SCHEUERLE SPMT

W 1983 roku firma Scheuerle Fahrzeugfabrik – dziś znana jako TII SCHEUERLE – opracowała i wprowadziła na rynek wiodącą technologię, która do dziś kształtuje przemysł ciężkiego transportu: Samojezdny Transporter Modułowy (SPMT).Dzięki różnorodnym możliwościom kombinacji poszczególnych modułów możliwe są od tej pory przedsięwzięcia transportowe o teoretycznie nieograniczonej ładowności.

Zrewolucjonizowało to możliwości branży i znacznie zwiększyło wydajność małych i dużych przedsięwzięć transportowych na całym świecie. Nawet nazwa „SPMT która jest dziś powszechnie używana, pochodzi pierwotnie od TII SCHEUERLE.

Tempo, Tesa, Zeppelin, SPMT – cztery różne produkty, które łączy jedno: ich nazwa jest synonimem całej kategorii produktów. Kiedy jakaś innowacja się przyjmie, jej poziom rozpoznawalności znacznie wzrasta i osiąga ona wysoki udział w rynku. Dotyczy to zarówno chusteczek higienicznych, taśmy klejącej i sterowców, jak i modułowego transportera samojezdnego (SPMT). Który od tego czasu przemieszcza świat w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu. Na całym świecie pracuje obecnie ponad 10.000 linii osiowych SCHEUERLE SPMT. A SCHEUERLE SPMT stał się światowym standardem. W tym roku to rewolucyjne rozwiązanie manewrowe i transportowe obchodzi swoje 40. urodziny.

Wprowadzenie technologii SCHEUERLE SPMT zrewolucjonizowało produkcję. Od tego czasu możliwe jest nawet gigantyczne komponenty, aż po kompletne systemy przemysłowe i transportowe. Na zdjęciu: platforma 14.300-tonowa platforma wiertnicza.

Rewolucyjne rozwiązanie transportowe tworzy historię

Ciągła innowacja od samego początku jest częścią DNA TII SCHEUERLE. ’Potrzeby naszych klientów w zakresie funkcjonalności, opłacalności, bezpieczeństwa i wydajności są dla nas bodźcem, ponieważ TII SCHEUERLE chce umożliwić wszystkim klientom osiągnięcie najwyższej wydajności, niezależnie od wielkości ich firmy’ – wyjaśnia dr Gerald Karch, prezes zarządu TII Group. Tak właśnie stało się w 1983 roku, kiedy to z potrzeb długoletniej działalności naszego klienta narodził się pomysł na modułowy transporter platformowy o szerokości kontenera 2.430 milimetrów Mammoet.

Wymiary te sprawiają, że za pomocą standardowego kontenera (flat rack) można w jak najkrótszym czasie i jak najbardziej ekonomicznie przetransportować modułowe rozwiązanie transportowe nawet do najbardziej odległych miejsc na świecie. Dzisiaj klienci TII korzystają z różnych serii SCHEUERLE SPMT, do których należą także SCHEUERLE SPMT InterCombi SPE, SCHEUERLE SPMT K24 i SCHEUERLE K25 SPE – do przemieszczania różnych towarów, jak np. cennych luksusowych jachtów, instalacje przemysłowe o masie tysięcy ton. Elementy gigantycznych maszyn górniczych i morskich turbin wiatrowych, a także kompletne hotele i historyczne dobra kulturowe.

Modułowość i możliwość łączenia układów osi pozwala na elastyczne dopasowanie wózków platformowych do poszczególnych wymagań, w zakresie obciążenia użytkowego. Jeden lub więcej zespołów napędowych (PPU), które w zależności od potrzeb można dołączyć do modułów SCHEUERLE SPMT, wytwarza energię dla hydrostatycznego napędu jezdnego, kierowania i podnoszenia. Podstawą techniczną SCHEUERLE SPMT była wówczas, jak i obecnie, hydraulicznie wspomagana oś wahadłowa, którą Willy Scheuerle wynalazł już w 1956 roku. Jak również elektroniczny wielokierunkowy układ kierowniczy dla ciężkich transporterów w 1972 roku, również jako  innowacja Willy’ego Scheuerle.

Niezależnie od tego, czy są one połączone ze sobą, czy też tworzą otwartą sieć – nie ma żadnych ograniczeń co do możliwych kombinacji SPMT firmy SCHEUERLE. Dzięki temu ładowność jest teoretycznie nieograniczona.

