KAMAG IHT dla przemysłu stalowego

KAMAG IHT dla zrównoważonej produkcji stali w Salzgitter

Wykorzystując specjalną technologię, Salzgitter AG planuje w przyszłości produkować stal w procesie niemal neutralnym dla klimatu. Do produkcji wymagany jest również recykling złomu stalowego, który producent stali transportuje za pomocą KAMAG IHT. Salzgitter Flachstahl, spółka zależna firmy, zakupiła kilka przemysłowych transporterów podnośnikowych TII KAMAG w celu utrzymania łańcucha logistycznego w operacjach całodobowych. Pojazdy specjalne, każdy o ładowności około 350 ton, imponują bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa, doskonałą niezawodnością i opłacalnością, a także najwyższym komfortem obsługi.

W nadchodzących latach Salzgitter AG będzie stopniowo przekształcać swoją produkcję stali w technologię praktycznie neutralną dla klimatu w ramach programu SALCOS® (Salzgitter Low CO2 Steelmaking). Jest to możliwe dzięki tak zwanym zakładom bezpośredniej redukcji, w których ruda żelaza jest redukowana bezpośrednio do żelaza w stanie stałym przy użyciu zielonego wodoru. W przeciwieństwie do konwencjonalnych wielkich pieców, które wykorzystują węgiel, do atmosfery wydostaje się tylko para wodna, a nie szkodliwy dla klimatu CO2.

Aby móc przetwarzać powstałe żelazo hutnicze w sposób wydajny i zrównoważony, jest ono topione razem ze złomem stalowym w elektrycznym piecu łukowym. Producent stali transportuje złom w sześciometrowych i szerokich koszach na złom na przemysłowych transporterach podnośnikowych (IHT) firmy TII KAMAG, spółki zależnej TII Group, eksperta branżowego w zakresie zadań transportowych wewnątrz firmy. Kluczowym wymogiem Salzgitter AG jest posiadanie szczególnie stabilnych i niezawodnych pojazdów, aby łańcuch logistyczny mógł być utrzymywany przez cały czas, co z kolei zapewni, iż kosztowny w eksploatacji zakład produkcyjny będzie mógł pracować przez całą dobę.

Najnowocześniejsze rozwiązania: Salzgitter wykorzystuje system detekcji przeszkód za pomocą czujników laserowych i radarowych

„KAMAG IHT w Salzgitter AG odpowiada najnowocześniejszej technologii i charakteryzuje się między innymi szeroką gamą systemów bezpieczeństwa”, mówi kierownik sprzedaży w regionie, dr Ulrich Veyhl. Obejmuje to opcjonalne wykrywanie przeszkód, które ma na celu ochronę pojazdu i jego otoczenia. Innowacyjny system został specjalnie dostosowany do pojazdów klienta i zaprojektowany z uwzględnieniem redundancji, aby zapewnić szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa nawet wtedy, gdy poszczególne czujniki nie są osiągalne.

Cztery skanery laserowe monitorują bezpośrednie otoczenie pojazdu; są one wspierane przez osiem czujników wykorzystujących technologię radarową. Jeśli system wspomagania wykryje przeszkodę w monitorowanym obszarze, wówczas transporter hamuje aż do zatrzymania. Kierowca widzi, gdzie znajduje się przeszkoda na wyświetlaczu w kabinie i może opuścić niebezpieczny obszar z tylko minimalną prędkością. Aby ułatwić jazdę pod paletą z koszem na złom, można wyłączyć obszar monitorowania szerokości skrzyni ładunkowej.

Innowacyjne systemy wspomagania zwiększają żywotność pojazdów i nośników ładunku

Tak zwany system Pathfinder Palette jest również częścią wyposażenia opcjonalnego. Po naciśnięciu przycisku system wspomagania wspiera kierowcę podczas jazdy pod paletą z koszem na złom, niezależnie ustawiając wózki osi wahliwych i precyzyjnie kierując IHT pod paletę. Kierowca musi jedynie przyspieszyć lub zahamować pojazd. W rezultacie procedura jazdy pod paletą powoduje mniejsze zużycie pojazdu i skrzyni ładunkowej, zwiększając w ten sposób ich żywotność. Różne kamery uzupełniają bezpośredni widok operatora podczas cofania. Niebieski punkt wyznacza ścieżkę pojazdu, dzięki czemu osoby znajdujące się w pobliżu są świadome IHT, a sygnał dźwiękowy ostrzega kierowcę o przeszkodzie.

Dodatkową zaletą elektronicznego wielokierunkowego układu kierowniczego jest program kierowania poprzecznego. Dzięki temu IHT może manewrować między budynkami na terenie fabryki w sposób niezwykle oszczędny. Przestronna kabina podpodłogowa z doskonałą widocznością spełnia wszystkie wymagania operatora pojazdu dotyczące nowoczesnego, ergonomicznego i bezpiecznego miejsca pracy. Alternatywnie dostępna jest kabina podpodłogowa.

Łatwość serwisowania, wysoka dostępność i solidna konstrukcja zapewniają niskie koszty eksploatacji

Ponadto generacja pojazdów KAMAG IHT, która została niedawno wprowadzona na rynek, wyróżnia się wysokim poziomem łatwości serwisowania. Silnik IHT jest teraz dostępny przez dużą boczną pokrywę, gdy wymagana jest konserwacja i serwis, a także można go szybko zdemontować za pomocą wózka widłowego. Skraca to czas przestojów, zwiększa dostępność, a tym samym przyczynia się do utrzymania kosztów operacyjnych na minimalnym poziomie. Zdalny dostęp, który umożliwia technikom serwisowym TII KAMAG zapewnienie szybkiej pomocy w razie potrzeby i uniknięcie kosztów podróży, dodatkowo przyczynia się do wysokiego poziomu dostępności pojazdu.

TII KAMAG oferuje sektorowi przemysłu stalowego szeroką gamę pojazdów

KAMAG IHT jest dostępny dla ładowności od 40 do 400 ton i nadaje się do transportu blach, płyt, kręgów i belek, a także palet ze złomem i łyżek. TII KAMAG i TII SCHEUERLE budują te pojazdy od ponad 50 lat i mają kilkaset jednostek w eksploatacji u klientów z sektora metalurgicznego na całym świecie. Praktyczne doświadczenie zostało włączone do dalszego rozwoju KAMAG IHT i uczyniło go jednym z wiodących produktów w tym segmencie. Ponadto TII KAMAG dostarcza przemysłowi stalowemu szeroką gamę pojazdów specjalnych do transportu złomu, stopionej stali, żużla, blach i półproduktów oraz zapewnia wszystkim operatorom wydajną sieć serwisową, 24-godzinne dostawy części zamiennych i wysokiej jakości szkolenia.