Firma Hyster Europe wprowadziła dwa nowe opcjonalne systemy wspomagające czujność operatora wózka widłowego w zastosowaniach związanych z transportem materiałów przemysłowych. Dynamic Pedestrian Awareness Light i Reverse Speed System, są dostępne jako wyposażenie fabryczne wybranych wózków widłowych Hyster®.
„W wymagających branżach, operacje transportu materiałów są skomplikowane, ze względu na trudne warunki pracy i zróżnicowane ładunki. Często odbywają się również w bardzo ruchliwych miejscach” – mówi Robert O’Donoghue, wiceprezes ds. marketingu i rozwiązań w regionie EMEA w firmie Hyster. „W zależności od konkretnego zastosowania może być to przyczyną zwiększonego ryzyka błędu ludzkiego. Co w efekcie może skutkować uszkodzeniami i brakiem wydajności. Jak również budzić obawy osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i higienę pracy”.
Bezpieczeństwo pracy operatora
„Podczas gdy wózki Hyster są standardowo projektowane z myślą o świadomości i widoczności operatora, obecnie klienci mogą jeszcze bardziej dostosować swoją flotę za pomocą dwóch nowych rozwiązań. Które mogą wspomagać operatorów wózków widłowych” – kontynuuje Robert.
Dynamic Pedestrian Awareness Light jest dostępny w całej gamie elektrycznych i spalinowych wózków widłowych Hyster. O udźwigu od 1,5 do 5,5 tony. Kompaktowe niebieskie diody LED można zamontować z przodu lub z tyłu wózka widłowego z przeciwwagą. Emitują one stopniowo migający na niebiesko motyw strzałki w linii prostej na podłodze. To przyciągające wzrok światło daje widoczne wskazanie, że zbliża się wózek, skąd się zbliża i kierunek jazdy wózka. Pomagając tym samym zasygnalizować pozycję wózka widłowego pieszym lub innym pojazdom. Takie rozwiązanie może zwiększyć bezpieczeństwo w niektórych przemysłowych magazynach produkcyjnych. Szczególnie w tych, w których mogą występować ślepe zaułki, przejścia dla pieszych, duży ruch pieszych. Lub operacje rozładunku, w których widoczność pracujących wózków widłowych jest ograniczona.
System prędkości wstecznej
Zgłoszony do opatentowania system prędkości wstecznej jest dostępny wyłącznie dla klientów firmy Hyster w wybranych trzy- i czterokołowych wózkach widłowych. O udźwigu od 1,5 do 5,5 tony. Umieszczony czujnik na raczące wspomagającej cofanie rozpoznaje, czy na uchwycie znajduje się dłoń. Jeśli tak, pozwoli to na osiągnięcie przez wózek pełnej prędkości wstecznej. Jeśli czujnik nie jest aktywowany, prędkość jazdy do tyłu jest ograniczona do 2 km/h. Trzymanie uchwytu skłania operatora do patrzenia w kierunku jazdy podczas cofania, co jest standardową praktyką.
„Jest to ważne dla utrzymania wózka widłowego z dala od pieszych i innych obiektów, które mogą znajdować się na drodze jazdy, pomagając wzmocnić dobre nawyki operatora podczas cofania” – wyjaśnia Robert. „Aplikacje z dużą liczbą pracowników tymczasowych lub agencyjnych mogą okazać się szczególnie pomocne w utrzymaniu standardów operacyjnych”.
System Reverse Speed ograniczy również prędkość, jeśli czujnik wykryje dłoń na uchwycie, gdy wózek jedzie do przodu. To dodatkowo wzmacnia dobre praktyki operacyjne, skłaniając operatora do patrzenia we właściwym kierunku. Zapobiega to również próbom „oszukania” systemu przez użytkowników, na przykład poprzez umieszczenie czegoś na czujniku. Globalna sieć lokalnych partnerów dystrybucyjnych Hyster może zaoferować doradztwo w zakresie najlepszego dopasowania wózków widłowych do konkretnych zastosowań przemysłowych w celu ograniczenia uszkodzeń, konserwacji i kosztów. Obejmuje to pełną gamę akcesoriów wspomagających operatora.