Nasz system wartości
Pochodzenie "Grafensätze"
Nadszedł czas na krok wstecz do historii. Na początku dwudziestego wieku ludzie ekscytowali się najnowszymi osiągnięciami technologicznymi, takimi jak samochód czy samolot - wszelkimi odkryciami, które miały zapoczątkować nową erę mobilności. Ferdinand Graf von Zeppelin (1838-1917) również miał swój własny pomysł na środek transportu. Ciężko pracował nad ambitnym projektem, aby zrealizować swoją wizję statku powietrznego-sterowca.
Wszyscy wiemy, że jego plan odniósł sukces. Sterowce Zeppelin szybują po niebie po dziś dzień, ale Graf Zeppelin nie miał łatwej drogi. Musiał pokonać wiele przeciwności losu na drodze do zrealizowania swojego pomysłu i do stworzenia pierwszych statków powietrznych. Jego plany często spełzały na niczym, a nowe przeszkody stawały na drodze. Jego upór, innowacyjny duch i odwaga w końcu pozwoliły mu odnieść sukces.
Poprzez zbudowanie pierwszego sterowca, LZ 1, w dniu 2 lipca 1900 roku oraz poprzez utworzenie spółki Luftschiffbau Zeppelin GmbH i Fundacji Zeppelin w 1908 roku, Ferdinand Graf von Zeppelin zrobił krok milowy dla Grupy Zeppelin, którą znamy dzisiaj. Spółki zależne Grupy Zeppelin oferują obecnie produkty i usługi w 30 krajach na świecie i tworzą pionierskie rozwiązania dla maszyn budowlanych, wynajmu, logistyki budowlanej, systemów napędowych i energetycznych, jak również dla inżynierii przemysłowej.
Graf Zeppelin był wizjonerem, graczem zespołowym, innowatorem oraz magnesem dla talentów, który dzięki determinacji i sile umysłu osiągnął założone przez siebie cele. Te wszystkie wyżej wymienione cechy sprawiają, że każdy z pracowników Grupy Zeppelin oraz wszystkie wykonywane przez nich czynności zarządcze wiążą się z sukcesem.
"Grafensätze" są oparte na wartościach, które aktywnie wyznawał Graf Zeppelin. Skupiają się one na uczciwości i doskonałości naszych pracowników. Naszą wizja jest stworzenie najlepszych rozwiązań dla naszych klientów. Dzięki produktom oferowanym przez naszych partnerów produkcyjnych, wnosimy produktywność i wydajność, zapewniamy elastyczność oraz gwarantujemy, że wszystko będzie się działo we właściwym czasie. Opracowujemy właściwe rozwiązania dla skomplikowanego sprzętu, którego nasi klienci potrzebują do przeprowadzania szerokiego zakresu operacji.
Nasze "Grafensätze" są oparte na uczciwości i doskonałości. Są to zasady, którymi kierujemy się w kontaktach z naszymi współpracownikami, klientami, dostawcami usług i partnerami. Wartości te są również ważnym czynnikiem sukcesu naszej firmy. Nasze "Grafensätze" są miarą naszej codziennej działalności, ponieważ:
Żyjemy zgodnie z własnymi wartościami.
"Grafensätze" są oparte na uczciwości i doskonałości naszych pracowników. Określają one podstawowe wartości firmowe, które stanowią podstawę naszej codziennej działalności.
Uczciwość oznacza, że nasi pracownicy wyznają takie wartości jak bezstronność, uznanie oraz otwartość. Co więcej, wprowadzają te wartości w życie przy wykonywaniu swoich codziennych obowiązków.
Przez doskonałości, należy rozumieć, że nasi pracownicy są niezawodnymi i dynamicznymi partnerami dla naszych klientów. Identyfikują potrzeby naszych klientów, a dzięki szerokiemu zakresowi wiedzy o naszych produktach i usługach są w stanie zaproponować klientom doskonałe rozwiązania.
Peter Gerstmann
Grafen szanuje i docenia
Zasadnicze przesłanie:
Gdy kolega z pracy, partner biznesowy lub klient potrzebuje naszej pomocy, nie wahamy się ani chwili. Staramy się rozwiązać problem i znaleźć najlepsze rozwiązanie.
Pochodzenie historyczne: Cud w Echterdingen
W dniu 4 sierpnia 1908 roku, Ferdinand Graf von Zeppelin wyruszył w 24-godzinny lot testowy na pokładzie swojego sterowca LZ 4. Po udanej podróży, Zeppelin zatrzymał się w pobliżu Echterdingen, gdzie nieoczekiwanie rozpętała się burza. Sterowiec uderzył w drzewo i stanął w płomieniach. Graf Zeppelin mógł tylko stać i patrzeć na ruiny dzieła swego życia. Co więcej stracił praktycznie cały swój majątek. Kiedy jednak wieści o losie Grafa dotarły do ogółu społeczeństwa, okazało się, że ludzie są więcej niż gotowi do pomocy. Wielu ludzi pokazało swoją solidarność z Zeppelinem. Zaczęto zbierać datki, dzięki którym pozyskano ogromną sumę sześciu milionów marek. Zebrane w ten sposób pieniądze pozwoliły Grafowi Zeppelinowi na kontynuowanie projektu sterowca oraz założenie firmy Luftschiffbau Zeppelin GmbH, jak również Fundacji Zeppelin.
