Południowokoreański dostawca usług transportowych i logistycznych, Poslogitec, posiada jeden z pierwszych zmodernizowanych przemysłowych transporterów platformowych (IHT) firmy KAMAG. Dzięki nowej, najnowocześniejszej jednostce napędowej, pojazd specjalny nie tylko wydajnie pracuje z niską emisją spalin i hałasu, ale jest również znacznie bardziej ekonomiczny. Zapewniono również dostawy części zamiennych na wiele lat. Poslogitec, partnerska firma transportowa producenta stali POSCO, korzysta z pojazdów przemysłowych TII KAMAG od końca lat 90-tych. Wiele z nich jest nadal w użyciu ze względu na ich wysoką trwałość i niezawodność.

Południowokoreański dostawca usług transportowych i logistycznych, Poslogitec, kupuje przemysłowe transportery podnośnikowe KAMAG (IHT) od końca lat 90-tych. Od tego czasu pojazdy TII KAMAG, specjalisty TII Group w zakresie transportu wewnątrzzakładowego, wielokrotnie udowodniły swoje niezwykłe możliwości. W porcie huty stali Kwangyang, która jest własnością POSCO (Pohang Iron and Steel Company), jednego z największych producentów stali na świecie, pojazdy Poslogitec są używane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i transportują głównie rolki blachy stalowej. „Fakt, że używamy transporterów przemysłowych KAMAG od tak dawna, dowodzi, że są one niezwykle trwałe i mogą być używane ekonomicznie i wydajnie w dłuższej perspektywie” – wyjaśnił Jung-Ju Choi, szef zespołu utrzymania ruchu Poslogitec. „Przed zakupem pierwszych jednostek porównaliśmy pojazdy różnych producentów i wybraliśmy modele TII KAMAG w szczególności ze względu na ich wytrzymałość” – dodał.

Modernizacja rozszerza zakres funkcji, wydajność i zrównoważony rozwój przy jednoczesnym zabezpieczeniu dostaw części zamiennych.

Liczba IHT KAMAG pracujących w porcie huty Kwangyang wzrosła obecnie do około 70. Po długim okresie użytkowania, w niektórych przypadkach ponad czterech dekadach, sensowne jest dostosowanie wypróbowanych i przetestowanych IHT do aktualnych standardów. Dostosowanie do nowych zadań transportowych, ulepszenia funkcjonalne, optymalizacja wydajności i najlepsza możliwa kompatybilność ze środowiskiem przemawiają za modernizacją lub doposażeniem przeprowadzanym przez specjalistów z TII KAMAG. W procesie tym ekspert branżowy wykorzystuje wyłącznie najnowocześniejsze komponenty ze swojego portfolio. Zapewniając tym bezkonkurencyjnym pojazdom wydłużoną żywotność, przy czym gwarantowana jest również dostawa części zamiennych.

TII KAMAG zapewnia szkolenia dla ekspertów technicznych z regionalnych partnerów handlowych i serwisowych

Najstarsze IHT KAMAG we flocie Poslogitec, nadal mają silniki chłodzone powietrzem, które są zastępowane przez Stage V PowerPacks (PPU), z nowoczesnymi systemami oczyszczania spalin. Teraz pierwszy IHT – model z pięcioma liniami osi, 110-tonową ładownością i kabiną pod podłogą – przeszedł kompleksową modernizację. Modernizację przeprowadzili przeszkoleni przez KAMAG eksperci z południowokoreańskiego partnera KAMAG, w zakresie sprzedaży i serwisu, firmy KILWOO. Koreański importer współpracuje z ekspertami branżowymi z TII Group, TII KAMAG i TII SCHEUERLE, od ponad 20 lat. Oprócz pojazdów przemysłowych KAMAG, takich jak IHT i SPC (Slag Pot Carrier), program obejmuje również moduły SHT (Ship Yard Transporter) i SPMT firmy TII SCHEUERLE.

Modernizacja obejmowała przyspawanie nowego tylnego końca z miejscem na jednostkę oczyszczania spalin oraz wymianę istniejącego silnika na nowy PPU wraz z nowoczesnym wyświetlaczem stanu technicznego. TII KAMAG wcześniej zmontował i przetestował PowerPack (PPU) składający się z silnika, zespołu pompy, układu chłodzenia i zbiorników. KILWOO zainstalowało również układ elektryczny silnika i przemalowało IHT.

Nowy PPU znacznie zmniejsza emisję zanieczyszczeń i hałasu

Czas i wysiłek się opłaciły. Ekspert serwisowy Jung-Ju Choi jest bardzo zadowolony z rezultatów: „Nowa jednostka napędowa zmniejszyła emisję hałasu i zanieczyszczeń. To nie tylko chroni środowisko, ale także zmniejsza poziom stresu u operatorów” – wyjaśnił. Jego technicy serwisowi są pod szczególnym wrażeniem nowego wyświetlacza, który znacznie ułatwia przeprowadzanie wszelkich analiz diagnostycznych jednostki napędowej. Poslogitec był już w stanie określić jeden ważny aspekt: zużycie paliwa spadło o około 30 procent. To jednocześnie znacznie poprawia bilans środowiskowy i ekonomiczny KAMAG IHT. Szef zespołu utrzymania ruchu Poslogitec pochwalił trwałość i bezpieczną pracę przemysłowego transportera podnośnikowego. W tym także niskie koszty utrzymania w porównaniu z podobnymi produktami innych marek.

Poslogitec ceni szybki serwis i wysoką dostępność części zamiennych

Jung-Ju Choi jest również pod wrażeniem profesjonalnej i szybkiej obsługi świadczonej przez TII KAMAG i jego partnera kontraktowego KILWOO. Technicy koreańskiego partnera TII Group zazwyczaj przeprowadzają naprawy i konserwację bezpośrednio u klienta. Jednak bardzo złożone prace, takie jak modernizacja, są wykonywane we własnych warsztatach w pobliżu Dangjin. Miasta na zachodnim wybrzeżu Korei Południowej w prowincji Chungcheongnamdo. Ponadto KILWOO utrzymuje własny magazyn komponentów, zapewniając w ten sposób wysoką i szybką dostępność części zamiennych. „To wielka zaleta, że KAMAG może szkolić techników KILWOO. Nie jest tak w przypadku wszystkich firm serwisowych w tym segmencie” – stwierdził Jung-Ju Choi. Werdykt specjalisty ds. transportu i logistyki ma dużą wagę. W końcu firma obsługuje wiele z 70 jednostek w hucie stali, z których większość ma ładowność 110 i 150 ton.

Oferta modernizacji dotyczy praktycznie wszystkich pojazdów przemysłowych KAMAG

Oferta modernizacji TII KAMAG dotyczy prawie wszystkich typów pojazdów. Oprócz ulepszeń funkcjonalnych i zrównoważonego rozwoju, jest ona również stosowana po wypadkach. Na przykład w celu naprawy uszkodzeń spowodowanych pożarem. Zanim dojdzie do faktycznej modernizacji, eksperci z TII KAMAG sprawdzają pojazd na miejscu w celu oszacowania czasu i nakładu pracy. Dokładny zakres modernizacji pojazdu zależy od możliwości klienta oraz budżetu przeznaczonego na transport.