Prędkość, koszt posiadania, ważenie kontenerów, efektywne zarządzanie danymi oraz oszczędność paliwa to tylko niektóre zagadnienia przygotowane przez Hyster® na tegoroczną konferencję dla operatorów terminali (TOC), która odbędzie się w dniach 14-16 czerwca w Hamburgu.
– Dzisiaj proces przeładunku towarów drobnicowych ze statku do magazynu portowego może być jeszcze bardziej efektywny niż kiedykolwiek – mówi Rainer Marian, dyrektor sprzedaży ciężkich wózków Hyster. – Ilość operacji wykonywanych na terenie terminala i jego zaplecza może ulec znacznemu zwiększeniu, dzięki mniejszemu zużyciu paliwa, większej wydajności produkcyjnej oraz lepszemu zrozumieniu i zarządzaniu wykorzystaniem osprzętu do przeładunku towarów. Systemy telemetryczne potrafią bowiem bardzo wiele w tej kwestii zmienić.
Systemy telemetryczne optymalizują zarządzanie flotą w porcie
– Hyster Tracker™ już zrewolucjonizował zarządzanie flotą w licznych europejskich
portach – mówi Rainer. – Automatyczne raportowanie umożliwia efektywną kalkulację kosztów oraz zaplanowanie konserwacji wózka, jak również wykonywanie online pomiarów wydajności operatora i maszyny.
Funkcje takie jak monitorowanie kodów usterek oraz wykrywanie uderzenia oznaczają możliwość efektywnego zarządzania naprawami i konserwacjami, natomiast śledzenie wózka za pośrednictwem GPS, licznik godzin oraz raportowanie wykorzystania wózka dostarczają informacji umożliwiających zwiększenie wydajności produkcyjnej i usprawnienie procesu przy uwzględnieniu układu placów. System ten umożliwia również ograniczenie dostępu do wózka oraz kontrolowanie wykonania codziennych kontroli.
Hyster Tracker™ może zostać fabrycznie zamontowany w prawie każdym wózku z gamy Hyster, można też doposażyć w niego eksploatowane już egzemplarze wózków. Pozostałe typy i marki sprzętu wykorzystywanego w portach i terminalach, jak np. wózki bramowe, również mogą zostać wyposażone w Hyster Tracker™, co umożliwia zwiększenie efektywności całego szeregu operacji portowych.
Oszczędność paliwa i nagroda GOOD DESIGN™
– Na konferencji TOC 2016 planujemy skupić się na kosztach, ze względu na to, że terminale starają się zorientować, jak mogą kształtować się ceny za pięć do dziesięciu lat, oraz w jaki sposób wpłynie to na koszty eksploatacji maszyn zakupionych dzisiaj – wyjaśnia Rainer.
Przykładowo: najnowszy wózek do składowania kontenerów Hyster® ReachStacker wyposażony jest w silnik Cummins QSL9 oraz sprawdzone technologie Hyster, dzięki czemu zapewnia on znaczne oszczędności paliwa w codziennych zastosowaniach.
– Wózek Hyster® ReachStacker wykorzystuje nawet 25% mniej paliwa w porównaniu do poprzednich modeli. Może to oznaczać ponad 4 litry na godzinę – stwierdza Rainer. – Takie oszczędności w perspektywie całej floty bardzo szybko zaczynają się kalkulować, tym bardziej, gdy ceny paliw rosną.
W 2015 r. wózek Hyster® RS45-46 ReachStacker został wyróżniony nagrodą GOOD DESIGN™ za wydajną technologię swojego silnika oraz projekt zwiększający wydajność produkcyjną. Nagroda GOOD DESIGN™ jest przyznawanym rokrocznie przez Muzeum Architektury i Wzornictwa Chicago Athenaeum wyróżnieniem za niezwykłe osiągnięcia w dziedzinie wzornictwa.
Hyster® ReachStacker został zaprojektowany w taki sposób, aby oferował najlepsze właściwości manewrowe w branży, wiodące w swojej klasie prędkości podnoszenia i ponadprzeciętne możliwości składowania do pięciu kontenerów na wysokość i trzech kontenerów na głębokość. Wyposażony jest w układ chłodzenia na żądanie oraz układ hydrauliczny z wykrywaniem obciążenia, który umożliwia pracę silnika na mniejszej prędkości, co wydłuża żywotność oleju hydraulicznego oraz podzespołów.