Znaczenie dzisiaj: Solidarność i społeczeństwo
Dzięki bliźnim, którzy nie stracili w niego wiary Ferdinand Graf von Zeppelin był w stanie pokonać gigantyczne przeszkody. W drodze podziękowania oraz odwdzięczenia się za uzyskaną pomoc, założył fundację Zeppelin.
W chwili obecnej jest ona akcjonariuszem Grupy Zeppelin, która część swoich zysków przekazuje do Fundacji w celu wsparcia inicjatyw charytatywnych i społecznych. Ta niezwykła gotowość do niesienia pomocy oraz solidarność daje grupie Zeppelin solidne podstawy.
Pracujemy ręka w rękę, wzajemnie się wspieramy i nie zwracamy uwagi na dzielące nas różnice. Współpraca oparta na zaufaniu, jakim obdarzają nas nasi klienci, partnerzy biznesowi i społeczeństwo jest według nas rzeczą naturalną. Pokazujemy nasze zaangażowanie we wszystkim, co robimy i osiągamy nasze cele, ponieważ nie boimy się ciężkiej pracy. Razem tworzymy najlepsze rozwiązania.
Obecna praktyka: Sprytne rozwiązania w związku z rocznicą firmy
"Często znajduję się na miejscu z naszymi klientami, w towarzystwie naszych lokalnych pracowników zajmujących się sprzedażą maszyn budowlanych. Podczas jednego spotkania konsultacyjnego, kontrahent powiedział mi, że planuje imprezę i szuka dostawcy usług logistycznych. Ważne było dla niego to, aby zawsze móc liczyć na wybranego partnera, który pomoże mu w organizacji tej imprezy - w końcu było to ważne wydarzenie: rocznica firmy. Od razu pomyślałem o naszych współpracownikach z działu wynajmu, specjalistach od indywidualnych rozwiązań i przekazałem klientowi ich dane kontaktowe. Nasz klient od razu zachwycił się zakresem oferowanych usług i był zadowolony, że może zasięgnąć porady specjalistów od wynajmu. Dział wynajmu podpisał kontrakt i udostępnił klientowi siatki ochronne, pojemniki i agregaty prądotwórcze. Nasz klient był bardzo zadowolony od początku do końca, a my odkryliśmy kolejny obszar działalności Zeppelin ".
Staale Hansen,
Kierownik Działu Zarządzania Produktami, Dużych Urządzeń dla Zeppelin Construction Equipment
Grafen podejmuje wyzwania
Zasadnicze przesłanie:
Akceptujemy wyzwania, jesteśmy odważni i przecieramy nowe ścieżki.
Pochodzenie historyczne: Uruchomienie pierwszej pasażerskiej linii lotniczej
Jednym z kamieni milowych w historii lotnictwa było uruchomienie, w 1909 roku, pierwszej pasażerskiej linii lotniczej na świecie. Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft (DELAG) obsługiwało handlowe statki powietrzne budowane przez Luftschiffbau Zeppelin GmbH z siedzibą w Friedrichshafen. Łącznie 34.000 pasażerów wystartowało na podkładach sterowców Zeppelin w samych latach 1910 i 1913. Było to prawdziwie pionierskie osiągnięcie, które sprawiło, że latanie stało się dostępne dla ogółu społeczeństwa . Wydarzenie to stanowiło również podstawę dla pierwszych regularnych lotów międzykontynentalnych. Najbardziej udanym sterowcem szkieletowym był LZ127 "Graf Zeppelin". To dzięki wysiłkom Grafa Zeppelina możliwe było utworzenie regularnego, bez przystankowego, transatlantyckiego połączenia lotniczego między Friedrichshafen a Lakehurst, w pobliżu Nowego Jorku. Zeppelin pokonał granice i po pierwszej wojnie światowej, był w stanie zjednoczyć byłych wrogów.
Znaczenie dzisiaj: Wykazujemy się pionierskim duchem i odwagą
Mobilność to nie tylko pokonywanie odległości. Mobilność oznacza również wolę, odwagę, umiejętność dostosowania się do różnych sytuacji, gotowość do zmian i pokonywania granic. Jako pracownicy Zeppelin, dokładnie w taki sposób postrzegamy rzeczywistość. Niezależnie od tego czy pracujemy w warsztacie, w terenie czy też w biurze - w naszej codziennej pracy czasami napotykamy przeszkody, które trzeba pokonać. Taką przeszkodą może być czas dostawy, dyspozycyjność jak również przewidziany budżet. Tutaj w Zeppelin, mamy jedną wspólną cechę: Posiadamy wiedzę specjalistyczną oraz ambicję do pokonywania wszelkich przeszkód oraz znajdowania właściwych rozwiązań. Co więcej, wierzymy w to, że możemy przetrzeć nowe ścieżki dla produktów i usług. A to wymaga również odwagi do dokonywania zmian. Imponujemy klientom najwyższą jakością naszych produktów i rozwiązań oraz stawiamy czoła naszej konkurencji.
