Firma Hyster wprowadziła kolejną ewolucję w swojej gamie wózków do obsługi kontenerów i wózków widłowych o udźwigu powyżej 18 ton, wyposażonych w nowe, najnowocześniejsze kabiny i elementy sterowania oraz silniki wysokoprężne zgodne z normą Stage V.
„Dzięki nowym silnikom Stage V przedsiębiorstwa mogą nadal czerpać korzyści z niskiego całkowitego kosztu posiadania i spełniać przepisy dotyczące emisji” – mówi Chris van de Werdt, Product Strategy Manager EMEA Big Trucks, dla Hyster Europe. „Nowe silniki zmniejszają zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu wydajności i prędkości podnoszenia, co powoduje obniżenie kosztu na przeniesiony ładunek”. Najnowsza ewolucja gamy wózków Hyster® Big Trucks wyznacza również nowe standardy branżowe w zakresie kabin operatora. Nowa kabina w stylu kokpitu w całej serii wózków podnośnikowych Hyster® 18 – 48 ton gromadzi wszystkie informacje o wózku, a elementy sterowania są w zasięgu ręki operatora.
„Praca jest łatwiejsza i bardziej komfortowa niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki nowemu projektowi foteli i dużej powierzchni podłogi” – mówi dalej, dodając również, że kabiny są wyposażone w opcje ogrzewania i wentylacji dostosowane do warunków letnich lub zimowych. Dzięki większej ilości szkła w konstrukcji, nowa kabina premium zapewnia również doskonałą widoczność podczas jazdy, cofania i manewrowania. „Dla operatorów obsługujących kontenery, w tym ReachStackerów, opracowaliśmy dedykowaną kabinę z jeszcze większą powierzchnią podłogi i przeprojektowanym joystickiem sterującym” – mówi Chris. „Aby pomóc operacjom w utrzymaniu kontroli nad kosztami, kabina zawiera również licznik wydajności, który raportuje dane dotyczące użytkowania, takie jak liczba przeniesionych kontenerów, zużycie paliwa na jeden kontener i dystans pokonany na jeden kontener”.
Aby wspierać dokładną i wydajną obsługę, operatorzy wózków Hyster® do pustych kontenerów, mogą również korzystać z przyjaznego dla użytkownika cyfrowego 7-calowego wyświetlacza. Opcjonalny drugi wyświetlacz graficzny może również wyraźnie pokazać stan zaangażowania spreadera i czy pojemnik ma blokadę czy nie, a także wszelkie ograniczenia, o których operator powinien wiedzieć. Może to przyspieszyć operacje i zmniejszyć liczbę „pomyłek”, zwiększając wydajność nawet w ciężkich warunkach pracy.
Nowa kabina Hyster® ReachStacker jest standardowo wyposażona w podwójny cyfrowy wyświetlacz z informacjami o wadze ładunku i momencie obciążenia, a także geometrią wysięgnika. Pomaga to wspierać operatorów poprzez sugerowane działania mające na celu utrzymanie stabilności i zmniejszenie środka ciężkości ładunku.
„Dzięki dodatkowemu momentowi obrotowemu w dolnej części silnika w nowych silnikach Stage V można również zwiększyć wydajność w zastosowaniach związanych z obsługą długich ładunków za pomocą wózków ReachStacker. Hałas w terminalach śródlądowych również może zostać zredukowany,” mówi Chris.
W przypadku rynków regulowanych pod względem emisji, nowe silniki Stage V będą wprowadzane stopniowo, przy czym wózki Hyster® do transportu kontenerów i Hyster® RS46 ReachStackers będą jednymi z pierwszych modeli, które z nich skorzystają, wyposażonymi w silnik o pojemności 7,7 lub 10,7 litra.
Okres międzyobsługowy dla oleju silnikowego został wydłużony z 500 do 1000 godzin, a poziom oleju silnikowego będzie pokazywany na wyświetlaczu w kabinie, więc nie ma potrzeby używania bagnetu. Standardem jest również dwustopniowe ostrzeganie o poziomie płynu chłodzącego na wyświetlaczu oraz timer zapobiegający wyłączeniu gorącej turbosprężarki. W całej gamie zmodernizowano również skrzynię biegów.
Aby sprostać ekstremalnym zastosowaniom, znacznie zwiększono wydajność chłodzenia przekładni w zmodernizowanych wózkach do transportu pustych kontenerów oraz w ciężkich wózkach widłowych o udźwigu 18-32 ton. Wózki te są również wyposażone w hydraulicznie napędzany wentylator, który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i poziom hałasu. Wentylatory rewersyjne mogą być dostarczone przez Zespół Inżynierii Specjalnej Hyster w razie potrzeby.
„Przedsiębiorstwa mogą wybrać wózek odpowiedni do swoich potrzeb dzięki szerokiej gamie różnych opcji, od rozmiarów pomp po tryb pracy”, mówi Chris. „Dodatki obejmują system monitorowania ciśnienia w oponach, sterowanie kierunkiem jazdy na kolumnie kierownicy, radio Bluetooth, rozwiązania do ważenia pojemników, wybór foteli i wiele innych”.
Nowe silniki wózków widłowych będą wykorzystywać kombinację selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i DEF jak AdBlue® oraz filtr cząstek stałych (DPF). Obie jednostki oczyszczania spalin znajdują się w jednej obudowie umieszczonej na zewnątrz ciężarówki, co zapewnia łatwy dostęp i odprowadzanie ciepła. Interwał czyszczenia pyłów wynosi około 4500 godzin w zależności od zastosowania. Silniki są wyposażone w chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR), który minimalizuje powstawanie NOx, co skutkuje mniejszym zużyciem AdBlue®.
Ze względu na niski wolumen rynku w krajach objętych regulacjami dotyczącymi emisji, wózek kontenerowy o ładowności 40-52 ton nie będzie opracowywany dla regionów spełniających wymogi normy Stage V, ale będzie wyposażony w zmodernizowaną kabinę Hyster®, dzięki czemu operatorzy na rynkach nieobjętych regulacjami będą mogli doświadczyć korzyści związanych z wydajnością i ergonomią. Zaktualizowane wózki z silnikami Cummins zgodnymi z normą Stage IIIA dla krajów nieobjętych regulacjami pojawią się w późniejszym terminie.