Dalszy rozwój serii UltralightCombi firmy SCHEUERLE:  mocniejsze, w pełni modułowe, a mimo to nadal lekkie.

SCHEUERLE rozwija pojazdy z modułową platformą serii UltralightCombi. Nowe wersje umożliwiają teraz kombinację linii osi 5+7 i oferują tym samym większą ładowność. Sprawdzona funkcjonalność linii osi UltralightCombi została zachowana, podobnie jak możliwość łączenia z istniejącymi środkami transportu.

Nazwa serii zawiera odpowiedź: Pojazdy z platformą modułową serii UltralightCombi U10/U11/U12 firmy SCHEUERLE, należącej do grupy Transporter Industry International (TII Group), zostały w szczególności zoptymalizowane pod względem masy i wyróżniają się wyjątkowo korzystnym stosunkiem ładowności do masy własnej. Te sprawdzone modele biją już rekordy w swoim segmencie rynku pojazdów platformowych. W trakcie dalszego rozwoju wachlarza produktów konstruktorzy SCHEUERLE jeszcze bardziej zoptymalizowali i obniżyli koszty eksploatacji pojazdów. Dzięki znacznie zwiększonemu momentowi zginającemu możliwe jest zastosowanie większej liczby linii osi. Do tej pory możliwa była kombinacja zespołu wózka przedniego z czterema osiami wahadłowymi, jednym mostem i jednym wózkiem tylnym z sześcioma osiami (opis kombinacji: 4+6), czyli najmocniejsza wersja UltralightCombi. Teraz możliwe jest zrealizowanie kombinacji 5+7 linii osi. Dzięki zastosowaniu dwóch dodatkowych linii osi operator pojazdu może uzyskać jeszcze większą ładowność.

Nowe modele oferują zwiększone naciski na oś

Dzięki dopuszczalnemu naciskowi na oś do 13,4 tony przy prędkości 25 km/h – 80 km/h wersja U11 umożliwia przewożenie szczególnie dużych ładunków. Poza drogami publicznymi – na przykład podczas wewnętrznych operacji logistycznych – możliwe są naciski na oś wynoszące 14,8 tony przy maksymalnej prędkości 25 km/h i 17,4 tony przy prędkości 10 km/h. Pojazdy platformowe serii U10 i U12 o szerokości całkowitej 2,55 m w pełni odpowiadają normom WE i przepisom o dopuszczeniu do ruchu drogowego (StVZO). Daje to korzyści w zakresie procedur homologacyjnych, a w szczególności przy pustych przejazdach. Ponadto możliwe jest korzystanie z promów lub innych obiektów lub tras o krytycznej szerokości. Operator nie musi przy tym rezygnować z kompromisów w zakresie stabilności w porównaniu z szerszymi platformami transportowymi. UltralightCombi ma taką samą rozpiętość jak inne pojazdy Scheuerle o szerokości 3 m.

Wykorzystanie niezawodnych i sprawdzonych podzespołów

W trakcie remontu pojazdu konstruktorzy TII przywiązywali również dużą wagę do zmniejszenia liczby wariantów komponentów oraz do wykorzystania podzespołów z innych pojazdów serii Combi. Daje to klientom szereg korzyści. Na przykład nowa naczepa platforma UltralightCombi jest wyposażona w osie wahadłowe modeli EuroCompact oraz układ kierowniczy pojazdów InterCombi, czyli elementy, których niezawodność została sprawdzona przez wiele lat. Konstrukcja jest teraz w dużej mierze identyczna jak w naczepie niskopodwoziowej EuroCompact. Oznacza to, że bezstopniowa regulacja obciążenia siodła w pojazdach EuroCompact jest dostępna również w serii UltralightCombi.

Kompatybilny z seriami EuroCombi i InterCombi

Mimo szeroko zakrojonych zmian, sprawdzona funkcjonalność serii UltralightCombi została w pełni zachowana. Ponadto nowe wersje są kompatybilne z poprzednimi modelami. Wersje UltralightCombi U10 i U11 można nadal łączyć z modułami serii InterCombi i EuroCombi. Kolejną zaletą serii UltralightCombi jest łatwa obsługa. Na przykład w przypadku zastosowania pokładu z adapterem hakowym, przedni zespół wózka można zdemontować do operacji załadunku, dzięki czemu maszyny samobieżne mogą wjechać na przyczepę niskopokładową z przodu za pomocą płaskiej rampy.

Odpowiednie do transportu zarówno dużych, jak i ciężkich ładunków

Pojazdy z serii UltralightCombi mogą być wykorzystywane do najróżniejszych zadań. Ze względu na obciążenie osi i szerokość pojazdu zgodną z normami WE modułowe przyczepy-platformy nadają się do transportu dużych i ciężkich ładunków po drogach publicznych. Dzięki niskiej masie własnej umożliwiają one znacznie bardziej kompaktowe zestawienia przy tej samej ładowności w porównaniu z modułami serii Combi lub porównywalnymi pojazdami oferowanymi przez konkurencję. Typowymi ładunkami są maszyny budowlane, elementy turbin wiatrowych, kontenery, transformatory i elementy żurawi gąsienicowych.

Jedna seria – wiele wersji

Pojazdy z platformą modułową UltralightCombi są dostępne w wersjach 2-, 3-, 4- i 6-osiowych. Modułowa konstrukcja pojazdów UltralightCombi umożliwia ich użytkowanie jako przyczepy i naczepy, a także jako zestawów typu bolster lub niskopokładowych. Dostępna jest szeroka gama praktycznych opcji wyposażenia. Obejmuje on pokłady koparkowe, płytowe i ramowe, a także adaptery do wież wiatrowych.

 

O firmie

Grupa Transporter Industry International (Grupa TII) należy do rodziny przedsiębiorstw Rettenmaier i jest działającym na całym świecie producentem pojazdów ciężarowych i specjalnych. Składa się z marek Scheuerle, Nicolas, Kamag i TIIger i zatrudnia około 900 pracowników. Światowy lider na rynku pojazdów ciężarowych z hydraulicznymi osiami wahadłowymi, oferując innowacyjne pojazdy dla placów logistycznych, dróg publicznych i obszarów przemysłowych, wspiera swoich klientów – od transportu i logistyki, poprzez budownictwo, budowę maszyn, podróże lotnicze i kosmiczne, przemysł stoczniowy, aż po energetykę, hutnictwo i górnictwo – w realizacji wielu kompleksowych zadań transportowych. Zadania transportowe obejmują maszyny budowlane, instalacje turbin wiatrowych, statki, anteny, jak również całe fabryki. Grupa TII jest aktualnym rekordzistą świata w transporcie ekstremalnie ciężkich ładunków na pojazdach o masie ponad 17 000 ton. Grupa TII koncentruje się na jakości produktów i innowacjach dla przyszłości mobilności transportu ciężkiego. Oprócz oddziałów w Niemczech, Francji i Indiach, grupa posiada globalną organizację sprzedaży i serwisu. www.tii-group.com