Obecna praktyka: Praca w terenie
"Pracuję w dziale: Usługi morskie / Ropa i gaz . Wykonywałem swoje obowiązki na całym świecie jako serwisant terenowy. Nasz stale rozwijający się zespół młodych i doświadczonych pracowników zajmuje się konserwacją, przeglądami technicznymi, naprawami na pokładach statków oraz uruchomianiem instalacji stacjonarnych w dowolnych miejscach na świecie, wszędzie tam gdzie potrzebują nas nasi klienci. Jesteśmy zobowiązani do świadczenia usługi o najwyższej jakości. Jeżeli silnik nie chce się uruchomić, części zamienne są pilnie potrzebne, a nasza wiedza jest niezbędna na drugim końcu świata, jesteśmy zawsze gotowi do rozwiązania problemu. W związku z powyższym, od członków naszego zespołu zawsze wymaga się elastyczności, gotowości do podróży oraz inicjatywy. Pokonujemy granice techniczne, ludzkie i kartograficzne, aby móc zaoferować naszym klientom najwyższej jakości usługę w jak najkrótszym czasie. Wszystko to zgodnie z naszym motto: Nie ma rzeczy niemożliwych!"
Bastian Schmandt,
Serwisant terenowy dla Zeppelin Power Systems
Grafen szanuje i docenia
Zasadnicze przesłanie:
Działamy rzetelnie i szanujemy osiągnięcia innych.
Pochodzenie historyczne: "Wariat znad Jeziora Bodeńskiego"
"Ale ja mam jasny cel i moje obliczenia są prawidłowe." Z takim przekonaniem, Ferdinand Graf von Zeppelin zwany Grafem Zeppelinem rozpoczął budowę pierwszych sterowców. Niestety zarówno Graf Zeppelin jak i jego projekt sterowca byli przyjmowani ze sceptycyzmem, zwłaszcza na początku. Zeppelin był wyśmiewany w miejscach publicznych, a ludzie nazywali go "wariatem znad Jeziora Bodeńskiego". Kaiser Wilhelm II nawet odważył się nazwać Grafa Zeppelina "największym durniem w całych południowych Niemczech". Na szczęście sytuacja zmieniła się po udanym dziewiczym rejsie, który miał miejsce w roku 1900. Kaiser Wilhelm II szybko zmienił zdanie i nazwał Grafa Zeppelina "największym Niemcem stulecia". Musiało upłynąć wiele czasu zanim Graf Zeppelin zdobył szacunek i podziw społeczeństwa.
Znaczenie dzisiaj: Wzajemne uznanie
Tutaj, w Zeppelin, wykazujemy się wdzięcznością, szacunkiem i uczciwością w codziennych wzajemnych kontaktach. Powyższe odnosi się do współpracowników, klientów i partnerów biznesowych w dokładnie taki sam sposób, jak do konkurentów, udziałowców i ogółu społeczeństwa. Jako pracownicy spółki będącej własnością fundacji, wykazujemy się naszymi umiejętnościami społecznymi. Przyjmujemy zasadę równości i akceptujemy siebie nawzajem bez jakiejkolwiek formy dyskryminacji. Nikt nie jest oceniany przez wzgląd na płeć, narodowość, religię czy też kulturę. W równym stopniu korzystamy z wieloletniego doświadczenia i młodzieńczej umiejętności dostosowywania się do różnych sytuacji - ponieważ mamy na uwadze fakt, że Graf Zeppelin miał niewiele ponad 60 lat, kiedy rozpoczął pracę nad swoim pierwszym sterowcem. Jego główny inżynier, Ludwig Dürr, był w tym czasie dwudziestokilkulatkiem.
Obecna praktyka: Kultura w Zeppelin oznacza szacunek
"W 2014 roku, dział wynajmu przejął znaczną część Streif Baulogistik, będącej spółką zależną Hochtief. Już na samym początku, nasi nowi współpracownicy przywitali nas z otwartymi ramionami. Ich zachowanie sprawiło, że nabraliśmy chęci i motywacji do wspólnej pracy i rozwijania się. Oprócz wyraźnej akceptacji nas, jako nowych współpracowników, od razu odczuliśmy uznanie również dla naszego dorobku zawodowego i naszej wiedzy. Wszystko dlatego, że nasza wiedza specjalistyczna na temat procesów logistycznych, energii i bezpieczeństwa była doskonałym uzupełnieniem zakresu usług oferowanych przez Dział Wynajmu. Ciągle zbliżamy się do siebie, jako zespół, a uznanie jakim obdarzamy siebie nawzajem w firmie przekłada się na nasz publiczny wizerunek".
