Hyster Europe ogłosił, że wózki z nadchodzącej serii Big Truck będą napędzane silnikami Mercedes-Benz/MTU, zgodnymi z wymaganiami normy emisji spalin Stage V.

„Przemysł ciężki i operatorzy portowi w Europie, którzy będą potrzebować pojazdów napędzanych silnikiem zgodnym ze Stage V, mogą nadal oczekiwać wysokowydajnych wózków o niskim zużyciu paliwa, wyposażonych w układ DEF. Wózki te zapewniają wysoką produktywność i szybką realizację operacji dzięki dużej mocy silnika” – mówi Jan Willem van den Brand, Dyrektor Big Truck Product Strategy & Solutions w Hyster Europe.

Wózki podnośnikowe Hyster ® o nośności powyżej 8 ton, wózki do obsługi kontenerów i wózki wysokiego składowania zostaną wyposażone w silniki Mercedes-Benz/MTU serii 1000 i 1100, które są zgodne z normą emisji spalin Stage V. Dostępność silników zależy od serii produkcyjnej. Informacje o dostępności zostaną opublikowane w stosownym czasie.

Silniki zostały specjalnie zaprojektowane do zastosowań przemysłowych, takich jak przeładunek materiałów i są w dalszym ciągu dopracowywane w celu spełnienia wszystkich wymogów europejskiej normy emisji spalin Stage V. Silniki zostały oparte na konstrukcjach jednostek marki Daimler, wykorzystywanych do napędu pojazdów użytkowych. Lars Kräft, Wiceprezes ds. silników przemysłowych w MTU: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Hyster, jedna z wiodących światowych marek pojazdów transportowych, zdecydowała się napędzać nowe pojazdy naszymi silnikami”.

Silniki Mercedes-Benz/MTU będą wspierać dobrze znaną wytrzymałość wózków o dużej nośności Hyster ®Big Trucks. Udowodniono, że silniki te redukują całkowity koszt posiadania pojazdów, zapewniając przy tym dużą niezawodność i wyjątkową wydajność w trudnych i ciężkich zastosowaniach.

„Silniki Mercedes-Benz/MTU cieszą się bardzo dobrą sławą, zarówno w zastosowaniach drogowych, jak i pojazdach wykorzystywanych w terenie, na przykład leśnictwie lub rolnictwie. Silniki te również doskonale się nadają do pracy przerywanej, co często się w naszym biznesie zdarza”, mówi van den Brand, wyjaśniając, że moc znamionowa dostępnych jednostek napędowych, w zależności od modelu, waha się od 129 kW do 280 kW.

„Dzięki optymalnemu dopasowaniu rozmiarów silników do wózków i zastosowań, klienci mogą wykorzystywać wózki do przewożenia najcięższych ładunków przez cały dzień, wykonując bardzo szybkie przeładunki”, twierdzi van den Brand. „Klienci mogą oczekiwać większej produktywności i wyższej mocy, niezbędnej do wykonywania szybkich operacji przeładunkowych, niezależnie od tego, czy wózki przewożą kontenery w środku szwedzkiej zimy, czy też przeładowują rury w upalne włoskie lato.

Produkowane w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim w Niemczech silniki są znane ze swojej wytrzymałości i trwałości, nawet z gigantyczną liczbą motogodzin na liczniku. Silniki zostały zoptymalizowane do pracy w warunkach pracy przerywanej, dzięki czemu ich temperatura robocza jest niższa, co przekłada się na niższe zużycie podzespołów i obniżony poziom hałasu. Odpowiednie rezerwy mocy zapewniają również mniejsze obciążenie i wolniejsze zużycie komponentów.

Dzięki długiemu okresowi międzyobsługowemu wynoszącemu 1000 godzin, łatwemu dostępowi do głównych części zamiennych i wyjątkowej trwałości, silniki Mercedes-Benz/MTU pomogą w obniżeniu kosztów serwisu. Hyster Europe będzie ściśle współpracować z MTU, aby zapewnić pełne przeszkolenie i wyposażenie sieci dealerskich w zakresie obsługi serwisowej, co oznacza, że użytkownicy końcowi otrzymają optymalne wsparcie przez cały cykl życia produktu.