Nowy, wytrzymały wózek paletowy z miejscem dla operatora, wykorzystuje koncepcję 3 w 1
Firma Hyster rozpoczęła sprzedaż nowych, wytrzymałych wózków paletowych z miejscem dla operatora, dających możliwość dostosowywania pozycji prowadzenia podczas przeładunku bezpośredniego.
Właśnie powstała seria Hyster® RP2.0-2.5N została zaprojektowana i stworzona specjalnie do intensywnych zastosowań. Nadaje się idealnie do wymagających operacji magazynowych, takich jak załadowywanie i rozładowywanie przyczep, transport palet pomiędzy punktami poboru i odkładania, czy przeładunek bezpośredni. Wózek może być stosowany w różnych branżach przemysłu, wymagających dużego natężenia pracy, np. w branży magazynowej, dystrybucji i przemyśle spożywczym, tj. wszędzie tam gdzie niezawodność i wytrzymałość są kluczowe dla transportu palet na średnich i długich dystansach.
– Hyster RP2.0-2.5N z miejscem dla operatora to perfekcyjne rozwiązanie w operacjach rozładunku ciężarówek w dokach magazynowych – twierdzi Ron Farr, kierownik ds. rozwiązań magazynowych Hyster. – Jest wytrzymały, a jego mocna konstrukcja odgrywa kluczową rolę w wytężonych operacjach przeładunku bezpośredniego, podczas których użytkowanie wózków jest tak intensywne, że przypomina niejednokrotnie wyścig z czasem.
Zaprojektowany we współpracy z Centrum Inżynierii Projektowej, nowy wózek paletowy z miejscem dla operatora nadaje się idealnie do tętniących życiem magazynów z ciasną przestrzenią roboczą. Jego konstrukcja sprawia, że jest bardziej kompaktowy niż wózek paletowy z odchylanym podestem.
– Podczas projektowania nowej serii Hyster RP2.0-2.5N, uwagę skupiono na trzech kluczowych elementach: dostępie operatora do pojazdu, przyspieszeniu przy niskim poziomie drgań wywieranych na całe ciało oraz na mniejszym obrysie – wyjaśnia Ron Farr. – Miejsce dla operatora w nowym Hyster RP2.0-2.5N ma innowacyjną konstrukcję i inny podział przestrzeni – koncepcja ta koncentruje się na siedzisku, dostępie do wózka, wykorzystaniu przestrzeni i elementach sterujących.
Dostęp operatora do wózka jest istotny z punktu widzenia możliwości nadążenia za ilością wykonywanych operacji, które wymagają regularnego wsiadania i wysiadania. Dzięki większemu obszarowi wejścia i większej powierzchni podłogi, w swojej nowej odsłonie kabina umożliwia operatorowi przyjmowanie wygodnej pozycji siedzącej, stojącej i pół-stojącej.
Nowy projekt siedziska z systemem siedzenia/pozycji półstojącej umożliwia operatorowi zajęcie pozycji siedzącej na długich odcinkach jazdy lub półstojącej podczas operacji przeładunkowych z tyłu naczepy. Konstrukcja ta łączy ruchome siedzisko ze sztywnym oparciem przymocowanym do bocznego panelu. Dzięki niej, za wybraniem pojedynczego przycisku, kierowca może przyjmować różną pozycję, wybierając pomiędzy poziomym siedziskiem, pionowym opieraniem się lub pozycją stojącą. Pozycja siedząca zapewnia stabilność, widoczność i bezpieczeństwo. Możliwość stania bokiem ułatwia prowadzenie pojazdu na biegu wstecznym.
Wyposażenie wózka obejmuje także: opcjonalny składany podnóżek, zapewniający w razie potrzeby zwiększenie przestrzeni podłogi, sterowanie z regulacją prędkości oraz nieskomplikowane, dobrze rozłożone elementy sterowania.
Nowy, udoskonalony silnik trakcyjny Hyster zapewnia zwiększone przyśpieszenie i prędkości jazdy do 12 km/h. Technologia prądu przemiennego zastosowana w silnikach napędowych i wspomagania umożliwia płynne zmiany kierunku jazdy, zwiększając szybkość cykli i usprawniając kontrolę obsługi palet.
Hamowanie rekuperacyjne odzyskuje energię i zwiększa skuteczność hamowania, a także zmniejsza koszty utrzymania.
Aby skrócić czynności serwisowania i konserwacji, wózek skonstruowano tak, aby dostęp do podzespołów, wtyków i bezpieczników był szybki i prosty. Łatwo zdjąć przymocowaną za pomocą tylko jednej śruby pokrywę silnika, a dostęp do kół samonastawnych możliwy jest ze środka pojazdu.
Oprócz bogatej oferty swoich produktów firma Hyster zapewnia także wsparcie za pośrednictwem lokalnych partnerów dystrybucyjnych obecnych na całym świecie. Więcej informacji na stronie www.hyster.eu.