Iris Aminzada,
Kierownik ds. Marketingu i Sprzedaży
dla Zeppelin Streif Baulogistik
Grafen służy przykładem
Zasadnicze przesłanie:
Działamy rozważnie, aby zapewnić długoterminową stabilność.
Pochodzenie historyczne: "Spadkobiercy Zeppelin"
W roku 1908, Graf Zeppelin założył Fundację Zeppelin oraz firmę Luftschiffbau Zeppelin GmbH. Czyniąc to, Graf Zeppelin umożliwił powstanie Grupy Zeppelin. W następnych dziesięcioleciach, Zeppelin zrealizował również swój pomysł sterowca przy udziale wielu firm, które posiadały wszystkie niezbędne umiejętności do utrzymania długoterminowej współpracy. Na przykład, potrzeba wyprodukowania niezwykle wytrzymałych silników oraz skrzyń biegów doprowadziła do powstania obecnego ZF Friedrichshafen oraz MTU (obecnie Rolls-Royce Power Systems), a także Dornier Flugtechnik, które są podstawą dzisiejszego EADS (europejskiego koncernu przemysłu lotniczego, obronnego oraz kosmicznego) nad jeziorem Bodeńskim. "Spadkobiercy Zeppelin" to potoczna nazwa tych firm. Graf Zeppelin przygotował wszystkie firmy w taki sposób, aby zawsze oferowały innowacyjne produkty i istniały na rynkach światowych w perspektywie długoterminowej, niezależnie od budowy sterowców. Lecz ta dalekowzroczna strategia nie jest wyłącznym czynnikiem wpływającym na to, że te firmy wciąż osiągają wyniki sprzedaży w miliardach i zatrudniają ponad sto tysięcy osób na całym świecie.
Znaczenie dzisiaj: Zrównoważone działania
"Spadkobiercy Zeppelin" zapewniają bezpieczne miejsca pracy, a dywidendy i podatki pozwalają im na wsparcie projektów z naciskiem społecznym, kulturalnym i edukacyjnym. Dzięki strukturze akcjonariatu, działania w Grupie Zeppelin nie są zorientowane na krótkoterminowy zysk, lecz są oparte na długotrwałych i zrównoważonych strategiach. To dzięki przedsiębiorczej osobowości Grafa Zeppelina nadal możemy rozwijać firmę Zeppelin pod unikalnym patronatem fundacji. Struktura akcjonariatu przynosi naszym klientom znaczne korzyści. Mogą oni polegać na wysokiej jakości naszej oferty produktowej i usługowej w dłuższej perspektywie czasu. Gwarantuje to sama marka Zeppelin, jak również marka każdego z naszych partnerów produkcyjnych. Nasi partnerzy biznesowi mogą zawsze na nas polegać. Jest to również podstawa współpracy z Caterpillar, która trwa już ponad 60 lat.
Obecna praktyka: Bliska współpraca z Caterpillar
"Pracuję w Zeppelin od prawie 25 lat. Swoją karierę w tej firmie rozpocząłem na stanowisku kierownika oddziału. Zawsze byłem pod wrażeniem relacji, jakie łączyły nas z naszym partnerem produkcyjnym, firmą Caterpillar. Idealny zespół - Caterpillar i Zeppelin - dwie marki, które są nierozerwalnie związane ze sobą. Nasi klienci cenią sobie wyjątkowo wydajne i niezawodne maszyny Caterpillar oraz pełny zakres usług oferowanych przez Zeppelin. Maszyny, rynki i wymagania ulegają ciągłym i znaczącym zmianom, dlatego też stale rozwijamy zakres oferowanych przez nas usług. W chwili obecnej, zakres naszych usług wychodzi poza granice sprzedaży sprzętu budowlanego i obejmuje również działalność leasingową działu Wynajmu, sprzedaż oraz serwisowanie silników i agregatów prądotwórczych marki Caterpillar przez oddział Power Systems. Ponieważ spółka ma na uwadze przyszłość, naszym celem jest ciągły rozwój. Jest to podejście niezmiernie cenione przez naszych klientów. "
Michael Heidemann,
Wiceprezes Zarządu Zeppelin GmbH
Grafen promuje kreatywność
Zasadnicze przesłanie:
Działamy w sposób bezpośredni i jesteśmy odpowiedzialni za nasze rozwiązania
Pochodzenie historyczne: Sprzeciw Hugo Eckenera
Hugo Eckener (1868-1954) był częścią kręgu najbliższych współpracowników Grafa Zeppelina oraz dowódcą sterowca. Był dobrze znany ogółowi społeczeństwa za jego nieprzerwany lot nad Atlantykiem w 1924 roku. Później został kierownikiem Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft (DELAG). Narodowi socjaliści byli głodni władzy. Chcieli wykorzystać ogromną popularność Eckenera, jak również symboliczną moc sterowca do celów propagandowych. Lecz liberalny Eckener był krytycznym przeciwnikiem ideologii nazistowskiej i od samego początku opierał się jej na miarę swoich możliwości. Odmówił również wykonania rozkazu Josepha Goebbelsa i nie użyto sterowców w celu zrzucania materiałów propagandowych. Po tej odmowie, Goebbels wprowadził zakaz wymieniania nazwiska Hugo Eckener w prasie i radio. Pomimo tego, Hugo Eckener pozostał wierny swoim przekonaniom aż do końca wojny.
