Wysokie ceny ropy i wzrost kosztu gumy spowodował, że wielu operatorów portowych musiało na nowo przeanalizować działalność operacyjną w celu ograniczenia długoterminowych kosztów. Zdaniem producenta wyposażenia Hyster Company, porty na całym świecie wdrażają nowe technologie Hyster, które w znaczącym stopniu ograniczą zużycie tych istotnych towarów.

„W ostatnim czasie dzięki nowym energooszczędnym technologiom Hyster wprowadził oszczędności paliwa sięgające nawet do 15% podczas eksploatacji pojazdu”mówi Jan-Willem van den Brand, kierownik strategiczny produktu w Hyster Big Trucks. „Jest to ogromna oszczędność dla operatorów wózków widłowych o dużej wydajności i floty kontenerowej.”

Hyster osiągnął tego rodzaju oszczęczędności dzięki połączeniu technologii silnika Cummins oraz udoskonaleniom w zakresie optymalizacji wydajności takim jak chłodzenie na żądanie (cod), zarządzanie obrotami RPM oraz zmienne obroty biegu jałowego silnika. „Hyster słynie z projektowania solidnych i niezawodnych wózków o niskim koszcie eksploatacji, a teraz udało nam się wprowadzić udoskonalenie w zakresie pomp” – dodaje, wyjaśniając, że cały asortyment wózków Big Truck firmy Hyster, służący ‘do transportu kontenerów o wadze powyżej 16 ton jest zgodny z normą emisyjną Tier4i/Stage IIIP i zapewnia ogromne oszczędności finansowe.

Wiele terminali kontenerowych na Bliskim Wschodzie, w Afryce Południowej, Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji otrzymało również pierwszą partię wózków podnośnikowych do pustych kontenerów, w których wprowadzono technologię oszczędzania opon Hyster, umożliwiającą ograniczenie zużycia opon nawet o jedną trzecią. W lutym 2011 roku projekt został nagrodzony Nagrodą Środowiskową na prestiżowym konkursie Nagrody Doskonałości FLTA w Wielkiej Brytanii.

„Wymiana opon w dużych wózkach kontenerowych jest nie tylko kosztowna i czasochłonna, ale także generuje dużą ilość odpadów. Ponadto opony te nie zawsze są dostępne” – mówi Jan-Willem. „Biorąc pod uwagę rosnące ceny gumy, nic dziwnego, że terminale kontenerowe wdrażają tę technologię”.

Konstrukcja osi w technologii oszczędzania opon Hyster Tyre Saving jest obecnie dostępna w wózkach podnośnikowych do pustych kontenerów Hyster 5-8. Mechanizm różnicowy jest montowany na piaście koła z obu stron osi – jest to nowość, która umożliwia niezależne obracanie kół, co w dużym stopniu ogranicza tarcie opon.

Aby uzyskać więcej informacji na temat ograniczania kosztów eksploatacji wózka widłowego i floty kontenerowej, wejdź na stronę www.hyster-bigtrucks.com lub skontaktuj się z miejscowym partnerem dystrybucyjnym Hyster.

9 nie tra pienidzyaplikacja c222

UWAGI DLA EDYTORÓW

Hyster jest jedną z wiodących na świecie producentów urządzeń do przeładunku, oferującym ponad 140 modeli wózków czołowych, urządzeń magazynowych i przeładunkowych. Spółka w dużym stopniu inwestuje w badania i rozwój, aby zapewnić że produkty Hyster są najlepsze w sektorze przeładunkowym, zapewniając maksymalną niezawodność i najniższy koszt ekspolatacji w przypadku wymagającej działalności operacyjnej w dowolnym miejscu.

Wejdź na www.hyster.eu

Hyster Company stanowi część NACCO Materials Handling Group, Inc. (NMHG), która na całym świecie zatrudnia blisko 5.000 osób. Siedziba NMHG znajduje się w Cleveland, Ohio i jest spółką zależną NACCO Industries, Inc. (NYSE:NC).

W Polsce wyłącznym dystrybutorem ponad 140 modeli wózków widłowych HYSTER o napędzie spalinowym oraz elektrycznym i udźwigu od 1 do 50 ton jest firma Zeppelin Polska.

Zeppelin Polska Sp. z o.o., Kajetany ul. Klonowa 10, 05-830 Nadarzyn, tel. (22) 566 47 00, fax (22) 566 47 36, hyster@zeppelin-polska.com, www.zeppelin-polska.com