Firma Hyster ogłosiła, że jej wózki widłowe o udźwigu 10-18 ton są teraz dostępne z napędem elektrycznym, pomagając firmom osiągnąć cele zerowej emisji spalin, poprzez przejście na elektryczne wózki widłowe. Nowe wózki widłowe Hyster® J10-18XD podnoszą do 18 ton i są wyposażone w akumulatory litowo-jonowe zapewniające pełną moc i przyspieszenie, porównywalne do wózków widłowych z silnikiem diesla, ale bez emisji spalin.
„To przełomowe rozwiązanie dla firm z branży przemysłu ciężkiego, którym zależy na osiągnięciu ekologicznych celów w fabrykach, magazynach i na placach” – mówi Jan-Willem van den Brand, dyrektor ds. rozwoju rynku globalnego, Big Trucks, w firmie Hyster. „Dzięki wsparciu ze strony Hyster przejście na czystą energię elektryczną jest teraz prostsze niż kiedykolwiek i odbywa się bez kompromisów w zakresie wydajności i sprawności”.
Przedsiębiorstwa podejmujące się trudnych zadań w wymagających branżach, takich jak przemysł drzewny, metalurgiczny i budowlany, mogą polegać na tych nowych elektrycznych wózkach widłowych pracujących wewnątrz i na zewnątrz, które zapewniają wydajność zbliżoną do silników spalinowych podczas jednej, dwóch lub trzech zmian, a także wygodę związaną z możliwością ładowania” – kontynuuje Jan-Willem.
Nowe Big Trucki są również inteligentnie zaprojektowane, aby zapobiec przegrzaniu, w unikalny sposób łącząc chłodzone cieczą silniki i inwertery z 350-woltowymi akumulatorami litowo-jonowymi. System wysokiego napięcia i niskiego natężenia prądu zastosowany w nowych wózkach nie tylko znacznie ogranicza wydzielanie ciepła, ale również zawiera specjalnie zaprojektowane silniki chłodzone wodą i sterowniki napędów, które dodatkowo zapobiegają gromadzeniu się ciepła. Systemy monitorowania akumulatorów pomagają również kontrolować niedoładowanie i przeładowanie.
Niezależnie od tego, czy wózki są używane do rozładunku stalowych prętów z pociągu, podawania form do betonu w procesie produkcyjnym, czy transportu paneli drewnopochodnych przez zakład produkcyjny, nowe wózki elektryczne Hyster mogą zapewnić jeszcze lepszą produktywność niż alternatywne rozwiązania z silnikiem diesla. Cicha i wygodna kabina również poprawia wrażenia operatora, wraz z doskonałą widocznością, ergonomią i funkcjami zwiększającymi produktywność. „Niezależnie od tego, czy wózek jest używany do pracy okresowej czy ciągłej, możesz prowadzić te wózki jak diesle” – mówi Jan-Willem, wyjaśniając, że podobnie jak w przypadku Hyster Big Truck z silnikiem spalinowym, nowe modele elektryczne zapewniają wyjątkową siłę uciągu i przyspieszenie.
Natomiast w połączeniu z odpowiednim zastosowaniem i intensywnością eksploatacji, wózki widłowe Hyster® J10-18XD mogą również pomóc w obniżeniu całkowitego kosztu posiadania.
Zintegrowane akumulatory litowo-jonowe charakteryzują się wyższą wydajnością niż ich ołowiowo-kwasowe odpowiedniki i dłuższym cyklem życia, co pomaga utrzymać koszty na niskim poziomie. Ponadto, każdy wózek może być wyposażony w modułowe zestawy akumulatorów, aby przechowywać niezbędną moc wymaganą do zaspokojenia potrzeb operacyjnych. System jest optymalnie zaprojektowany do ładowania przy dużych możliwościach, eliminując potrzebę wymiany akumulatorów, dzięki czemu czas pracy jest zmaksymalizowany, a zmiany i przerwy stają się produktywne. Nowa opcja wózka wymaga zaledwie 11 minut ładowania, aby wózek mógł pracować przez godzinę. „Dzięki krótszemu czasowi potrzebnemu na ładowanie, szeroka gama zastosowań może skorzystać z większej dostępności ciężarówek” – mówi Jan-Willem. „Zakłady pracujące na dwie lub trzy zmiany mogą z łatwością uzupełnić poziom naładowania, unikając konieczności wymiany akumulatorów i korzystania z oddzielnego pomieszczenia do ładowania. Ponieważ akumulator i silnik elektryczny nie wymagają konserwacji, pomaga to również obniżyć koszty, przyczyniając się dodatkowo do niskiego całkowitego kosztu posiadania.”
Aby wspierać firmy w ich przejściu z floty spalinowej na elektryczną, firma Hyster ściśle współpracuje z działami operacyjnymi w celu zaplanowania przejścia, zapewniając opcje, które umożliwiają skonfigurowanie odpowiedniego elektrycznego wózka podnośnikowego do różnych potrzeb aplikacji. Eksperci firmy Hyster doradzają również w zakresie niezbędnych zmian potrzeb elektrycznych i infrastrukturalnych, a także odpowiedniej strategii i procesu ładowania. Dalsze wsparcie jest zapewniane poprzez szkolenia i serwisowanie przez cały okres użytkowania wózka.
„Zielone cele są również ważne dla wielu firm, a niektóre z nich rozważają wdrożenie paneli słonecznych i innych metod wytwarzania energii elektrycznej na miejscu. W wielu krajach istnieją również zachęty podatkowe i dotacje, które wspierają firmy chcące inwestować w sprzęt o zerowej emisji” – mówi Jan-Willem. „Tego typu zastosowania sprawią, że nowe wózki będą idealnym wyborem w porównaniu z dieslem, zarówno pod względem ekologicznym, jak i ekonomicznym”.