Firma Hyster odnotowała znaczące oszczędności paliwa w krajach Beneluksu
Dowiedziono, że nowy wózek Hyster ReachStacker zużywa mniej paliwa
Dane z długich badań prowadzonych przez niezależnego użytkownika w krajach Beneluksu wykazały, że nowy wózek Hyster ReachStacker zużywa do 5,7 litrów paliwa na godzinę mniej niż modele innych producentów, w tym samym terminalu kontenerowym.
Firma zajmująca się wynajmem urządzeń stosowała nowy wózek Hyster ReachStacker w terminalu kontenerowym w krajach Beneluksu i badała zużycie paliwa w okresie sześciu miesięcy. Zużycie paliwa badano jednocześnie dla nowego wózka Hyster ReachStacker oraz dla wózków innych producentów używanych w tym samym terminalu.
Nowy wózek Hyster ReachStacker wyposażony jest w silnik diesla Cummins QSL9 (o mocy do 370 KM, 267 kW) i spełnia wymogi normy emisji spalin Tier 4 interim(i), Stage IIIB. Ten wózek wykorzystano do gromadzenia danych w programie testów firmy Hyster.
Analiza danych wykazała, że wózek Hyster ReachStacker zużywa 18,8 litra paliwa na godzinę, a wózki innych producentów zużywają 24,5 litra paliwa na godzinę podczas wykonywania identycznych prac w podobnym układzie zmianowym. W tym przypadku różnica 5,7 litra stanowi oszczędność rzędu 23%.
Jan-Willem van den Brand, kierownik ds. Globalnej Strategii Produktu w zakresie ciężkich wózków powiedział: „Ogłosiliśmy na rynku, że możliwe jest uzyskanie nawet 20% oszczędności paliwa, dane z tego ruchliwego terminalu potwierdzają te stwierdzenia. Nasze deklaracje nie są bez pokrycia — oszczędności widoczne są podczas tankowania, którego częstotliwość zmniejszyła się.”
Przedstawiciel nieujawnionego terminalu stwierdził: „Uważamy, że możemy zaoszczędzić ok. 60 000 euro rocznie, jeśli zastąpimy wszystkie siedem wózków nowym wózkiem Hyster ReachStacker.
Rejestrowanie zużycia paliwa było proste, ponieważ w wózkach Hyster ReachStacker zastosowano technologię EGR, co oznacza, że paliwo tankowane jest do zbiornika tak, jak zwykle, a za resztę odpowiada silnik, w przeciwieństwie do technologii SCR (stosowanej przez większość innych producentów w celu zapewnienia zgodności z normami Tier 4i), która wymaga stosowania dodatków (mocznika).
Jan-Willem mówi, że oszczędności paliwa uzyskiwane są na różne sposoby, nie tylko poprzez zastosowanie technologii silników Cummins. Firma Hyster wprowadziła nowe rozwiązania optymalizujące wydajność, np. dostosowane chłodzenie, układ hydrauliczny z czujnikami obciążenia, kontrola obr./min. i prędkości obrotów jałowych silnika. Operator może zastosować tryb podwyższonej wydajności HiPlub tryb oszczędzania paliwa ECO-eLo.
„Nie uprzedzaliśmy operatorów o rozmiarach silnika, pracowali na nowych urządzeniach Hyster i podkreślali ich moc i doskonałe osiągi” — dodał Jan-Willem. Operatorzy zwracali uwagę na osiągi 9-litrowych silników Cummins, ponieważ uzyskują one większą moc wyrażoną w koniach mechanicznych i moment obrotowy w porównaniu z wcześniej stosowanym silnikiem 11-litrowym. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii (VGT) możliwe jest uzyskanie dodatkowej mocy podczas zwiększania obrotów silnika.
Wózek Hyster ReachStacker od długiego już czasu jest uważany za jeden z najsolidniejszych i najbardziej wytrzymałych wózków do przenoszenia kontenerów na świecie. Przesuwna kabina Vista zapewnia wygodne środowisko robocze oraz doskonałą widoczność dookoła, wyposażona jest także w wyświetlacz wagi kontenera (wskazujący też odległość i wysokość). Dzięki zastosowaniu chłodzenia na żądanie w tych wózkach nowej generacji, poziom hałasu jest bardzo niski.
Wózek Hyster ReachStacker stosowany w krajach Beneluksu to model 45-31CH, aczkolwiek firma oferuje różne konfiguracje wózków Hyster ReachStacker do przenoszenia kontenerów i transportu intermodalnego, które umożliwiają układanie kontenerów w stosach (6 w górę i w 3 rzędach).
Aby uzyskać więcej informacji na temat wózków Hyster spełniających normy emisji Tier 4i / Stage IIIB, odwiedź stronę www.hyster-bigtrucks.com.
Marzec 2012
KONIEC – 560 SŁÓW
UWAGI DLA REDAKTORÓW
Hyster to jedna z wiodących światowych marek sprzętu do przeładunku materiałów. Produkty marki Hyster obejmują ponad 140 modeli wózków widłowych z przeciwwagą i urządzeń magazynowych i do transportu opakowań. Poprzez znaczne inwestycje w badania i rozwój firma Hyster zapewnia, że jej produkty stanowią czołówkę w segmencie sprzętu do transportu materiałów, gwarantując niezawodność i niskie koszty eksploatacji w każdych warunkach.
Spółka Hyster stanowi część grupy NACCO Materials Handling Group, Inc. (NMHG), zatrudniającej ok. 5 300 osób na całym świecie. NMHG ma siedzibę w Cleveland w stanie Ohio i jest spółką zależną w całości stanowiącą własność NACCO Industries, Inc. (NYSE:NC).
W Polsce wyłącznym dystrybutorem ponad 140 modeli wózków widłowych HYSTER o napędzie spalinowym oraz elektrycznym i udźwigu od 1 do 50 ton jest firma Zeppelin Polska.
Zeppelin Polska Sp. z o.o., Kajetany ul. Klonowa 10, 05-830 Nadarzyn, tel. (22) 566 47 00, fax (22) 566 47 36, hyster@zeppelin-polska.com, www.zeppelin-polska.com