Zapotrzebowanie na bardziej wydajną logistykę obsługi nadwozi wymiennych stale rośnie. Dla dostawców usług logistycznych jakość i niezawodność są kluczowe. Dla klientów najważniejsze natomiast jest, to czy dostawca będzie świadczyć usługi logistyczne na najwyższym poziomie – w tym 24 godziny na dobę.
Dlatego dostawcy usług logistycznych, w tym firma IPS, doceniają korzyści z użytkowania pojazdów KAMAG Wiesel.
IPS Rangering AS nabył od KAMAG cztery produkty Wiesel. Dostawca usług logistycznych organizuje obsługę nadwozi wymiennych i naczep dla szwedzkiego przedsiębiorstwa logistycznego Postnord, w Norwegii. Kluczowym czynnikiem tej inwestycji było m.in. bardzo pozytywne doświadczenie zdobyte przy użytkowaniu poprzedniej generacji transporterów typu swap body.
Firma zamówiła cztery produkty KAMAG Wiesel za pośrednictwem norweskiego dealera KAMAG Brubakken AS. Wszystkie pojazdy, z wymiennymi nadwoziami zostały wyposażone w nową kabinę kierowcy, opracowaną przez firmę KAMAG.
Dodając nowe modele, IPS Rangering uzupełniła flotę pojazdów użytkowych, która obejmuje już 17 sztuk modeli Wiesel. Producent pojazdów specjalnych KAMAG, należy do grupy Transporter Industry International (Grupa TII), która należy do rodziny przedsiębiorców Otto Rettenmaier.
Doskonała ergonomia i optymalna widoczność
Najnowsza generacja silników wysokoprężnych z kabiną KAMAG-a oferuje kierowcy przede wszystkim doskonałą ergonomię pracy. Niski poziom wejścia za pomocą tylko jednego płaskiego stopnia, oraz wysoki komfort pracy porównywalny jest, z nowoczesnym samochodem ciężarowym.
Kolejną znakomitą cechą w segmencie nadwozi wymiennych jest doskonała widoczność z przodu i tyłu pojazdu, z wnętrza kabiny. Wynika to z dużych, jednoczęściowych szklanych powierzchni, w których przednia szyba jest wygięta wokół słupków. Ponadto Wiesel z nową kabiną kierowcy jest wyposażony w rzędowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny, który według Euromot 5 jest sklasyfikowany jako niskoemisyjny. Wiesel oznacza niezawodność i jakość.
IPS Rangering wykorzystuje nowe pojazdy z silnikiem wysokoprężnym do transportu nadwozi zamiennych i naczep dla swojego klienta, firmy logistycznej Postnord Norway, w terminalach Alfaset i Langhus (Norwegia).
„Wybraliśmy Wiesel, ponieważ w ostatnich latach mieliśmy bardzo dobre doświadczenia z pojazdami logistycznymi KAMAG. Od czterech lat używamy pojazdów KAMAG do obsługi nadwozi zamiennych Postnord Norway. Ponadto byliśmy pod wrażeniem atrakcyjnego stosunku kosztów do korzyści oraz niskich kosztów eksploatacji (TCO, Total Costs of Ownership), jak również doskonałej współpracy z regionalnym dealerem KAMAG-u Brubakken AS”, powiedział Per Karlsen, prezes zarządu IPS Nordic AS.
Podnoszenie i opuszczanie powierzchni ładunkowej w ciągu kilku sekund
Innym ważnym czynnikiem jest szybkość, z jaką obsługiwane są kontenery. Wiesel ustanowił tu również nowe rekordy. Nowy silnik transportera przyczynia się nie tylko do zmniejszenia emisji CO2 i spalin, lecz także do większej ekonomiczności przy przeładunku kontenerów.
Dzięki zoptymalizowanemu systemowi ramy podnoszącej nowego silnika wysokoprężnego, opatentowany układ hydrauliczny napędza cztery jednostopniowe cylindry z szybszymi niż w poprzedniej generacji automatyczno-hydraulicznymi operacjami równoległego podnoszenia z prędkością pięciu centymetrów na sekundę.
Wiesel poza granicami Niemiec
Wiesel to prawdziwa historia sukcesu w KAMAG. Producent pojazdów specjalnych sprzedał już ponad 2.000 sztuk wymiennego transportera nadwozia. Do tej pory zapotrzebowanie na ten pojazd pochodziło głównie z tzw. regionu DACH, czyli z Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Tutaj zastosowanie nadwozi wymiennych i kontenerów jest szeroko rozpowszechnione w transporcie intermodalnym, tzn. w operacjach cross-modalnych. W międzyczasie znacznie wzrósł również popyt poza tym regionem. Potwierdza to również Dyrektor Generalny IPS Rangering Karlsen: „Obserwujemy również stale rosnący udział transportów intermodalnych z nadwoziami wymiennymi i naczepami w Skandynawii”. Główną tego przyczyną jest utrzymujący się boom w handlu internetowym. Nowa generacja silników wysokoprężnych również przyczynia się do tego, że może być obsługiwana w sposób możliwie najbardziej przyjazny dla środowiska naturalnego.