Znaczenie dzisiaj: Mamy charakter
W Zeppelin popieramy kulturę otwartego i bezpośredniego dialogu. Pracownicy od samego początku wnoszą swoje doświadczenia i opinie. Obiektywnie, bezpośrednio oraz z wielkim szacunkiem dla innych uzasadniamy nasze poglądy i opinie. Aby osiągnąć zgodę, unikamy również konfliktów interesów i zależności. Ludzie, którzy pracują w Zeppelin charakteryzują się zdecydowaniem, siłą charakteru i odwagą. W naszym przekonaniu, decyzje nie są podejmowane na zawsze, a ich prawidłowość jest regularnie weryfikowana. Dostrzegamy potrzeby zmian i zdecydowanie dążymy do ich realizacji. Co więcej, dążymy do bycia uczciwym i bezpośrednim w naszych działaniach.
Obecna praktyka: Jak ładowarka kołowa stała się koparką
"Długoletni klient poprosił mojego kolegę z działu sprzedaży o przygotowanie wyceny dla konkretnej ładowarki kołowej marki Caterpillar. Wiedział dokładnie czego chciał, ponieważ pracował z tą maszyną od wielu lat i zawsze był z niej bardzo zadowolony. Lecz nasz sprzedawca dowiedział się, do jakich dokładnie celów klient potrzebuje ładowarki kołowej i zdał sobie sprawę z tego, że pracę, którą do tej pory wykonywano przy użyciu tej maszyny, będzie można wykonywać bardziej efektywnie dzięki zakupowi droższej koparki gąsienicowej. Poprosił mnie o przedstawienie faktów, które poparłyby jego opinię. Razem byliśmy w stanie przygotować dane wskazujące na wyższą wydajność, efektywność, a tym samym krótszy okres zwrotu kosztów z tej inwestycji. Postanowiliśmy również skorzystać z doświadczenia naszych kolegów z siedziby w Garching i poprosić o poradę w sprawie tej operacji. Na tej podstawie, sprzedawca był w stanie przedstawić najlepsze i najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie dla naszego klienta. Ostatecznie klient był całkowicie przekonany o wydajności i efektywność koparki gąsienicowej i kupił ją. "
Wolfgang Szigeti,
Kierownik Techniczny w Zeppelin Austria
Grafen integruje i docenia wymianę myśli
Zasadnicze przesłanie:
Integrujemy współpracowników i pozyskujemy klientów
Pochodzenie historyczne: Graf Zeppelin zauważa talenty
Jedną z największych umiejętności Grafa Zeppelina było to, że potrafił inspirować i przyciągać do siebie młode i utalentowane osoby, takie jak Ludwig Dürr, Hugo Eckener lub Claude Dornier, które w efekcie wykonywały dla niego pracę i wspierały jego projekty. Początkowo Hugo Eckener pracujący na stanowisku korespondenta gazety Frankfurter Zeitung, był jednym z największych krytyków Grafa Zeppelina. Mimo to Zeppelinowi udało się przekonać Eckenera do swojego projektu sterowca - a tym samym rozpoczął współpracę, która miała trwać przez dziesięciolecia. Eckener przejął Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft (DELAG), która została założona w 1909 roku. Jednym z jego największych sukcesów była wyprawa przez Atlantyk do Lakehurst, niedaleko Nowego Jorku na pokładzie sterowca Zeppelin w roku 1924.
Znaczenie dzisiaj: Działamy jako zespół
Przekonujemy klientów do naszych pomysłów poprzez przedstawienie logicznych i spójnych argumentów. Podstawą do tego jest fakt, że nasi pracownicy współpracują ze sobą w sposób rozważny i otwarty. Ważne i kluczowe stanowiska zajmowane są przez właściwych ludzi, którym konkretne funkcje przydziela się na podstawie ich specjalistycznych kompetencji. Każda osoba powinna mieć możliwość wniesienia do zespołu swoich umiejętności, lecz też powinno wymagać się od niej uczciwego postępowania ze współpracownikami/kolegami. Angażujemy się w otwarty dialog zorientowany na znalezieniu najlepszego rozwiązania. Upewniamy się również, że nasza opinia zostanie doceniona i przyczyni się do poprawy sytuacji. Szanujemy decyzje podjęte na tej podstawie, gdyż umożliwiają one osiągnięcie jak najlepszego rezultatu.
