BCTN świętuje w czerwcu 2017 r. 30-lecie istnienia, i z tej okazji Hyster Europe otrzymała nowe zamówienie na wózki do pustych kontenerów. Firma BCTN po raz pierwszy skorzystała z produktów Hyster® 30 lat temu i od tamtej pory pozostaje jej stałym klientem ze względu na niezawodne i ekologiczne wózki kontenerowe, a także znakomitą obsługę serwisową wielokrotnie potwierdzaną na jej terminalach lądowych.

„Szczególnie trudnym wyzwaniem w naszych siedmiu terminalach lądowych jest czas” — mówi Wim Busser, Dyrektor ds. Zakupów i Wsparcia, Kraje Beneluksu, w BCTN BV. „Załadunek i rozładunek barek musi odbywać się jak najszybciej, aby mogły one wrócić drogą wodną do portów.”

BCTN to główna sieć kontenerowych terminali lądowych w regionie Beneluksu, oferująca znakomitą alternatywę transportu kontenerów drogą lądową, z codzienną obsługą, do portów morskich w Rotterdamie, Antwerpii a przez Duisburg do Europy i Chin. Firma obsługuje wszystkie typy kontenerów i obecnie korzysta z wielu wózków na puste kontenery Hyster® oraz wózków typu ReachStacker z różnych lat, a ich niezawodność odgrywa ogromną rolę w pomyślnej działalności firmy.

„Zawsze powracamy do produktów firmy Hyster, ponieważ nigdy nas nie zawiodły w zakresie wydajności i wsparcia serwisowego w trakcie całego okresu eksploatacji wózków” — mówi Wim. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z niezawodności sprzętu Hyster®, a w trakcie tych wielu lat użytkowania mieliśmy wiele okazji, aby go testować.”

Każdego roku wózki do pustych kontenerów Hyster® pracują od 2500-3000 godzin, a BCTN wymienia je po około 15.000 godzina, czy też 5-6 latach.  Obrót wynosi od 10.000 do 100.000 kontenerów rocznie w zależności od terminalu, przy intensywnej całodobowej pracy przez 7 dni w tygodniu.

Flota jest rozmieszczona w siedmiu lądowych terminalach kontenerowych, znajdujących się w Alblasserdamie, Den Bosch, Nijmegen, Venray, Roermond w Holandii, a także w Meerhout i Geel w Belgii. BCTN oferuje szereg dodatkowych usług, takich jak magazynowanie, transport i pomiar gazu.

Wim wyjaśnia, że miejsce zajmowane przez sprzęt Hyster i możliwość podwójnej obsługi niektórych wózków na puste kontenery umożliwiają wydajną obsługę, nawet na ograniczonej przestrzeni.

„Aby zapewnić obsługę działań BCTN w obu krajach, ściśle współpracujemy z firmą Hyster® i jej dystrybutorami: Heffiq w Holandii i B-Close w Belgii” — mówi Wim. „Zapewniają oni niezwykle szybkie wsparcie serwisowe, zazwyczaj w ciągu godziny od zgłoszenia. Proaktywne wsparcie, regularne przeglądy serwisowe i szybkie dostawy części to najważniejsze czynniki pozwalające uniknąć przestoju, zapewniając zadowolenie naszych klientów.”

Pierwszy wózek kontenerowy firmy Hyster® pojawił się w BCTN w 1987 r., wraz z otwarciem terminalu w Nijmegen, teraz jednym z najważniejszych miejsc operacji intermodalnego transportu kontenerowego w Holandii.  Bliskość terminalu do fabryki w Nijmegen, gdzie produkowane są duże wózki Hyster®, sprawiła, że stały się one oczywistym wyborem dla BCTN. Obecnie jest to także europejskie centrum dystrybucji części Hyster®.

„Wózki kontenerowe Hyster® zostały wprowadzone, gdy otworzyliśmy pierwszy belgijski terminal lądowy w Meerhout, w 1996 r. Aktualnie jest to największy terminal kontenerowy w krajach Beneluksu, gdzie obsługujemy ponad 800 ciężarówek dziennie” — mówi Wim.

Wraz ze wzrostem obrotów przyczyniła się do tego rozwoju firma Hyster, pomagając jednocześnie zredukować koszty operacyjne BCTN.  Na początku wózki na puste kontenery pomogły zredukować koszty kontenera przewożonego, w porównaniu z korzystaniem z wózków typu ReachStacker. Obecnie firma znacznie zredukowała koszty paliwa dzięki kilku najnowszym modelom, najbardziej oszczędnym w zakresie zużycia paliwa, co doprowadziło do ostatniego zamówienia na wózek na puste kontenery Hyster® H23XM12EC do stosowania w Belgii.

Najnowszy wózek Hyster® typu ReachStacker został wprowadzony w 2015 r. i wyposażony w silnik Stage IV, umożliwiający także redukcję negatywnego wpływu na środowisko i wspierający zaangażowanie BCTN w zrównoważony rozwój.

W 2008 r. firma BCTN otrzymała wyróżnienie „Lean and Green”, a w 2015 r. uzyskała swoją pierwszą gwiazdkę. Gwiazdka jest przyznawana organizacji, która w ciągu pięciu lat osiągnie 20-procentową redukcję CO2 w ramach wiodącego w Europie programu dla zrównoważonej logistyki. W maju 2017 r. BCTN uzyskała drugą gwiazdkę, która została przyznana zaledwie 20 innym firmom, i nie ustaje w poszukiwaniach bardziej zrównoważonych opcji i rozwiązań. Do zdobycia tych wyróżnień przez BCTN przyczyniła się współpraca z firmą Hyster®.

„Intermodalny transport kontenerów barkami jest nie tylko niezawodny i ekonomiczny, ale jest także najbardziej ekologiczną formą transportu. W łatwy sposób pozwala uzyskać 20-40-procentową redukcję CO2 w porównaniu do transportu drogowego, co częściowo jest spowodowane tym, że transport barką zmniejsza natężenie ruchu” — mówi Wim. „Oczekujemy, że obroty w terminalach lądowych znacznie wzrosną w następnych kilku latach, wraz z większą liczbą kontenerów przewożonych drogą wodną w krajach Beneluksu. Hyster jest niezmiennie częścią naszej strategii, zapewniając szybkie zawracanie w naszych terminalach.”