Hyster wprowadził na rynek nową serię wózków widłowych J7.0–9.0XNL (S) L, zasilanych z w pełni zintegrowanych akumulatorów litowo-jonowych. Elektryczne wózki widłowe o zerowej emisji spalin i udźwigu 7-9 ton oferują osiągi porównywalne do maszyn napędzanych silnikiem wysokoprężnym oraz możliwość szybkiego ładowania akumulatora.

Nowe wózki są wyposażone w wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe, które można naładować do pełna w zaledwie 80 minut! Te wytrzymałe i trwałe pojazdy z łatwością radzą sobie z trudami trójzmianowej pracy. Branża papiernicza, budowlana, drzewna czy metalowa, jak również wszystkie inne branże wykorzystujące wózki o wysokim udźwigu mogą teraz z łatwością wprowadzić do swojej floty wytrzymałe wózki podnośnikowe o napędzie elektrycznym, które oferują najlepszy w swojej klasie promień skrętu, doskonałe przyspieszenie i jeszcze szybszą reakcję na ruchy operatora.

„Wprowadzenie tej serii wózków to długo oczekiwana, wiarygodna i niezawodna alternatywa dla wózków spalinowych, wykorzystywanych wcześniej masowo do zastosowań wymagających dużego udźwigu. Wszystko to dzięki unikalnemu połączeniu akumulatora litowo-jonowego, wysokonapięciowego układu napędowego i wielofazowych silników z magnesami stałymi” – mówi Phil Irland, Leader programu 20/20 Platform, Counterbalance Solutions w firmie Hyster. „Poziomu wydajności, sprawności, produktywności, kontroli i autonomii tych wózków jest porównywalny do ich odpowiedników o napędzie spalinowym, jednak wózki elektryczne oferują wiele korzyści dodatkowych, na przykład obniżony poziomu hałasu, zerową emisję spalin i niski całkowity koszt posiadania”.

Cztery nowe modele (dwa kompaktowe i dwa standardowe) mogą pracować z maksymalną wydajnością przez pełne 8 godzin bez ładowania. Dzięki lepszemu przyspieszeniu na pierwszych 15 metrach i maksymalnej prędkości jazdy do 21 km/h (bez ładunku) i 18 km/h (z ładunkiem), wózki te nadają się doskonale do prac, w których towary są przewożone na dłuższe dystanse.

Za pomocą ładowarki o mocy 50 kW, akumulator litowo-jonowy można w pełni naładować w niespełna 80 minut, co umożliwia szybkie doładowywanie podczas regularnych przerw w pracy, eliminując konieczność wymiany akumulatora z powodu rozładowania. Najnowocześniejsze technologie zastosowane przy produkcji silników i akumulatorów zasilających wózki tej serii zapewniają maksymalną produktywność i minimalizują wymagania obsługowe. Zintegrowany akumulator litowo-jonowy nie wymaga żadnej obsługi technicznej, a przy odpowiednich zastosowaniach, posiada trzykrotnie dłuższą żywotność niż akumulatory kwasowo-ołowiowe.

Nowe wózki o wysokim udźwigu zapewniają niezawodność zarówno w zastosowaniach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Bezobsługowy układ stabilizacji Hyster® Stability Mechanism™ pomaga w utrzymaniu stabilnej pozycji wózka, zapewniając wydajną pracę nawet na nierównych powierzchniach, podczas gdy solidne podwozie i wzmocniona konstrukcja masztu optymalizują udźwig oraz zapewniają odpowiednią widoczność i sztywność konstrukcji.

Wszystkie układy pojazdu są zarządzane elektroniczne poprzez układ Pacesetter VSM™, co pomaga zoptymalizować wydajność i znacznie zwiększyć niezawodność pojazdu. Okablowanie z wykorzystaniem magistrali CAN, szczelne złącza i czujniki wykorzystujące efekt Halla zmniejszają stopień komplikacji układów elektrycznych wózka i umożliwiają komunikację pomiędzy jego poszczególnymi układami.

Operatorzy będą sobie chwalić bezsprzeczną wygodę tych wózków. W kabinie operatora jest mnóstwo przestrzeni na nogi, regulowana kolumna kierownicy i uchwyt jazdy w tył ze zintegrowanym klaksonem, zaś sam dostęp do kabiny jest wyjątkowo łatwy. Amortyzowany fotel i niski poziom wibracji zapewnia operatorowi wysoki komfort pracy, zaś pedały w stylu samochodowym zapewniają precyzyjną kontrolę przy niskich prędkościach jazdy i płynny, sterowny elektronicznie wolny dojazd do ładunku. Zintegrowane z podłokietnikiem, miniaturowe dźwignie TouchPoint obsługują sterowanie funkcjami hydraulicznych i innymi kluczowymi funkcjami pojazdu.

„Układ hydrauliczny Autospeed pomaga zmaksymalizować ogólną reakcję i sterowność wózka. Ponadto, ponieważ nie ma potrzeby ręcznego sterowania prędkością silnika podnoszącego podczas unoszenia karetki, produktywność operatorów może dodatkowo ulec poprawie”- twierdzi Phil. „System automatycznego zmniejszania prędkości (ADS) w kontrolowany sposób zatrzymuje wózek, gdy pedał przyspieszenia zostanie całkowicie zwolniony, nie angażując do tego celu uwagi operatora, zaś doskonała widoczność przez maszt i wysoka sztywność konstrukcji w sposób pozytywny wpływa na pewność i precyzję prowadzenie wózka przez operatora.

Aby odpowiednio dopasować wydajność wózka do konkretnego zastosowania, szerokie karetki hakowe umożliwiają montaż gamy wideł i osprzętu. Dostępne jest również wiele innych opcji i funkcji dodatkowych.

We właściwych zastosowaniach, wózki tej serii zapewniają niski całkowity koszt posiadania przez cały okres użytkowania. Posiadają one również inne zalety typowe dla wózków elektrycznych, na przykład niskie koszty eksploatacji i wysoki stopień bezobsługowość, również w przypadku wózków, które nie pracują w ruchu ciągłym, a są wykorzystywane jedynie po kilka godzin dziennie. Chociaż koszty początkowe zakupu wózka, akumulatora i ładowarki są wyższe niż koszt kompletnego wózka spalinowego, pełny zwrot tych dodatkowych kosztów można osiągnąć w ciągu zaledwie dwóch lat od zakupu.