Hyster Europe wprowadził nową wersję wózka podnośnikowego o udźwigu od 8 do 16 ton. Te najbardziej uniwersalne jak dotąd, najnowsze modele do ciężkich zastosowań zapewniają optymalną widoczność, siłę i wytrzymałość, sprawiając że przeładunek i transport materiałów jest łatwiejszy niż kiedykolwiek dotąd.

– Nowa seria wózków Hyster® H8-16XM zyskała zupełnie nowy maszt i nową karetkę, umożliwiającą szybką wymianę osprzętu i zapewniającą optymalny poziom widoczności na widły, osprzęt i ładunek – informuje Chris van de Werdt, dyrektor ds. strategii produktu – Big Trucks, Hyster Europe.

Innowacyjna konstrukcja masztu zapewnia wózkowi dodatkową wytrzymałość, a jego inteligentne kryteria projektowe większe parametry udźwigu, tj. co najmniej 400 kg większy udźwig każdego wózka w przypadku wykorzystania karetki typu pin z przesuwem bocznym. Nowa konstrukcja 2-stopniowego masztu oraz oferta karetek rozszerzona o typ pin i typ hakowy są dostępne w modelach H8-12XM-6, H13-16XM-6 i H10XM-12.

– Dzięki szerokiej gamie opcji oraz narzędzi wózki te można dostosowywać do potrzeb dowolnego zastosowania, np. przeładunku metali, materiałów budowlanych lub papieru – twierdzi Chris van de Werdt, dodając że ceowniki masztu są obecnie szerzej rozstawione, zapewniając lepszą widoczność na osprzęt i ładunek.

Łańcuchy masztu znajdują się na zewnątrz masztu, górne prowadnice nowej karetki są umieszczonej niżej, a blok zaworów charakteryzuje się inteligentnym położeniem.

– Operatorom zapewniono lepszą widoczność przez karetkę i nad nią  , dzięki czemu mają idealny poziom widoczności podczas obsługi ładunków na poziomie podłoża oraz podczas manewrowania w skrzyniach ładunkowych. Bardziej otwarta konstrukcja oznacza również mniejszą masę karetki i przyczynia się do zmniejszenia „utraty” środka ciężkości ładunku, ponieważ ładunek znajduje się teraz bliżej wózka.

Użytkownicy, których praca wymaga szybkiej zmiany osprzętu, mogą korzystać z karetki typu hakowego z dwufunkcyjnym przesuwem bocznym i pozycjonerem wideł (karetka DFSSFP), która umożliwia szybkie odłączanie osprzętów i zapewnia większą elastyczność.  Wózki te sprawdzą się równie dobrze podczas standardowych czynności sztauowania, w których operator musi zmieniać osprzęty, ponieważ zmienia się przeładowywany materiał ze stali na drewno, na ładunki drobnicowe.

– Na możliwości szybkiej i prostej wymiany osprzętu korzystają również wypożyczalnie, ponieważ mogą spełniać potrzeby klientów z różnych branż – mówi Chris van de Werdt.  – Sam wózek jest też łatwy w transporcie.

Obniżono wysokość złożonego masztu oraz uwzględniono opcję zwiększenia przechyłu masztu do przodu o 27 stopni do celów transportu wózka, zamiast uprzednich 15 stopni. Dzięki temu osiągnięte zostało dalsze zmniejszenie wysokości masztu nawet o 310 mm dla ułatwienia przewozu maszyny. Modele o udźwigu 13–16 ton mają ponadto zredukowaną szerokość do 2,54 m. Wszystkie wózki serii mają poniżej 2,55 m szerokości, co oznacza brak problemów w transporcie drogowym na europejskich drogach.

Unowocześnienia popularnej serii 8-16-tonowych wózków Hyster® oferują niezmienną trwałość i niezawodność tych maszyn. Należą do nich np. wytrzymałe okładziny ślizgowe nowych karetek czy zmienna wysokość zachodzenia rolek, dzięki której znacząco zmniejszyło się obciążenie wywierane na rolki, wydłużając okres ich trwałości użytkowej. Ceowniki masztu o profilu litery J są kolejną cechą zwiększającą sztywność masztu i przekładającą się na skuteczny sposób montażu masztu.

– Solidna rama daje niezachwianą stabilność i wytrzymałość podczas obsługi ładunków przy pełnym udźwigu – twierdzi van de Werdt. – Wózki osiągają imponujące średnie prędkości podnoszenia, wynoszące pomiędzy 0,40 m/s a 0,69 m/s przy pełnym udźwigu nominalnym nawet do 6250 mm.

Silniki Cummins spełniają wymogi normy Stage IV, wytwarzając mniej zanieczyszczeń i oferując doskonałą oszczędność w zużyciu paliwa oraz dużo mniejsze koszty użytkowania. Dodatkowe funkcje służące ograniczeniu ‎łącznego zużycia paliwa w najcięższych zastosowaniach to układ hydrauliczny z funkcją wykrywania obciążenia (moc na żądanie), kontrola obr./min i prędkości obrotów jałowych silnika.

Koszty użytkowania są utrzymywane na niskim poziomie, a dostęp serwisowy jest łatwiejszy. Aby zapobiec nieplanowanym przestojom Hyster Europe stosuje konserwację planową. Niska temperatura oleju, maksymalnie 88 stopni Celsjusza, redukuje ryzyko doprowadzenia do sytuacji, w której podzespoły, takie jak węże i uszczelnienia, stają się łamliwe. Zredukowano także ryzyko hydraulicznych wycieków ze względu na fakt, że w maszcie znajdują się tylko 2 węże hydrauliczne, bez względu na liczbę funkcji wymaganych do wykonania przez karetkę. Zaleca się, aby przerwy pomiędzy serwisowaniem oleju wynosiły maksymalnie 10 000 godzin.

Dostępna jest również szeroka oferta nowego wyposażenia opcjonalnego. W celu zoptymalizowania widoczności w nocy wybrać można np. opcję 4 świateł roboczych montowanych na maszcie, zamiast 2 montowanych na błotniku, a także kamerę cofania.

– Konstrukcja wózków pozwala na ich obsługę w ekstremalnych temperaturach otoczenia od –18 do +50 stopni Celsjusza w różnorodnych i wymagających zastosowaniach przemysłu ciężkiego, w dowolnym miejscu na świecie – zapewnia Chris van de Werdt.