TII SCHEUERLE INTERCOMBI

Hyundai Heavy Industries po raz kolejny zakupił ShipyardTransportery od TII SCHEUERLE. W przyszłości, w największej stoczni na świecie wykorzystywanych będzie pięć dodatkowych transporterów do podnoszenia sekcji statków. Specjaliści od transportu, Spedition Kübler, przetransportowali niedawno pierwsze dwa pojazdy z zakładu w Pfedelbach do portu śródlądowego w Heilbronn. Wyznaczona trasa przebiegała wyłącznie po drogach krajowych.  W tym na rondach, a także przez miasta i wsie, gdzie trzeba było wykazać się dużymi umiejętnościami. Często między ładunkiem o szerokości ośmiu metrów, a ścianami domów i tuneli było zaledwie kilka centymetrów wolnej przestrzeni.

Centymetr po centymetrze ciężki ładunek pokonywał wąskie uliczki Hohenlohe. Dwa zespoły pojazdów, o łącznej długości prawie 40 metrów, przewoziły po jednym transporterze SCHEUERLE. Każdy z tych pojazdów miał osiem metrów szerokości. Nigdy wcześniej nie było tak dużego transportu specjalistycznego, który poruszałby się wyłącznie po drogach krajowych. W niektórych miejscach na trasie między Pfedelbach, a portem Heilbronn było bardzo ciasno. Często tylko szerokość dłoni dzieliła dwa kolosalne transportery o długości 25 metrów, wysokości 1,9 metra i wadze 151 ton od licznych ścian domów. Dlatego na głównej drodze przez miasto Bitzfeld szerokość między domami wynosi zaledwie 8,22 metra. Na pozostałych odcinkach trasy również nie było zbyt wiele wolnego miejsca. Zespół Spedition Kübler z Michelfeld-Erlin po raz kolejny udowodnił, że jest specjalistą od takich zadań. Pomimo ogromnej szerokości transportu, byli w stanie bezproblemowo poradzić sobie z każdym wąskim gardłem.

Duże gabaryty na drogach krajowych - TII SCHEUERLE

Przypadek dla SCHEUERLE InterCombi: solidne, zwrotne linie osiowe są wymagane na drogach lokalnych

Linie osiowe SCHEUERLE InterCombi również przyczyniły się do sukcesu przedsięwzięcia. Firma Kübler wykorzystała 18 z nich, wraz z jednym czteroosiowym ciągnikiem siodłowym na każdy transporter do podnoszenia sekcji statku.  W celu by przewieźć transportery przez pierwsze 30 kilometrów na długiej trasie do klienta. Linie osi InterCombi są również produkowane przez TII SCHEUERLE, eksperta w branży transportu ciężkiego na drogach utwardzonych i terenowych, będącego spółką zależną TII Group. Seria składa się z modułowych pojazdów platformowych o szerokości trzech metrów. Są to elastyczne, wszechstronne pojazdy, które nadają się do obsługi szerokiej gamy transportów. Dzięki niskiej wysokości platformy i szerokiej podstawie nośnej można bezpiecznie i niezawodnie transportować nawet wyjątkowo szerokie ładunki, takie jak transportery do podnoszenia sekcji statków lub te o wysokim środku ciężkości. W tym, takie, jak wyjątkowo ciężkie maszyny budowlane i sprzęt górniczy, komponenty elektrowni wiatrowych, transformatory lub elementy mostów.

Zatłoczone autostrady: konwój dotarł do celu tylko drogami krajowymi

Dzięki maksymalnemu kątowi skrętu wynoszącemu +/- 60 stopni, pojazdy z platformą InterCombi są wystarczająco zwrotne, aby transportować szerokie ładunki w wąskich zakrętach. Mogą także pokonywać ronda i przejeżdżać przez ograniczone przestrzenie, w centrach miast i wsi na całej trasie. Od zakładu produkcyjnego SCHEUERLE w Pfedelbach konwój poruszał się wyłącznie po drogach krajowych. Musiało tak być, ponieważ wszystkie mosty autostradowe, które trzeba było pokonać, mogły przyjąć tylko mniejsze obciążenie. Natomiast transport tego ciężaru po autostradach nie jest możliwy. Znaki drogowe i sygnalizacja świetlna musiały zostać tymczasowo usunięte, a fragmenty placu budowy zostały usunięte z drogi na potrzeby konwoju. Kilkakrotnie przewoźnicy musieli korzystać z pasa ruchu nadjeżdżających pojazdów lub jechać przez środek specjalnie zadaszonego ronda. Metalowe płyty najazdowe i kliny krawężników chroniły odpowiednio tereny zielone i krawężniki. Takie środki są jednak rutyną dla zespołu Kübler. Po 7,5 godzinach transport bezpiecznie dotarł do portu w Heilbronn.

Duże gabaryty na drogach krajowych - TII SCHEUERLE Duże gabaryty na drogach krajowych - TII SCHEUERLE Duże gabaryty na drogach krajowych - TII SCHEUERLE

Wypróbowane i przetestowane: Hyundai Heavy Industries korzysta z wielu transporterów stoczniowych SCHEUERLE

Z Heilbronn, barka kontynuowała podróż do portu w Antwerpii, gdzie dwa transportery zostały przeniesione na statek pełnomorski przez zespół serwisowy TII SCHEUERLE. Ich ostateczny cel podróży: Korea Południowa. W przyszłości dwa transportery stoczniowe będą wykorzystywane przez południowokoreańską firmę Hyundai Heavy Industries w największej stoczni na świecie. Od dziesięcioleci wiele transporterów TII SCHEUERLE do podnoszenia sekcji statków świadczy tam cenne usługi. W sumie nowe zamówienie od Hyundai Heavy Industries obejmuje pięć transporterów stoczniowych SCHEUERLE. Każdy z nich zapewnia ładowność 800 ton w celu przemieszczania sekcji statków i innych ciężkich komponentów stoczniowych. Aby bezpiecznie manewrować nawet największymi sekcjami statków o łącznej masie do 5000 ton, można połączyć ze sobą do sześć takich gigantycznych pojazdów.

Duże zamówienie: trzy kolejne transportery do przewozu sekcji statków w drodze do Korei Południowej w 2024 r.

Dwa kolejne SCHEUERLE ShipyardTransportery odbędą długą podróż do Korei Południowej na początku przyszłego roku. Piąty pojazd również zostanie dostarczony w przyszłym roku. Profesjonalny zespół z firmy Kübler ponownie zademonstruje swoje umiejętności i bezpiecznie dostarczy transportery do podnoszenia sekcji statku do Heilbronn.