Użyteczność której można Zaufać

Wózki UTILEV są dystrybuowane przez doświadczonego dystrybutora Zeppelin Polska Sp. z o.o. posiadającego szeroki zakres wsparcia serwisowego

Światowa Marka UTILEV™

  • Światowa Marka UTILEV jest marką NACCO Materials Handling Group (NMHG)
  • NMHG jest światowym liderem w projektowaniu, wytwarzaniu i sprzedaży wózków widłowych
  • Oferuje kompleksowy szereg urządzeń do operowania ładunkami i części do obsługi posprzedażnej
  • NMHG zatrudnia ponad 5.000 pracowników na całym świecie w Ameryce w rejonie Azji i Pacyfiku oraz EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka)

Wózki UTILEV™

  • Zapewniają wolne od nonsensów, nieskomplikowane podejście do operowania ładunkami
  • Zapewniają dostępne i niezawodne rozwiązanie dla potrzeb codziennego operowania ładunkami
  • Są idealne do sporadycznego użytkowania
  • W zastosowaniach od lekkich do średnich, do pracy na jedną zmianę
  • Są dostępne na stocku (do natychmiastowej dostawy)
  • Spełniają wszystkie wymagania prawne
  • Testowane według najnowszych standardów

Wózki Utilev z napędem Diesel, LPG albo dwupaliwowym

Element Cechy Korzyści
Rama i Przeciwwaga
  • Wykonana ze stali rama jest niezwykle trwała i obejmuje zintegrowane zbiorniki oleju hydraulicznego i paliwa.
  • Niezawodność i długa żywotność wózka.
Układ Napędowy
  • Obie osie zostały skonstruowane tak aby zapewnić długą żywotność.
  • Kompaktowa oś napędowa cechuje się dwoma bliźniaczymi bezszczotkowymi silnikami napędowymi w technologii AC dostępnymi tak z przodu jak i od góry.
  • Obie osie dają niezwykłą trwałość i żywotność i zapewniają łatwość serwisowania minimalizując czas przestojów.
Oś napędowa i kierowania
  • Oś napędowa cechuje się konwencjonalnym wykonaniem z żeliwnego odlewu z mechanizmem różnicowym, kołem talerzowym i wałkiem atakującym
  • Wytrzymała oś kierowania z centralnie zamontowanym siłownikiem hydraulicznym dwustronnego działania połączony z konwencjonalnymi zwrotnicami.
  • Niezawodność i długa żywotność wózka.
  • Niezwykła trwałość i żywotność.
  • Łatwość serwisowania.
Koła, Opony i Hamulce
  • Stalowe felgi z pneumatycznymi oponami.
  • Opony superelastyczne dostępne są jako opcja.
  • Hamulce bębnowe, z samoczynną regulacją.
  • Niezawodność i długa żywotność wózka.
  • Niezwykła trwałość i żywotność.
  • Łatwość serwisowania.
Maszt
  • Sztywne maszty Klasy II oraz Klasy III LFL i FFL cechują się wytrzymałymi sekcjami i rolkami o dużej średnicy, znaczna przestrzeń pomiędzy profilami masztu.
  • Maszty są kompatybilne z szeregiem karetek i wideł, a także z osprzętami, w tym ze zintegrowanym przesuwem bocznym który można zamówić w fabryce.
  • Maszty są montowane na osi napędowej i podparte masywnymi siłownikami pochyłu z wysokiej jakości gwintowanymi tłoczyskami i łożyskami sferycznymi. Karetki klasy IIA i IIIA wykonane są z wytrzymałych profili stalowych.
  • Operator ma doskonałą widoczność zarówno na ładunek jak i na otoczenie w którym pracuje.
  • Konstrukcja masztu pozwala także zmniejszyć ryzyko uszkodzenia ładunku, gdyż doskonała widoczność pomaga w precyzyjnym działaniu.
  • Oferuje wspaniałą stabilność operowania ładunkiem.
Przekładnia
  • Jednobiegowa przekładnia typu Powershift.
  • 5 mikronowy filtr usuwa cząsteczki włókien z płytek ciernych przed chłodnicą oleju.
  • Funkcja pełzania, sterowana mechanicznie pedałem hamulca.
  • Niezawodna i wydajna, dzięki elastycznemu przeniesieniu napędu zapewnia niski poziom hałasu i wibracji.
  • Funkcja pełzania zapewnia precyzyjne manewrowanie wózkiem podczas operowania ładunkami.
Silniki
  • UT15-18P: Yanmar 2.6L DSL albo GCT 2.1L LPG / DF.
  • UT20-25P: Yanmar 2.6L DSL albo GCT 2.5L LPG / DF.
  • UT30-35P: Yanmar 3.3L DSL albo GCT 2.5L LPG / DF.
  • Pracujące ekonomicznie, cicho i czysto silniki pomagają utrzymać niskie koszty eksploatacji oraz wygodę i wydajność operatorów.
Hydraulika, Chłodzenie i Filtracja
  • Funkcje hydrauliczne są uruchamiane przy pomocy dźwigni mechanicznych, w standardzie 2- zawory, 2 dźwignie.
  • Zbiornik oleju hydraulicznego wyposażony jest w bagnet pomiarowy i odpowietrznik.
  • W każdym kluczowym układzie używane są duże, wysokiej jakości filtry.
  • Chłodnica chłodzi płyn chłodzący silnika i olej przekładni.
  • Wysokiej jakości filtry zapewniają optymalną wydajność i długą żywotność.
  • Wydajność chłodzenia została zmaksymalizowana a ryzyko nieplanowanych przestojów zmniejszone.
Przedział Operatora
  • Szeroki, nisko umieszczony dający dobre podparcie stopień pośredni i duże rękojeści uchwytów.
  • Standardowe siedzenie zapewnia wysoki komfort i podparcie lędźwi dając doskonałą widoczność poprzez maszt.
  • Kierownica o małej średnicy cechuje się lekkim precyzyjnym kierowaniem i dla zwiększenia wygody ma regulowany kąt pochylenia.
  • Znany samochodowy układ elementów kontrolnych – Wyświetlacz deski rozdzielczej obejmujący wskaźnik paliwa (diesel/ dwupaliwowy), kontrolki ostrzegawcze i licznik godzin.
  • Dźwignie ręcznego sterowania hydrauliką są przymocowane do przegrody czołowej – dźwignie 3-ciej i 4-tej funkcji dostępne są jako opcje.
  • Doskonałe miejsce na stopy z tradycyjnym układem 3 pedałów, gazu, hamulca i pełzania.
  • Operator ma możliwość łatwego wejścia i wyjścia z wózka z każdej strony.
  • Wygoda zapewnia, że operator może pracować wydajnie przez cały dzień.
  • Dobrze znane, łatwo dostępne elementy kierowania, zapewniają łatwą obsługę
Opcje