Obecna praktyka: Nasze zarządzanie pomysłami
"Zarządzanie pomysłami wprowadziliśmy do Grupy Zeppelin po raz pierwszy w roku 2016. Jest to doskonałe narzędzie mające na celu zaangażowanie naszych pracowników i wdrożenie ulepszeń, które koncentrują się na założonych przez nas celach. Oczywiście, zarządzanie pomysłami zaczyna się od dobrego pomysłu. Przykładowe pytania obejmują: Jakimi procesami można lepiej zarządzać? Jakie zmiany powinniśmy wprowadzić do Zeppelin? Czasem potrzeba tylko niewielkiej zmiany, aby otrzymać ogromny efekt. Mogą to być drobne ulepszenia w obsłudze, naprawie maszyny lub codziennej pracy biurowej. Nasi pracownicy posiadają bezgraniczny potencjał, ponieważ są najbliżej tego, co dzieje się każdego dnia i najszybciej identyfikują możliwości usprawnień. Po realizacji każdego z pomysłów, wynagradzamy naszych pracowników premią - jest to sytuacja korzystna dla wszystkich, jak również wielka szansa na rozwój "
Susanne Pfisterer-Junkert,
Kierownik ds. Fuzji i Przejęć
(Development Group) w Zeppelin GmbH
Grafen skupia się na celu
Pochodzenie historyczne: Odnosimy sukcesy pomimo wszystkich niepowodzeń
W dniu 13 sierpnia 1898 roku, Cesarski Urząd Patentowy w Berlinie przyznał Grafowi Zeppelinowi patent na "sterowany statek powietrzny" (sterowiec). Jego projekt sterowca stał się zatem prawnie chroniony i stanowił podstawę techniczną dla LZ 1 i kolejnych sterowców. W tej początkowej fazie, Graf Zeppelin musiał stawić czoła wielu wyzwaniom. Pomimo wielokrotnych niepowodzeń, nigdy nie stracił wiary w swój projekt: Często cytował powiedzenie, "aby odnieść sukces, trzeba tylko chcieć i wierzyć, że potrafi się to zrobić". I udało się. Ponad 25 sterowców zostało ukończonych przed rokiem 1914.
Znaczenie dzisiaj: Zawsze mamy na uwadze nasze cele
Wiedza specjalistyczna uzyskana podczas budowy sterowca, przyczyniła się do narodzin Grupy Zeppelin. Pod koniec drugiej wojny światowej, Zeppelin Luftschiffbau GmbH nie posiadała własnego produktu, więc kontenery, anteny i kabiny wprowadzono na rynek jako nowe produkty na zasadzie przejściowej. Doświadczenie zyskane podczas budowy sterowców, innymi słowy, umiejętność konserwacji silników, przekładni i pojazdów, doprowadziło do wyjątkowej współpracy z Caterpillar w 1954 roku. To, co zaczęło się jako umowa sprzedaży i umowa o świadczenie usług z Caterpillar w Niemczech Zachodnich i Berlinie Zachodnim, rozwijało się przez dziesięciolecia aż w końcu doprowadziło do utworzenia międzynarodowej grupy działającej w 30 krajach na całym świecie, w 190 lokalizacjach. Teraz tworzymy pionierskie rozwiązania dla maszyn budowlanych, wynajmu, logistyki budowlanej, systemów napędowych i energetycznych oraz inżynierii przemysłowej. W dodatku ciągle musieliśmy zaczynać od nowa - na przykład po zjednoczeniu Niemiec, kiedy to zupełnie nową sieć sprzedaży należało rozwinąć w ówczesnych nowych landach lub gdy produkcja antenowa została przerwana ze względu na pojawienie się technologii satelitarnej. Konfrontujemy zmianę naszego środowiska i naszych rynków z wielką inicjatywą i wytrwałością. Dążymy do wyznaczonych celów i nawet, jeśli coś nie idzie zgodnie z planem, to staramy się znaleźć odpowiednie rozwiązania. Szybko identyfikujemy możliwości i szanse nowych modeli biznesowych i wykorzystujemy oferowany przez nie potencjał.
Obecna praktyka: Ogromne doświadczenie w logistyce budowlanej
"W marcu 2014 roku, światło dzienne ujrzała wiadomość: Grupa Zeppelin przejmuje znaczącą część Streif Baulogistik, spółki zależnej Hochtief. Przejęcie działalności Project Service było niepowtarzalną okazją do wzmocnienia naszej logistyki budowlanej oraz zakresu usług związanych z dostawą energii, jak również możliwością, by stać się jednym z wiodących niemieckich liderów w dziedzinie systemów modułowych. Podpisanie umowy sprzedaży było tylko oficjalnym punktem wyjścia: Razem czynimy postępy, ustanawiamy nowe struktury i tworzymy nową obecność w Internecie. Oczywiście upłynęło trochę czasu zanim udało nam się zintegrować nowy obszar działalności. Moje doświadczenia i informacje zwrotne od moich kolegów, pokazują, że wszystko działa w jak najlepszym porządku. "
Tobias Birn,
Kierownik Sprzedaży Strategicznych
w Zeppelin Rental Germany
Grafen okazuje entuzjazm
Zasadnicze przesłanie:
Okazujemy entuzjazm i inspirujemy tym, co robimy.
