego na produkty z kategorii moda i lifestyle. Powstające w mieście Peine przedsięwzięcie chce ukończyć w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy. Specjalista od wózków widłowych – Hyster Europe – stanął zatem przed wyzwaniem, ponieważ projekt budowy magazynu ma być ukończony jeszcze przed otwarciem sezonu bożonarodzeniowego.

Pozostająca w rękach rodziny Osnabrück spółka Meyer & Meyer to doświadczony fachowiec w odzieżowej branży logistycznej, który towarzyszy swoim klientom na wszystkich etapach łańcucha dostaw. Operacjami logistycznymi w Europie, Azji i Ameryce Północnej oraz 1800 pracownikami zarządza z siedziby w miejscowości Osnabrück.

Inwestycja warta ponad 25 milionów euro

Jako duży gracz wśród firm działających na internetowym rynku mody, spółka Meyer & Meyer powiększyła swoją obecność w Peine i otworzyła nowe zaplecze logistyczna o użytecznej powierzchni podłogi 45 000 m2.  W nowy magazyn centralny, który ma zaopatrywać kilka lokalizacji logistycznych dostawców odzieży i wybranych partnerów dystrybucyjnych, spółka będąca specjalistą w zakresie logistyki mody zainwestowała przeszło 25 milionów euro.

Nowa hala powstała w pobliżu istniejącego centrum logistycznego Meyer & Meyer w Peine.Obok obsługiwanego od kilkunastu lat magazynu przeznaczonego na odzież na wieszakach, w czerwcu 2015 r. spółka rozpoczęła uruchamianie hangaru o powierzchni 25 000 m2 na opakowania.

System sterowania przewodowego utrzymuje wózki na właściwym torze

W sercu nowego magazynu logistycznego wykorzystywane są cztery mocne wózki podnośnikowe Hyster® C1.3 do bardzo wąskich korytarzy (VNA). Wózki VNA z serii C1.0-1.5 mogą podnosić ładunki na maksymalną wysokość 17 metrów i są wyposażone w opatentowany maszt o czterech sekcjach.W modelach tej serii głowica masztu o inteligentnych kryteriach projektowych należy do najmniejszych i najmocniejszych w branży i zapewnia wyjątkową stabilność ładunku.
Wózki te są ponadto wyposażone w wysokowydajne i bezpiecznie osłonięte trzyfazowe silniki prądu przemiennego, system komunikacji przez magistralę CAN oraz układy regulujące temperaturę minimalizują wymagania konserwacyjne.Aktywacja skoku wysuwu wideł powoduje automatyczne otwieranie się wbudowanego pantografu, a wózek może wykonywać manewrowanie nawet w najwęższych korytarzach. Dbając o to, aby wózek pozostawał zawsze na wyznaczonym torze firma Meyer & Meyer stosuje nowoczesny system sterowania przewodowego.

– W środkowej części korytarza znajduje się przewód indukcyjny, odpowiadający za precyzyjne prowadzenie wózka – mówi Torsten Franke, dyrektor zarządzający spółki GS Forklift Service, będącej przedstawicielem handlowym Hyster® w Wolfenbüttel. – Dzięki tej funkcji możliwe jest pozostawienie zaledwie kilkucentymetrowego luzu od poszczególnych rzędów półek, co pozwala na optymalne wykorzystanie warunków przestrzennych.

Moda z całego świata

– Z pomocą systemu zarządzania magazynem przed ponownym przekazaniem do kolejnych magazynów logistycznych tymczasowo składowanych jest tu około 70% produktów odzieżowych. Do tego celu wykorzystywane są windy, które transportują towary automatycznie na pierwsze piętro magazynu – informuje kierownik magazynu Alexander Balko z firmy Meyer & Meyer. Pozostałe towary są przekazywane bezpośrednio do partnerów dystrybucyjnych. Materiały z sektora mody z całego świata są przywożone do magazynu za pomocą wózków widłowych. Wózki Hyster® paletowe i do kompletacji zamówień zdejmują towary z rampy i transportują je do magazynów wyposażonych w systemy regałów wysokiego składowania. W tym momencie pracę przejmują wózki widłowe do bardzo wąskich korytarzy.

Ponad 50 wózków Hyster® w pracy

Na terenie magazynu spółka Meyer & Meyer używa nieprzerwanie ponad 50 wózków Hyster®. – Poza wyzwaniem związanym z planowaniem, kolejną próbą możliwości w Peine było dostarczenie i uruchomienie w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy wszystkich wózków, od elektrycznego wózka serii P 1.6 do kompletacji towarów na niskim poziomie, przez wózek K1.0L do kompletacji zamówień, wózki wysokiego składowania R1.6, po wózki do bardzo wąskich korytarzy – wyjaśnia Torsten Franke.

– Wszystkie rodzaje wózków, np. wózki do kompletacji towarów z niskiego poziomu, były starannie dobrane do konkretnych zastosowań, tak aby działały równie dobrze jak tryby w mechanizmie zębatym – kontynuuje Franke. Maszyny zaprojektowane specjalnie do krytycznych czasowo operacji pobierania towarów nadają się także do poziomego transportu ładunków, np. do transportu bezpośredniego i wahadłowego.

– Choć nie dopracowaliśmy jeszcze wszystkich szczegółów dotyczących procesów i konfiguracji wózków, chcieliśmy dotrzymać terminów i zamówiliśmy już w firmie Hyster pierwsze maszyny – mówi Franke.

Ogromny wysiłek się opłacił. Jak twierdzi kierownik magazynu, Pan Balko, spółka Hyster zaproponowała najlepszą ofertę, którą poparła w przeszłości najlepszą obsługą serwisową. Inżynier ds. serwisu z GS Gabelstapler Service dogląda w magazynie wózków i przeprowadza na miejscu ich konserwację i naprawy.

Wydajne zarządzanie energią redukuje koszty

Niemalże wszystkie magazynowe wózki widłowe używane przez Meyer & Meyer są wyposażone w baterie litowo-jonowe. Dzięki temu ładowanie nie trwa długo (odbywa się np. w czasie przerwy na lunch), a cykl życia maszyn, nawet w bardzo trudnych warunkach, jest wydłużony. Wózki są ponadto wyposażone w system wydajnego zarządzania zużyciem energii, zapewniający niskie koszty eksploatacji.

Więcej informacji można znaleźć na stronach www.hyster.eu i www.meyermeyer.com