Firma Hyster, wiodący globalny dostawca rozwiązań do obsługi kontenerów, opracowała i dostarczyła wózek Reachstacker z wodorowym ogniwem paliwowym do portu w Walencji w Hiszpanii. ReachStacker jest częścią projektu H2Ports, który ma na celu wprowadzenie pojazdów i urządzeń napędzanych wodorem do operacji portowych.
Wózek podnośnikowy Hyster ReachStacker to innowacyjne rozwiązanie o zerowej emisji spalin, które wykorzystuje ogniwo paliwowe Nuvera® do przekształcania wodoru w energię elektryczną. Wodór jest przechowywany na pokładzie w zbiornikach wysokociśnieniowych i można go uzupełnić w ciągu 10-15 minut. Pokładowe wodorowe ogniwo paliwowe ładuje akumulatory, które zasilają silniki elektryczne i układy hydrauliczne, umożliwiając wózkowi podnośnikowemu ReachStacker podnoszenie załadowanych kontenerów z wydajnością podobną do alternatywy z silnikiem wysokoprężnym.
W porównaniu z konwencjonalnymi maszynami zasilanymi olejem napędowym, wózek ReachStacker z wodorowym ogniwem paliwowym Nuvera oferuje kilka zalet. Dzięki wyeliminowaniu silnika, przekładni i innych elementów napędzanych mechanicznie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych, poziom hałasu i koszty eksploatacji.
Wózek ReachStacker Hyster zostanie przetestowany i zweryfikowany w warunkach rzeczywistych w terminalu MSC w Walencji, jednym z największych terminali kontenerowych w Europie. Projekt H2Ports, finansowany przez Wspólne Przedsięwzięcie na rzecz Ogniw Paliwowych i Technologii Wodorowych (FCH-JU) i koordynowany przez Fundación Valenciaport, obejmuje kilku partnerów ze społeczności portowej, przemysłu i środowiska akademickiego.
Jan-Willem van den Brand, dyrektor ds. globalnego rozwoju rynku w firmie Hyster, powiedział: „Jesteśmy dumni, że możemy być częścią projektu H2Ports i przyczynić się do rozwoju zeroemisyjnych rozwiązań dla operacji portowych. Wózek ReachStacker z wodorowym ogniwem paliwowym to przełomowa innowacja, która pokazuje nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i zadowolenie klientów. Z niecierpliwością czekamy na zobaczenie go w akcji w porcie w Walencji i otrzymanie cennych informacji zwrotnych od użytkowników końcowych”.