Wózek widłowy Hyster J2.5-3.0XNL, zasilany zintegrowaną technologią litowo-jonową, jest już dostępny aby wspierać różne gałęzie przemysłu, które wymagają wysokiej wydajności, elastyczności w ich ładowaniu i zerowej konserwacji baterii.
Seria J2.5-3.0XNL, skonstruowana w oparciu o w pełni zintegrowany i zajmujący niewiele miejsca akumulator litowo-jonowy, jest liderem innowacji, a jej konstrukcja pomaga zwolnić miejsce w kabinie operatora, maksymalizując komfort i wygodę w celu zapewnienia wysokiej produktywności. Dostępne są cztery modele wózków o udźwigu do trzech ton.
„Elektryczne wózki podnośnikowe, w szczególności wózki widłowe litowo-jonowe, są czasami przypuszczalnie gorzej przystosowane do wymagających branż lub zastosowań zewnętrznych w porównaniu z wózkami spalinowymi” – mówi Phil Ireland, Programme Leader 20/20 Platform for Hyster Europe. „Podczas gdy wózki spalinowe i LPG często świetnie sprawdzają się w intensywnych operacjach, zeroemisyjna seria Hyster J2.5-3.0XNL może być równie wydajnym dodatkiem do floty w wielu zastosowaniach przemysłowych”.
Czystość żywności i napojów
W zastosowaniach związanych z przetwarzaniem, produkcją i przechowywaniem żywności i napojów, wózki widłowe są powszechnie spotykane podczas transportu i układania palet w magazynach wewnętrznych. Utrzymanie zzystości jest niezbędna w celu zapobiegania zanieczyszczeniom, ponieważ dostawcy muszą spełniać określone standardy, aby zapewnić bezpieczeństwo i jakość żywności. Dzięki baterii litowo-jonowej, wózki podnośnikowe z serii Hyster J2.5-3.0XNL nie zawierają oparów ani kwasu, które mogłyby spowodować wyciek.
Akumulator litowo-jonowy jest w pełni zintegrowany i nie trzeba go wyjmować z wózka w celu naładowania. Na miejscu nie trzeba przechowywać żadnych akumulatorów kwasowo-ołowiowych, a ponieważ akumulatory są bezobsługowe, nie wymagają również nawadniania, czyszczenia ani wyrównywania. Oba te czynniki ponownie zmniejszają potencjalny kontakt z zanieczyszczeniami na czystym terenie. Korzyści te odczują również placówki służby zdrowia, firmy farmaceutyczne i zakłady produkcji papieru, które wymagają wysokich standardów higieny.
Zastosowania związane z żywnością i napojami również wymagają wózków widłowych, na których można polegać pod względem wytrzymałości. Poza koniecznością sprostania wymaganiom sezonowym, urządzenia transportu bliskiego są często narażone na działanie ekstremalnych temperatur podczas przenoszenia zimnych lub zamrożonych towarów. Akumulatory litowo-jonowe sprawdzają się zarówno w ciepłym, jak i chłodnym środowisku, dając elastyczność w użytkowaniu wózka podnośnikowego wszędzie tam, gdzie jest on potrzebny podczas całej operacji.
Maksymalizacja czasu bezawaryjnej pracy w logistyce
Operacje logistyczne są zazwyczaj operacjami o wysokiej intensywności, wielozmianowymi, które wymagają całodobowej dostępności wózka i maksymalnego czasu sprawności. Dzięki szybkiemu czasowi ładowania wynoszącemu zaledwie 1-2 godziny, wózki widłowe Hyster serii J2.5-3.0XNL stanowią skuteczne rozwiązanie zwiększające czas pracy. Operacje o dużej liczbie godzin pracy często przekonują się, że pomimo większej inwestycji początkowej, litowo-jonowe wózki widłowe okazują się ekonomicznym wyborem w czasie w porównaniu z innymi opcjami zasilania.
„Okazjonalne ładowanie akumulatorów litowo-jonowych umożliwia wózkom J2.5-3.0XNL uzupełnianie energii w czasie przerw w pracy, bez negatywnego wpływu na żywotność akumulatorów” – mówi Phil. „Ta alternatywna strategia ładowania oszczędza również cenną przestrzeń. Tam, gdzie nieruchomości są coraz droższe, nie ma potrzeby przeznaczania miejsca na magazyn akumulatorów lub jako pomieszczenia do ładowania, dzięki czemu więcej powierzchni budynku można wykorzystać na działalność przynoszącą zyski.”
Ponadto, konstrukcja wózka Hyster J2.5-3.0XNL pomaga zwolnić miejsce w przedziale operatora, maksymalizując komfort i wygodę, aby umożliwić wysoką produktywność, która jest tak istotna w zastosowaniach logistycznych.
Motoryzacja
Wprowadzanie energii litowo-jonowej do samochodów jest w centrum uwagi wielu producentów motoryzacyjnych, a wielu z nich mogłoby również skorzystać z zastosowania zintegrowanych wózków widłowych litowo-jonowych w operacjach transportu bliskiego.
Producenci samochodów są wczesnymi użytkownikami technologii i chętnie przyjmują bardziej ekologiczne rozwiązania w zakresie zasilania. Seria Hyster J2.5-3.0XNL pozwala na osiągnięcie zerowej emisji wózków widłowych w zastosowaniach motoryzacyjnych, jednocześnie korzystając z szybkiego i elastycznego ładowania w porównaniu do akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Ponieważ możliwe jest łatwe ładowanie zintegrowanych akumulatorów litowo-jonowych podczas przerw, czas pracy jest maksymalizowany na wielu zmianach, spełniając presję czasu i zapewniając wysoką wydajność.
Oszczędność miejsca i zwiększone wykorzystanie hali produkcyjnej są również kluczowym celem w produkcji motoryzacyjnej i dystrybucji części. Kompaktowa konstrukcja wózków widłowych Hyster J2.5-3.0XNL pomaga zapewnić wysoką wydajność nawet w tych ograniczonych obszarach, wspierając precyzyjne pobieranie i dostarczanie części w odpowiednim czasie i sekwencji.
Wytrzymałość przy przenoszeniu ciężkich materiałów
Przedsiębiorstwa takie jak sklepy z artykułami do majsterkowania stają przed wyzwaniem obsługi ciężkich materiałów budowlanych na paletach, gdzie unikanie uszkodzeń jest kluczowe. Seria Hyster J2.5-J3.0XNL zapewnia niezawodne rozwiązanie, idealnie nadające się do układania w czystym magazynie, załadunku ciężarówek lub transportu palet na zewnątrz. Producenci prefabrykatów metalowych i części maszyn mogą oczekiwać podobnych korzyści.
Kompaktowa seria Hyster J2.5-J3.0XNL może również okazać się pomocna w operacjach załadunku i rozładunku kontenerów z surowcami, na przykład w portach i terminalach. Dzięki konstrukcji zapewniającej oszczędność miejsca, obniżony fotel i stopień wejścia zapewniają łatwe wsiadanie i wysiadanie z wózka, pomagając operatorom nadążyć za szybko zmieniającymi się operacjami.
„Przejście na wózki elektryczne z napędem litowo-jonowym to poważna decyzja biznesowa i może wymagać zmian w infrastrukturze oraz nowej strategii ładowania” – mówi Phil. „Jednak firmy myślące przyszłościowo, prowadzące operacje o dużej intensywności, będą mogły nie tylko skorzystać z wydajności i korzyści kosztowych, ale także używać wózków widłowych o zerowej emisji, które są zgodne z ich celami w zakresie zrównoważonego rozwoju”.