Całkowicie nowy ciągnik KAMAG PT (PrecisionTractor) jest ciągnikiem siodłowym specjalnie zaprojektowanym dla logistyki magazynowej. Został on opracowany w celu zapewnienia efektywnego i precyzyjnego pozycjonowania naczep i podwozi kontenerowych. Przy opracowywaniu KAMAG PT główny nacisk położono na bezpieczeństwo, możliwie jak największą manewrowość i niezawodne użytkowanie na placu logistycznym. Kolejna korzyść: pojazd oferuje ergonomicznie zoptymalizowane miejsce pracy.
Nowy KAMAG PT został zaprojektowany specjalnie do wszystkich zadań związanych z obsługą spedycji, w firmach transportowych i logistycznych, firmach świadczących usługi CEP, w handlu detalicznym, hurtowym i wysyłkowym, jak również w przedsiębiorstwach produkcyjnych i wypożyczalni pojazdów użytkowych. Dzięki temu KAMAG, spółka-córka grupy TII, kontynuuje dalszy rozwój swojego programu pojazdów dla logistyki magazynowej. Nowo skonstruowany ciągnik siodłowy uzupełnia portfolio rozwiązań logistyki transportowej producenta pojazdów KAMAG z Ulm i zastępuje samochód ciężarowy Wiesel.
Podczas gdy KAMAG PM, znany również jako „Wiesel”, jest numerem jeden wśród pojazdów do przewozu nadwozi wymiennych. KAMAG PT prezentuje się jako specjalista w zakresie przemieszczania i pozycjonowania naczep i podwozi kontenerowych w portach i terminalach.
Szybsze manewrowanie dzięki mocniejszemu systemowi napędowemu
Inżynierowie firmy KAMAG zoptymalizowali procesy manewrowania. Sprzęganie i rozprzęganie będzie w przyszłości jeszcze szybsze. Mały promień skrętu i – dzięki elektronicznie sterowanemu, hydrostatycznemu napędowi – ciągła jazda do przodu i cofanie zapewniają KAMAG PT precyzyjne i efektywne właściwości jezdne.
Lepsze pole widzenia zwiększa bezpieczeństwo pracy
Nowa konstrukcja ciągnika terminalowego oferuje wiele dodatkowych korzyści dla operatorów i kierowców. I tak, kabina kierowcy, która została specjalnie przeprojektowana dla lepszego użytkowania, oferuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.
Lepsza Większa widoczność zwiększa bezpieczeństwo pracy i zapobiega kolizjom. Ponadto kierowca jest również bardzo zadowolony z miejsca pracy, które zostało zoptymalizowane pod względem ergonomicznym. zgodnie z najnowszymi trendami. Kabina ma bezpośredni dostęp do platformy roboczej, co prowadzi do znacznego usprawnienia pracy. Zwiększenie przestrzeni za kabiną kierowcy ułatwia również obsługę przewodów zasilających.
Zwiększone obciążenie siodła otwiera nowe obszary zastosowań
Zwiększone obciążenie siodła wynoszące 28 ton przy prędkości 25 km/h oraz hydraulicznie regulowana wysokość płyty siodła to korzyści dla użytkowników pojazdów. Oprócz logistyki magazynowej najcięższe podwozie można łatwo i precyzyjnie przemieszczać także w logistyce terminalowej w portach morskich i lotniczych, w przedsiębiorstwach kolejowych oraz w zakładach przemysłowych z branży papierniczej, stalowej i aluminiowej, które znane są ze szczególnie wysokich wymagań w zakresie obciążenia.