Wózki UTILEV cechuje wszechstronny szereg osprzętów standardowych jednak aby spełnić potrzeby specyficznych zastosowań dostępne są liczne opcje obejmujące:

  • Silnik: Diesel. LPG albo dwupaliwowy
  • Opony pneumatyczne albo superelastyczne
  • Szereg masztów: 2 sekcyjny LFL, 2-sekcyjny FFL, 3-sekcyjny FFL
  • Różne karetki i długości wideł
  • Zintegrowany przesuw boczny lub przesuw boczny z pozycjonerem wideł
  • Stalowa kabina
  • W pełni amortyzowane siedzenie
  • Wydech skierowany w górę
  • Tłumik – tylko LPG
  • Pobór powietrza przez filtr wstępny

Wózki Utilev z napędem elektrycznym

Element Cechy Korzyści
Rama i Przeciwwaga
  • Wykonana ze stali rama jest niezwykle trwała posiada zintegrowany zbiornik oleju hydraulicznego.
  • Oba przedziały silników hydrauliki i jazdy są zabezpieczone przed dostępem zanieczyszczeń i wody.
  • Dostęp serwisowy do sterowników (umieszczonych na przeciwwadze) jest łatwy – na wysokości talii.
  • Wytrzymała rama daje niezawodność i zapewnia długą żywotność wózka.
  • Łatwy dostęp serwisowy i uszczelnione elementy pomagają zminimalizować wymagania serwisowe i czas przestojów.
Układ Napędowy
  • Obie osie zostały skonstruowane tak aby zapewnić długą żywotność.
  • Kompaktowa oś napędowa cechuje się dwoma bliźniaczymi bezszczotkowymi silnikami napędowymi w technologii AC dostępnymi tak z przodu jak i od góry.
  • Obie osie dają niezwykłą trwałość i żywotność i zapewniają łatwość serwisowania minimalizując czas przestojów.
Opony i Hamulce
  • Stalowe felgi z oponami superelastycznymi. Opony niebrudzące dostępne są jako opcja.
  • Całkowicie zamknięte zanurzone w oleju hamulce jako standard.
  • Hamulec postojowy typu samochodowego umieszczony jest na przegrodzie czołowej.
  • Hamulce zanurzone w oleju zapewniają niezawodne działanie i wymagają bardzo małej obsługi serwisowej, a łącznie z hamowaniem regeneracyjnym dają doskonałe możliwości zatrzymywania wózka.
Maszt
  • Sztywne maszty Klasy II LFL i FFL cechują się mocnymi sekcjami i rolkami o dużej średnicy i szerokiej przestrzeni pomiędzy profilami masztu.
  • Maszty są kompatybilne z szeregiem karetek i wideł, a także z osprzętami, w tym ze zintegrowanym przesuwem bocznym który można zamówić w fabryce.
  • Maszty są montowane na ramie i podparte masywnymi siłownikami pochyłu z wysokiej jakości gwintowanymi tłoczyskami i łożyskami sferycznymi. Karetki klasy IIA wykonane są z wytrzymałych sekcji stalowych.
  • Operator ma doskonałą widoczność zarówno na ładunek jak i na otoczenie w którym pracuje.
  • Konstrukcja masztu zapewnia wspaniałą stabilność operowania ładunkiem, a także pomaga zmniejszyć ryzyko uszkodzenia ładunku, gdyż doskonała widoczność pomaga w precyzyjnym działaniu.
Kierowanie
  • Zasilane na żądanie kierowanie hydrauliczne połączone jest z systemem sterowania dwusilnikowym układem napędowym.
  • Zapewnia wspaniałą manewrowość i niskie zużycie energii. Mała siła potrzebna do kierowania zwiększa wygodę operatora.
Elektronika
  • Technologia AC cechuje się silnikami bezszczotkowymi, które zabezpieczone są przed wnikaniem brudu i wody.
