Firma Hyster Europe wyjawiła więcej szczegółów na temat swoich wysokowydajnych wózków elektrycznych o zerowej emisji spalin, ogłaszając, że prowadzi prace nad 48-tonowym wózkiem Hyster® do obsługi pełnych kontenerów, napędzanym silnikiem elektrycznym.
– Pierwszy ciężki wózek widłowy Hyster® napędzany baterią litowo-jonową przechodzi obecnie testy w naszej fabryce w Weeze, w Niemczech – mówi Jan-Willem van den Brand, Dyrektor Hyster ds. strategii produktu i rozwiązań dla ciężkich wózków. – Wykorzystując naszą wiedzę fachową w zakresie projektowania i wytwarzania wózków elektrycznych, wkrótce wejdziemy w fazę testową elektryfikacji jednostek do obsługi kontenerów, które mają zapewnić podobne parametry do wózków kontenerowych Hyster® z silnikiem wysokoprężnym.
– Projekty pierwszych wózków przewidują wykorzystanie baterii litowo-jonowych. Niemniej po dopracowaniu projektu mamy zamiar rozszerzyć ofertę do trzech opcji napędu. Będzie to połączenie baterii małych lub średnich rozmiarów z ogniwem paliwowym Nuvera lub napęd wyłącznie na baterię – kontynuuje van den Brand. – Wózek ten projektowany jest w odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, którzy coraz częściej wymagają wózków o zerowej emisji spalin w celu realizacji swoich planów środowiskowych, natomiast wciąż potrzebują wózka dopasowanego do szczególnych wymogów ich zastosowań.
Aby zapewnić uzyskanie optymalnych kosztów eksploatacji, najbardziej odpowiednia opcja zasilania zależeć będzie od wymogów konkretnego zastosowania. Na przykład wózek elektryczny z dużym pakietem baterii oraz konwencjonalnym ładowaniem może być odpowiedni dla niektórych zastosowań, natomiast w innych lepszym rozwiązaniem może okazać się wózek ze średnim pakietem baterii oraz możliwością bezprzewodowego ładowania. Inne zastosowania mogą natomiast bardziej skorzystać z wózka elektrycznego z małym pakietem baterii w połączeniu z ogniwem paliwowym.
Mimo, że Hyster może dostarczać baterie litowo-jonowe jako źródło zasilania wielu wózków, napęd litowo-jonowy ma ograniczone zastosowanie w elektryfikacji wózków do obsługi kontenerów. Pojemność baterii nie jest obecnie wystarczająca do bardziej intensywnych zastosowań, gdy nie ma możliwości doładowywania jej w trakcie trwania zmiany.
– To właśnie tu z pomocą przychodzą ogniwa paliwowe – wyjaśnia van den Brand. – Od tych innowacyjnych ciężkich wózków oczekuje się, że będą w stanie sprostać wymogowi nieprzerwanej pracy oraz dysponować łatwym systemem ładowania lub opcją szybkiego ładowania H2 (paliwem wodorowym) dostarczaną przez naszego partnera Nuvera Fuel Cells.
Bez względu na źródło zasilania, nowe ciężkie wózki widłowe zapewniają bardzo wydajne odzyskiwanie energii dzięki sprytnemu systemowi architektonicznemu, który umożliwia niezależną pracę poszczególnych układów wózka z optymalnymi dla nich osiągami. Obecnie trwa procedura patentowa dla tych wyjątkowych, nowoczesnych technologii wdrożonych przez Hyster.
Więcej informacji i rozwiązań dotyczących ciężkich wózków widłowych Hyster® ujawnimy, gdy będą dostępne.