Pochodzenie historyczne: Dookoła świata w 35 dni
Nowy Jork, Los Angeles, Tokio - to przystanki w podróży sterowca LZ 127, która miała miejsce w 1929 roku. Sterowiec Zeppelin okrążył glob w ciągu 35 dni, wyruszając z Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim i pokonując prawie 50.000 kilometrów w sześciu etapach. Podróż była w zgodzie z duchem czasu, a pojawienie się mobilności pozwoliło ludziom na pokonywanie wielkich odległości. Podróż została ogłoszona przez media na całym świecie i spotkała się z wielkim entuzjazmem ogółu społeczeństwa. Po wylądowaniu w Nowym Jorku, pasażerowie i załoga zostali powitani przez wielką paradę, a około 40.000 widzów oklaskiwało sterowiec w momencie, gdy wylądował bezpiecznie na ziemi niemieckiej w dniu 4 września.
Znaczenie dzisiaj: Z sercem i rozumem
W Zeppelin wiemy, że nasz entuzjazm i zapał do pracy są podstawą naszego sukcesu. Bo to właśnie nasz entuzjazm gwarantuje, że możemy osiągać niezwykłe rzeczy. Pozytywne nastawienie, otwartość na nowe pomysły oraz ciekawość są podstawowymi wymaganiami. Ciężko pracujemy na poprawę jakości usług świadczonych dla naszych klientów. Wykorzystujemy przy tym innowacyjne rozwiązania i produkty, jakie otrzymujemy od naszych partnerów produkcyjnych, takich jak Caterpillar. Jesteśmy zobowiązani do identyfikowania potrzeb naszych klientów tak skutecznie, jak to tylko możliwe, dlatego też tworzymy niestandardowe oferty przy wykorzystaniu naszych licznych i różnorodnych usług. Entuzjazm i zorientowanie na klienta znajduje odzwierciedlenie w zadowoleniu naszych klientów, którzy następnie zyskują do nas zaufanie i wierzą w nasze umiejętności rozwiązywania problemów przy powierzaniu nam kolejnych projektów.
Obecna praktyka: Nasi eksperci w centrum technologicznym
"Jeden z trzech naszych budynków technologicznych znajduje się w Rödermark. Gdybym miał komuś wyjaśnić, czym dokładnie się zajmujemy, to opisałbym nas jako mieszaninę wynalazców i usługodawców w laboratorium badawczym. Wielu różnych klientów z branży spożywczej przychodzi do nas w Rödermark, aby przetestować swoje nowe receptury i proporcje. Jeden z klientów, który prowadzi sprzedaż hurtową wyrobów piekarskich, chciał rozszerzyć produkcję nowego rodzaju chleba i nie był pewien, jak wdrożyć ten plan w jego istniejącym zakładzie produkcyjnym. To właśnie w takich przypadkach możemy wnieść naszą wiedzę specjalistyczną i pomóc naszym klientom. Jestem pasjonatem pracy zorientowanej na rozwiązaniach. Nasi klienci są również tego świadomi, ponieważ wykorzystują wyniki naszych rozwiązań w celu późniejszego zastosowania ich w praktyce, a osiągnięte przez nich sumy często sięgają milionów. Mówiąc inaczej: My nie tylko dostarczamy specjalistyczną wiedzę, ale również wnosimy wiarygodność i poczucie odpowiedzialności. "
Mara Jo Urban,
Kierownik sprzedaży - Kluczowe komponenty
w Zeppelin Plant Engineering
Grafen przekuwa porażki w sukcesy
Zasadnicze przesłanie:
Nie poddajemy się i uczymy się na przyszłość.
Pochodzenie historyczne: Niepowodzenia w budowie sterowców są siłą napędową dla innowacji
Projektowi sterowca Grafa Zeppelina towarzyszyło wiele niepowodzeń. Tylko przed rokiem 1913, 12 spośród 19 sterowców uległo zniszczeniu w wypadkach. Ale dzięki ogromnej chęci do nauki i gotowości na zmiany, w końcu udało mu się ruszyć z budową sterowców. Tak, więc sterowiec LZ 4, który uruchomiono w 1908 roku i dla którego przyznano patent dziesięć lat wcześniej był podstawowym wzorcem dla późniejszych statków powietrznych. Graf Zeppelin wykorzystał sześć milionów marek, które zostały zebrane w związku z wypadkiem Echterdingen w 1908 roku, w celu założenia Luftschiffbau Zeppelin GmbH oraz Fundacji Zeppelin. Był inicjatorem krajowego lotnictwa sterowcami, a LZ 5, jako kolejny model w linii, został zbudowany jako sterowiec cywilny.