  • Oba układy jazdy i podnoszenia są w pełni regulowane aby dopasować je do obszaru pracy i do operatora.
  • Sterowniki AC Curtis optymalizują moc baterii trakcyjnej, szczególnie przydatne przy rampach, długich przejazdach i wysokich podnoszeniach.
  • Wbudowana diagnostyka rejestruje pojawiające się błędy i wymagania serwisowe.
  • Wózek jest dostępny z baterią 48V o pojemnościach 500-750Ah.
  • Technologia AC cechuje się silnikami bezszczotkowymi minimalizuje koszty uszkodzeń i serwisowania. Staczanie się do tyłu jest prawie całkowicie wyeliminowane i osiągalne są większe prędkości jazdy.
  • Można ustawiać ponad 30 parametrów wydajności dostosowując do typu ładunku, obszaru pracy i umiejętności operatora.
  • Wbudowana diagnostyka redukuje kosztowny czas serwisowania.
Hydraulika
  • Układ hydrauliczny cechuje się wysokiej jakości siłownikami z pokrytymi twardym chromem i wypolerowanymi tłoczyskami.
  • Aby utrzymać olej w czystości, cały przepływ oleju kierowany jest przez nisko ciśnieniowy filtr na linii powrotnej.
  • Zbiornik oleju hydraulicznego wyposażony jest w bagnet pomiarowy i odpowietrznik.
  • Funkcje hydrauliczne są uruchamiane przy pomocy dźwigni przymocowanych obok siedzenia, w standardzie 2-zawory, 2 dźwignie.
  • Wysokiej jakości elementy zmniejszają zużycie uszczelnień zapewniając długą żywotność i minimum zanieczyszczeń oleju.
  • Czystość oleju pomaga zmniejszyć zużycie uszczelnień i pompy i utrzymać rozdzielacz hydrauliczny w dobrym stanie, utrzymując niskie koszty serwisowania.
Przedział Operatora
  • Wózek cechuje szeroki, nisko umieszczony dający dobre podparcie stopień pośredni i duże rękojeści uchwytów.
  • Standardowe siedzenie zapewnia wysoki komfort i podparcie dając doskonałą widoczność poprzez maszt.
  • Kierownica omałej średnicy cechuje się lekkim precyzyjnym kierowaniemi dla zwiększenia wygody ma regulowany kąt pochylenia.
  • Znany samochodowy układ elementów kontrolnych w wyświetlaczem deski rozdzielczej pokazującym parametry wydajności i kody diagnostyczne, licznik godzin, wskaźnik naładowania baterii i wskaźnik wyrównania kół.
  • Dźwignie ręcznego sterowania hydrauliką są przymocowane obok siedzenia – dźwignia 3-ciej funkcji dostępna jest jako opcja.
  • Doskonałe miejsce na stopu z dobrze umieszczonymi pedałami, przyspieszenia i hamulca.
  • Wygoda zapewnia, że operator może pracować wydajnie przez cały dzień.
  • Dobrze znane, łatwo dostępne elementy kierowania, zapewniają łatwą obsługę.
Opcje

Wózki UTILEV cechuje wszechstronny szereg osprzętów standardowych jednak aby spełnić potrzeby specyficznych zastosowań dostępne są liczne opcje obejmujące:

  • Baterie trakcyjne 500-750Ah
  • Szereg masztów: 2 sekcyjny LFL, 3-sekcyjny FFL
  • Różne długości wideł
  • Zintegrowany przesuw boczny
  • Obniżona krata ochronna nad głową operatora – 1960mm
  • System wykrywania obecności operatora
  • W pełni amortyzowane siedzenie
  • Tylne światło robocze
  • Opony niebrudzące
  • Zawór i przewody hydrauliczne 3-ciej funkcji