Załadunek bloczków na ciężarówki w czasie krótszym niż 5 minut, zadowoleni kierowcy, wysoka niezawodność wózków i niskie koszty użytkowania – to tylko kilka z wielu korzyści, jakie uzyskała zlokalizowana w południowo-zachodniej Anglii firma Glendinning z dołączenia do swej floty nowego wózka podnośnikowego Hyster®
„Z naszego oddziału w Ashburton rozprowadzamy ponad 100 000 betonowych bloczków tygodniowo ” – mówi Richard Webb, dyrektor operacyjny Glendinning. „Wszystkie te bloczki są przewożone i ładowane przez dwa główne wózki widłowe, więc niezawodność ich działania ma tu kluczowe znaczenie”.Założona w 1958 r. firma Glendinning obsługuje różne rynki, w tym budownictwo, rolnictwo oraz instytucje krajowe i lokalne i jest największym niezależnym dostawcą kruszyw i wyrobów betonowych zarówno na rynek hurtowy, jak i bezpośrednio do użytkowników indywidualnych w Devon i w Kornwalii.
Niedawno firma zakupiła nowy wózek Hyster® H8XM6, wyposażony w specjalną, podwójną klamrę, umożliwiającą ściąganie bloczków bezpośrednio z linii produkcyjnej, przewożenie ich na plac oraz układanie ich w stosy o wysokości do 5 paczek. Zakład w Ashburton w hrabstwie Devon to zakład główny firmy Glendinning, zajmujący się przede wszystkim produkcją kruszyw.
„Mamy tu półautomatyczny zakład produkcyjny bloczków betonowych. Nasza główna produkcja to bloczki 100 mm, które wyjeżdżają z produkcji na taśmociągu, w paczkach” – mówi Richard, który odpowiada za cztery zakłady produkcyjne, w tym jeden w Exeter i jeden w Plymouth. „Posiadamy dwa wózki, które zawsze muszą być dostępne, aby obsłużyć produkcję, a także załadować codziennie około 20-25 ciężarówek.”
Glendinning udowodniło, że za pomocą wózka podnośnikowego z podwójnym chwytakiem można zapełnić ciężarówkę bloczkami w ciągu niespełna 5 minut, co przekłada się na wyjątkowo krótki czas załadunku. Firma szczyci się wysoką jakością usług oraz szybką i sprawną reakcją na potrzeby klientów z branży budowlanej, zaś wózki Hyster ® wydatnie w tym pomagają. W ciągu roku Glendinning jest w stanie wyprodukować i wysłać do klientów do 7,5 miliona betonowych bloczków budowlanych.
Kierownictwo firmy Glendinning zauważyło, że aby zapewnić maksymalną wydajność realizacji szybkich operacji przeładunkowych podczas długich, trwających nawet po 11 godzin zmian roboczych, operatorom wózków podnośnikowych należy zapienić optymalne warunki pracy.
„Dlatego też w procesie decyzyjnym dotyczącym zakupu nowego wózka wzięli udział sami operatorzy” – wyjaśnia. „Wypróbowali oni wiele wózków, jednak już po kilku minutach wykluczyli większość marek”. „Jednym z decydujących czynników było działanie układów hydraulicznych. Elementy sterownicze uruchamiane palcami zapewniają łatwą i precyzyjną kontrolę nad osprzętem i ładunkiem, co sprawia, że obsługa wózków podnośnikowych Hyster ® jest dla operatora o wiele łatwiejsza.”
„Ciągle słyszymy od naszych operatorów, że obsługa H8XM6 to czysta przyjemność. Wózek jest cichy i niezawodny przez całą zmianę” – mówi Richard, dodając, że niezależnie od pogody kabina zapewnia kierowcy maksymalną ochronę, gwarantując maksymalną produktywność.
Widoczność była również jednym z głównych czynników branych pod uwagę podczas wyboru wózka. I nie chodziło wyłącznie o widoczność w przód przez maszt, czy ponad dwie paczki przewożonych bloczków, ale również o widoczność całej przestrzeni wokół wózka. Aby kierowca lepiej orientował się, co się dzieje na ruchliwym placu, w pełni wyszkoleni operatorzy posiadają również możliwość sprawdzenia przestrzeni za wózkiem na ekranie wyświetlającym obraz z tylnej kamery. Przyczynia się to do zwiększenia widoczności pieszych, pojazdów w ruchu i elementów infrastruktury oraz pomaga zminimalizować uszkodzenia produktów, budynków i innych pojazdów.
Solidna rama Hyster ® H8XM6 zapewnia pełną stabilność i długotrwałą wytrzymałość podczas układania podwójnych paczek betonowych bloczków w pięcio warstwowe stosy. Silniki Cummins, spełniające wymogi normy Stage IV, odznaczają się niższą emisją szkodliwych spalin i niższym zużyciem paliwa, co aż do końca przydatności wózka do pracy obniża koszty jego użytkowania. Dodatkowe funkcje służące ograniczeniu łącznego zużycia paliwa w najcięższych zastosowaniach to układ hydrauliczny z funkcją wykrywania obciążenia (moc na żądanie), kontrola prędkości obrotowej silnika i zmienna prędkość obrotów biegu jałowego silnika.
„To doskonały wózek, który codziennie potwierdza swoją użyteczność w naszej branży podczas wykonywania bardzo wymagających operacji roboczych. Wskaźnik niezawodności tego wózka jest bardzo wysoki, więc możemy na nim polegać „- mówi Richard. „Dodatkowo, wiemy dokładnie, jak wytrzymałe potrafią być wózki Hyster ® – wciąż przecież użytkujemy wózek Hyster ® H8.0FT wyprodukowany w 2003 roku, który jest stosowany jako wózek rezerwowy w okresach największego natężenia pracy. Po 15 latach ciągle działa w sposób perfekcyjny!”
Firma Glendinning serwisuje swoją flotę wózków widłowych, dzięki dodatkowemu wsparciu technicznemu, szkoleniom i częściom zamiennym od lokalnego dealera Hyster ®, Briggs Equipment. Konstrukcja wózków zapewnia łatwy dostęp do poszczególnych elementów dla techników serwisowych. Dodatkowo, wózki zostały wyposażone w szereg funkcji obniżających koszty użytkowania, na przykład obniżono temperaturę roboczą oleju do (maks. 88 stopni C), co zmniejsza ryzyko uszkodzenia elementów podatnych na kruszenie i pękanie, takich jak przewody i uszczelki.