Znaczenie dzisiaj: Uczenie się na błędach i pomyłkach
To, co nas wyróżnia, jako pracowników Zeppelin, to nasza odwaga w podejmowaniu decyzji i przecieraniu nowych ścieżek. Obejmuje to również uczenie się na błędach, które sprzyja budowaniu odwagi w biznesie. Popełnienie błędu czy też podjęcie złej decyzji nie stanowią głównego problemu. Z drugiej strony, nie uczenie się na błędach lub powtarzanie błędu, jest już poważnym problemem. Ale to nie powinno nas zachęcać do podejmowania ryzyka bez poczucia odpowiedzialności. Jest to bardziej kwestia nowego podejścia do rozwiązywania problemów bez strachu. Po porażce ważne jest, aby odbić się i zaplanować nową, lepszą próbę. Podejmowanie decyzji jest często niewygodne, a nie podejmowanie jej wcale bywa niebezpieczne. Porażkę należy postrzegać jako szansę na bycie silniejszym i mądrzejszym w walce o postawiony sobie cel. Taka kultura uczenia się i wiedzy jest koniecznym wymogiem, jeśli innowacje mają mieć trwały efekt.
Obecna praktyka: Kompaktowe ładowarki kołowe przynoszą sukces
"Zeppelin z powodzeniem sprzedaje kompaktowe ładowarki kołowe od lat osiemdziesiątych, ale w tamtych czasach sprzedawał je przez niemieckiego producenta, pod marką Zeppelin. Firma Caterpillar podjęła decyzję o wejściu na rynek i opracowała własną serię. Jednak użyteczność i wydajność tego, co było wówczas ładowarką kołową Cat nie sprostało wymaganiom naszych klientów, a my straciliśmy dużo wiarygodności jako firma sprzedająca. Byliśmy wtedy w stanie przekonać Caterpillar do opracowania szeregu serii ładowarek kołowych ze specjalnym przeznaczeniem na rynek niemiecki. Późniejsza faza testowa otrzymała niestety bardzo niskie noty. Ale nie poddaliśmy się. Wreszcie, w 2007 roku, byliśmy w stanie pokazać nowe maszyny na targach Bauma w Monachium. To następnie przekształciło się w szeroką akceptację ze strony klientów, którzy mają teraz wielkie zaufanie do produktu. W chwili obecnej, ładowarki kołowe marki Caterpillar są prawdziwym bestsellerem. Wyciągnęliśmy wnioski z naszych początkowych błędów i na końcu udało nam się zrobić wszystko dobrze"
Konrad Werkmann,
Kierownik Sprzedaży Nowych Maszyn
w Zeppelin Construction Equipment
Grafen buduje partnerstwo na przyszłość
Zasadnicze przesłanie:
Jesteśmy ambasadorami naszej kultury i znajdujemy silnych partnerów.
Pochodzenie historyczne: Zespół wokół Grafa Zeppelina
Mimo zaawansowanego wieku, Graf Zeppelin z determinacją podążał za swoim pomysłem sterowca i zgromadził wokół siebie zespół młodych i utalentowanych osób. Jednym z nich był 21-letni Ludwik Diirr, który stał się projektantem sterowca Grafa Zeppelina, jak również dyrektorem technicznym do spraw budowy sterowców. W 1913 roku, Graf zaangażował również młodego Claude Dorniera i obsadził go na stanowisku kierownika nowego działu testowego dla "latających łodzi". W roku 1910, Graf Zeppelin był w stanie przekonać Alfreda Grafa von Soden-Fraunhofen do wstąpienia do jego zespołu. Jego główne zadanie polegało na opracowywaniu silników i przekładni dla sterowców. W późniejszym czasie przejął fabrykę produkującą koła zębate. Graf Zeppelin zobaczył potencjał w projektancie silników , 30-letnim Karlu Maybachu, którego idei wcześniej nie udało się zrealizować w Daimler, a który później został dyrektorem obecnego MTU.
Znaczenie dzisiaj: Wspólne wartości przekładają się na sukces
Dziś bierzemy przykład z Ferdinanda Grafa von Zeppelina w promowaniu i rozwijaniu naszych pracowników i utalentowanych osób. Zeppelin pokazał nam, jak przyciągnąć dobrych pracowników i jak zbudować zespoły odnoszące sukcesy. Graf Zeppelin dał swoim pracownikom swobodę rozwijania się. Postawa Grafa jest nadal aktualna w dzisiejszych czasach i polega ona na zachęcaniu pracowników do działania. Jest ona kluczowym kryterium sukcesu komercyjnego. Tysiące ludzi różnych narodowości pracują razem na zupełnie różnych stanowiskach w poszczególnych firmach na całym świecie. Nasza różnorodność jest naszą siłą. Ponadto, trzymamy się razem i razem odnosimy sukcesy dzięki takiemu samemu zrozumieniu wartości. Odnosimy się do tych wartości nie tylko w naszej codziennej pracy, ale możemy również wynosić je na zewnątrz firmy i używać ich zarówno w kontaktach z naszymi partnerami biznesowymi, klientami lub potencjalnymi nowymi pracownikami.