Nieograniczone możliwości kombinacji i teoretycznie nieograniczona ładowność

Wprowadzenie SCHEUERLE SPMT otworzyło nowe możliwości budowy dużych i złożonych instalacji przemysłowych. Szerokie możliwości sprzęgania linii osi SCHEUERLE SPMT mechanicznie lub elektronicznie w formacji otwartej pozwoliły po raz pierwszy na uzyskanie teoretycznie nieograniczonej ładowności.

Przemysł dostrzegł szansę na reorganizację produkcji systemów przemysłowych i transportowych, modułów fabrycznych i innych ekstremalnie ciężkich komponentów. Zamiast pojedynczych bloków ważących maksymalnie 300 ton, można było teraz produkować kilka 1000-tonowych modułów instalacyjnych i transportować je na miejsce użytkowania. W ten sposób SPMT SCHEUERLE umożliwił przemysłowi znacznie bardziej ekonomiczną produkcję dużych instalacji i wydajniejszego transportu.

SCHEUERLE SPMT – światowa dostępność dla ponadprzeciętnych transportów

Obecnie SPMT firmy TII SCHEUERLE stanowią największą liczbę linii osi SPMT na rynku światowym.
Spójność podstawowej zasady technicznej jest kolejnym kluczowym czynnikiem sukcesu SCHEUERLE SPMT. Wynika to z faktu, że linie osiowe różnych generacji są ze sobą kompatybilne. Dzięki temu nowe linie osi można bez problemu łączyć z istniejącymi modułami. Dzięki temu klienci na całym świecie mogą wynajmować linie osiowe SCHEUERLE SPMT lub korzystać z partnerów handlowych posiadających kompatybilne moduły do realizacji wymagających zadań w transporcie ciężkim. SPMT firmy TII SCHEUERLE są również aktualnym światowym rekordzistą w najcięższym transporcie. Ostatnio klient TII SCHEUERLE, firma Mammoet, przetransportował ładunek o masie 20.300 ton przy użyciu SPMT firmy SCHEUERLE.

Nieustanny rozwój

Rozwój serii SPMT jest kontynuowany w TII. Moduły SPMT są dostępne z liniami trzy-, cztero, pięcio, sześcio lub ośmioosiowymi liniami, a także dopuszczają nacisk na oś do 60 ton. Dostępne są również wersje specjalne jak np. SPMT SL (typ dzielony), który może być dzielony pośrodku. Jeśli dwa pojazdy są za szerokie do danego zadania, a jeden za wąski SCHEUERLE SPMT SL może rozwiązać problem: sekcja środkowa łączy je w tzw. kombinację trójstronną o 1,5-krotnie większej szerokości. Innym wariantem jest np. SCHEUERLE SPMT z pakietem arktycznym do zastosowania w ekstremalnie zimnych obszarach i temperaturach do minus 40 stopni Celsjusza.

Rozkładanie 127-metrowego luksusowego jachtu na SPMT SCHEUERLE. SPMT SCHEUERLE są również szeroko stosowane w stoczniach. Przedstawione na zdjęciu: Koro, najnowszy luksusowy jacht Jeffa Bezosa.

Telematyka SCHEUERLE Connect otwiera dodatkowe możliwości i oszczędza koszty eksploatacji

TII SCHEUERLE wprowadziło właśnie kolejną innowację w segmencie dzięki rozwiązaniu telematycznemu SCHEUERLE Connect. Nowa telematyka znacznie upraszcza zarządzanie flotą i serwisem oraz poprawia efektywność ekonomiczną, a także przejrzystość we flocie. Operatorzy floty SCHEUERLE SPMT korzystają z usług cyfrowych, takich jak zdalna diagnostyka, inteligentne usługi, inteligentne zarządzanie konserwacją i monitorowanie stanu. W rezultacie operacje i czasy serwisowania rozwiązań transportowych TII mogą być lepiej zaplanowane, a czas sprawności rozwiązań transportowych i manewrowych znacznie wzrasta. Przy czym koszty operacyjne są z kolei zmniejszone. Dzieje się tak dlatego, że nieplanowane przestoje i wynikające z nich szkody mogą być w znacznym stopniu wyeliminowane z pomocą SCHEUERLE Connect. Jednak nie tylko nowe pojazdy są dostępne z telematyką. Również istniejące floty SPMT można wyposażyć w SCHEUERLE Connect.