Wodór i energia litowo-jonowa mogą przybliżyć porty do całkowitej elektryfikacji, twierdzi firma Hyster Europe, która przygotowuje się do przedstawienia najnowszych informacji na temat swoich zeroemisyjnych projektów Container Handler i ReachStacker podczas wirtualnego eventu TOC Global Showcase.
„Od kilku lat firma Hyster pracuje nad unikalnymi, zeroemisyjnymi urządzeniami do obsługi kontenerów w portach, które wykorzystują technologię baterii litowo-jonowych i ogniw paliwowych” – mówi Willem Nieuwland, Big Truck Program Manager w firmie Hyster. „Jednak obecnie „poszerzamy rodzinę” i wprowadzamy te korzyści do większej liczby rodzajów sprzętu, aby wspierać całkowicie ekologiczne operacje poczynając od statku aż do magazynu”.
Firma Hyster ogłosiła niedawno, że rozpoczyna współpracę z firmą Capacity Trucks w celu wspólnego opracowania elektrycznych, wodorowych i zautomatyzowanych wózków do obsługi terminali. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania w zakresie wózków na rynkach portów, terminali i centrów dystrybucyjnych, przy czym oczekuje się, że wstępne prototypy do testowania, będą dostępne w 2021 roku.
Współpraca ta łączy solidną platformę wózków do obsługi terminali firmy Capacity z unikalną technologią elektrycznego układu napędowego wózków widłowych Hyster® zapewniającą sprawdzoną niezawodność i wodorowe ogniwa paliwowe. Opracowywane rozwiązanie Hyster® posiada akumulatory litowo-jonowe i wodorowe ogniwa paliwowe, które są integralną częścią konstrukcji, a nie opcją doposażenia. Oczekuje się, że ostateczne rozwiązanie będzie produkowane na dużą skalę, w przystępnej cenie, aby pomóc portom w osiągnięciu ich celów środowiskowych.
„Co ważne, możliwości związane z wodorowymi ogniwami paliwowymi są kluczowym czynnikiem tego rozwoju, ponieważ jest to szczególnie interesujący obszar dla portów i coś, co rozwijamy od 2017 roku” – mówi Willem. „Wodór ma potencjał, aby zapewnić model energii odnawialnej, który jest najbardziej atrakcyjny dla przedsiębiorstw napędzanych środowiskowo, bez niektórych złożoności pojazdów elektrycznych – takich jak dostępność energii sieciowej do ładowania”.
„Co więcej, jest to obszar, w którym dostępne są fundusze i dotacje, co sprawia, że jest to wykonalne dla portów chcących rozważyć opcje wyposażenia o zerowej emisji” – kontynuuje.
Firma Hyster kontynuuje rozwój wózków Container Handlers i ReachStackers zasilanych bateriami litowo-jonowymi, samodzielnie lub w połączeniu z ogniwami paliwowymi, jako część wielu finansowanych projektów dla użytkowników końcowych w Port of Los Angeles i Port of Valencia.
Jednak w ciągu ostatniego roku firma Hyster wprowadziła również szereg innowacji produktowych, które są dostępne już teraz, aby wspierać obsługę bezemisyjną z wysoką wydajnością po stronie portu.
Nowa seria elektrycznych wózków widłowych Hyster® J7.0-9.0XNL z w pełni zintegrowanymi bateriami litowo-jonowymi, udźwignie do dziewięciu ton i zapewni operacjom portowym korzyści wynikające z porównywalnych osiągów silnika wysokoprężnego oraz możliwości szybkiego ładowania. Te nowe wózki zostały zaprojektowane z myślą o obsłudze wielozmianowych, wymagających operacji, stanowiąc wiarygodną alternatywę dla wózków spalinowych, dzięki unikalnemu połączeniu akumulatora litowo-jonowego, systemu napędowego wysokiego napięcia oraz zastosowaniu wielofazowych silników magnetycznych.
Tymczasem sklepy przy portach mogą skorzystać z ultrakompaktowego litowo-jonowego wózka paletowego Hyster® PC1.5, który może zapewnić większą wydajność niż ręczny wózek paletowy, ale bez skomplikowanych wymagań konserwacyjnych. Został on zaprojektowany jako wytrzymały i niezawodny, aby sprostać codziennym wyzwaniom operacyjnym, przy jednoczesnym niskim koszcie posiadania. Gdy bateria litowo-jonowa wymaga wymiany, operatorzy otrzymują powiadomienie o konieczności ponownego naładowania i w ciągu zaledwie sześciu sekund mogą ją wymienić, utrzymując pracę z minimalną przerwą.
Hyster Europe na targach TOC Global Showcase
W czwartek, 17 czerwca 2021 roku, w godzinach 10.00 – 11.00, Willem Nieuwland omówi więcej kwestii związanych z całkowitą elektryfikacją portów oraz najnowsze aktualizacje dotyczące rozwoju bezemisyjnych wózków widłowych Hyster® Big Truck w ramach sesji „Spotlight on the Green Transition” na internetowej konferencji TOC Global Showcase. Zarejestruj się, aby wziąć udział w konferencji na stronie www.toc-global-showcase.com