Ważenie kontenerów
– Ważenie kontenerów przy użyciu wózków podnośnikowych oraz wózków wysokiego składowania to kolejny temat, do omówienia którego Hyster chce zachęcić operatorów obecnych na konferencji TOC – mówi Rainer, w odniesieniu do rozporządzenia dotyczącego weryfikacji wagi każdego kontenera (VGM). – Hyster już teraz testuje rozwiązania związane z ważeniem w portach na całym świecie, pracujemy też nad ulepszeniem funkcji, które będą dopasowane do różnych zastosowań i dostępne jako montowane fabrycznie oraz doposażane w istniejących egzemplarzach maszyn. Chcemy omówić również zagadnienia związane kalibracją i certyfikacją.
Projekty specjalne zapewniające efektywną obsługę portów i terminali
– Większość naszych ciężkich wózków wyposażona jest w jakiś rodzaj projektu
specjalnego, ponieważ każde zastosowanie jest inne – mówi Chris van de Werdt, manager ds. sprzedaży ciężkich wózków Hyster. – Tworzymy rozwiązania, które efektywnie stawiają czoła specyficznym wyzwaniom i chcielibyśmy omówić wiele z takich wyzwań na konferencji TOC Europe. Na przykład, niedawno klient zgłosił zapotrzebowanie na obsługę różnych rodzajów ładunków, np. standardowych kontenerów 20′ i kontenerów 40′, kontenerów o podwyższonej wysokości/z kurtyną, naczep z ładunkiem drobnicowym i skrętek stalowych przy użyciu jednego wózka ReachStacker.
Firma Hyster stworzyła rozwiązanie, w którym w modelach Hyster® ReachStacker RS46-41XLS CH zainstalowano specjalne narzędzie do szybkiej wymiany osprzętu. W razie potrzeby zmiany narzędzia, maszt można w prosty sposób opuścić w celu dopasowania go do osprzętu.
Kolejnym przykładem może być metoda na uproszczenie inspekcji kontenerów, przeprowadzone we współpracy z operatorem składu Hamburg Container Service GmbH (HCS). Centrum Hyster® Application Center opracowało system wsporników spreadera, które pewnie blokują kontener na wysokości 1,9 metra, umożliwiając kontrolerowi dokładne sprawdzenie kontenera z każdej strony pod kątem uszkodzeń. Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie jest już konieczne odkładanie kontenera na dół w celu wykonania inspekcji, co pozwala zaoszczędzić czas i znacznie zwiększa wydajność operacyjną.
Chris opisuje jeszcze jedno zastosowanie. – Jeden z naszych klientów zajmujący się przeładunkiem towarów w porcie używa na nabrzeżu żurawi o maksymalnym udźwigu 50 ton. Zgłosił zapotrzebowanie na 40-tonowy wózek widłowy, przy użyciu którego mógłby manipulować ładunkami wewnątrz wpływających do portu statków. Wyzwaniem dla nas w tym przypadku było to, że ciężar roboczy samego wózka wynosi ponad 58 ton, co znaczy, że jest zbyt ciężki, aby żuraw mógł go podnieść z nabrzeża.
Firma Hyster opracowała rozwiązanie, w którym za jednym podniesieniem 10-tonowa przeciwwaga zostaje zdemontowana i z łatwością przeniesiona na statek, po czym następuje przeniesienie wózka, a następnie zamiana z przeciwwagą.
System daje klientom możliwość wykorzystania istniejących żurawi i sprawia, że ciężkie ładunki mogą być podnoszone i przeładowywane wydajnie i z łatwością – mówi. Odporne wózki Hyster® serii H40XM-12 są stosowane do przeładunku ładunku drobnicowego oraz kontenerów 20′ z osłonami wideł we wszystkich warunkach pogodowych, zapewniając operatorom portowym maksimum elastyczności, jaką może zaoferować jeden wózek.
Dla zastosowań, w których niezbędne jest szybkie opróżnienie napełnionych materiałami sypkimi kontenerów, Hyster opracował dla wózków Reachstacker personalizowany osprzęt do pochylania kontenerów. Niedawno pewien klient zgłosił zapotrzebowanie na efektywne rozładunek kontenerów 20’ napełnionych wiórami drewna na plac przy swoim terminalu recyklingowym, oraz przenoszenie towarów luzem z jednego kontenera do drugiego.
– Osprzęt ten potrafi pochylać kontenery nawet pod kątem 60 stopni i został zaprojektowany do mimośrodowego przemieszczania kontenerów w celu zwiększenia stabilności całego wózka wysokiego składowania, dzięki czemu może on wyładowywać drewniane wióry w prosty, kontrolowany i efektywny sposób – mówi.
Hyster zapewnia całą gamę sprzętu przeładunkowego dostosowanego do pracy w portach i terminalach – od statku po magazyn portowy – i oferuje globalne wsparcie sieci swoich silnych partnerów. Menadżerowie oraz specjaliści ds. produktów Hyster będą obecni na konferencji TOC Europe na stanowisku F20.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.hyster.eu.