Podczas odbywającej się w dniach 12-14 czerwca konferencji TOC Europe Hyster Europe zaprezentował nowe produkty i innowacyjne rozwiązania w zakresie przeładunku materiałów dla zastosowań w terminalach śródlądowych oraz portach, poruszając takie zagadnienia jak zerowa emisja spalin oraz obsługa podwójnych kontenerów chłodniczych.
Przy stanowisku B22 w hali Ahoy Rotterdam w Holandii, goście mieli możliwość porozmawiać z ekspertami Hyster Europe oraz przedstawicielami partnerów dystrybucji na temat produktów i rozwiązań dostosowanych do wymogów ich branży przemysłu i zastosowania.
Rozwiązania Hyster® dla zwiększonej wydajności
Przy głównym wejściu na pokaz TOC Europe zwiedzający mogli obejrzeć nowy wózek Hyster® H11XM-ECD8 do obsługi pustych kontenerów – kluczowy produkt dla prac wykonywanych w terminalach śródlądowych. Wózek ten został zaprojektowany do obsługi podwójnych kontenerów – nawet 40-stopowych kontenerów chłodniczych z zamontowanym po tej samej stronie agregatem chłodniczym, powodującym przesunięcie obciążenia.
Dzięki udźwigowi 11-ton, nowy wózek do obsługi pustych kontenerów oferuje elastyczność i produktywność umożliwiając terminalom obniżenie kosztu przetransportowanego kontenera. W celu zademonstrowania w jaki sposób systemy zarządzania flotą również mogą pomóc terminalom śródlądowym w zwiększeniu wydajności i kontroli kosztów, prezentowany wózek wyposażony został w system telemetryczny Hyster Tracker. Hyster Tracker pomaga przedsiębiorstwom zwiększyć odpowiedzialność operatorów, zmniejszyć szkody wywołane zderzeniami i przestoje, jak również lepiej zarządzać nadmiernie lub zbyt mało użytkowanym sprzętem.
Gama różnych modeli w seriach H8XM-EC6 – H11XM-ECD9 umożliwia przedsiębiorstwom wybór wózka, który będzie najbardziej odpowiadał ich szczególnym wymogom operacyjnym. Przedsiębiorstwa wykonujące przeładunek pojedynczych kontenerów docenią wydajność i niezawodność wózka, natomiast te prowadzące przeładunek podwójnych kontenerów zaobserwują znaczną oszczędność czasu.
Aby wypromować wprowadzenie na rynek nowej, udoskonalonej konstrukcji masztów we wszystkich wózkach Hyster® o udźwigu od 8 do16 ton, optymalizującej widoczność przez maszt i karetkę, przy wejściu na pokaz wystawiono również wózek Hyster® H12XM-6.
Przedsiębiorstwa poszukujące nowych, elastycznych opcji szkolenia operatorów miały również szansę wypróbować przy stanowisku Hyster Europe symulator jazdy wózkiem widłowym. Dzięki możliwości zanurzenia się w trójwymiarowej rzeczywistości symulator precyzyjnie odtwarza uczucie prowadzenia 3-tonowego wózka podnośnikowego z przeciwwagą w ciężkich warunkach pracy. Wrażenie to zapewnia wyposażenie symulatora w ten sam fotel, pedały, kierownicę, magistralę CANBus oraz elementy sterowania hydrauliką, które znajdziemy w wózku podnośnikowym Hyster® Fortens® , oraz w kask VR.
Przedstawienie nowych prac rozwojowych na TECH TOC
Podczas organizowanej w ramach TOC Europe, corocznej sesji seminaryjnej TECH TOC, Jan-Willem van den Brand i Willem Nieuwland z Hyster Europe podzielili się najnowszymi informacjami na temat wózków Hyster® do obsługi pełnych kontenerów napędzanych silnikiem elektrycznym. Będący obecnie w fazie prac rozwojowych wózek ma być napędzany szeregiem mniejszych lub średnich baterii litowo-jonowych. W następnej fazie Hyster Europe ma zamiar zintegrować baterie z ogniwami paliwowymi. Po zakończeniu prac rozwojowych, innowacyjny ciężki wózek wysokiej mocy ma zapewnić przedsiębiorstwom możliwość pełnozmianowej pracy, porównywalnej do tej oferowanej przez wózki z silnikami wysokoprężnymi.
Podczas seminarium firma Hyster Europe przedstawiła nowe informacje na temat swoich opatentowanych systemów odzyskiwania energii, które mają zwiększyć wydajność wózka. Prezentacja obejmowała również przyszłe wyzwania i możliwości związane z infrastrukturą doładowywania elektrycznego sprzętu do przeładunku materiałów w terminalach śródlądowych w portach.
Rozpoczęcie trasy Hyster® Rhine Tour
Konferencja TOC Europe była również początkiem zaplanowanej na czerwiec i lipiec trasy Hyster® Rhine Tour. Wybrany asortyment sprzętu Hyster® do przeładunku materiałów transportowany będzie na barce na różne wydarzenia wzdłuż rzeki Ren, od Holandii po Szwajcarię. W wybranych terminalach organizowane będą pokazy demonstrujące możliwości wózków Hyster® w pokonywaniu specyficznych wyzwań, z jakimi zmagają się terminale międzylądowe. Na pozostałych przystankach klienci będą mogli podziwiać produkty na barce oraz porozmawiać z personelem firmy Hyster Europe i jej lokalnymi dealerami na temat dostępnych rozwiązań dostosowanych do specyfiki ich działalności.
Oprócz wyrobów Hyster®, w trasę na barce wyruszy bogata oferta produktów od kluczowych dostawców i partnerów Hyster®, umożliwiająca odwiedzającym zapoznanie się z całą gamą rozwiązań dla portów i terminali.