W ścisłej współpracy ze Spedition Kübler, TII SCHEUERLE opracował pokład z dźwigarem bocznym, który dzięki specjalnie zaprojektowanym sprzęgom został stworzony specjalnie do transportu transformatorów. Dzięki niskiej masie własnej, STB 320 może osiągnąć nacisk na oś 12 ton przy ładowności 320 ton w największej konfiguracji zestawu. Skraca to czas zatwierdzania i zmniejsza wysiłek dostawcy usług logistycznych w zakresie transportu ciężkich ładunków, ponieważ złożone i kosztowne przeliczenia i inspekcje mostów nie są już konieczne przy tak niskich obciążeniach osi. W rezultacie sprawia to, że nowy pokład boczny SCHEUERLE to przełom w transporcie ciężkim i kluczowe narzędzie wspierające transformację energetyczną.
Transport ciężki odgrywa kluczową rolę w sektorze energetycznym i zapewnieniu stabilnych dostaw energii. Jest nieodzownym środkiem transportu m.in. dla transformatorów – kluczowych elementów infrastruktury elektroenergetycznej. Jednak zły stan techniczny dróg i mostów w Niemczech stanowi poważne wyzwanie dla specjalistów od transportów ponadgabarytowych, takich jak Spedition Kübler z Michelfeld-Erlin. Przy dotychczasowych rozwiązaniach transportowych naciski na osie często przekraczały 14 ton, podczas gdy większość mostów dopuszcza maksymalnie 12 ton na oś. Skutkuje to wysokimi kosztami uzyskania zezwoleń oraz ryzykiem opóźnień wynikających z objazdów i konieczności przeprowadzania dodatkowych analiz inżynierskich.
Wspólnie ze specjalistami z TII SCHEUERLE – ekspertem w dziedzinie transportu ciężkiego na drogach i poza nimi – Spedition Kübler opracowała ultralekki pokład boczny z nowymi modułami osiowymi, zoptymalizowany pod kątem transportu transformatorów i obniżenia nacisków na osie. Doświadczenie praktyczne Kübler pozwoliło na stworzenie rozwiązania odpowiadającego realnym wyzwaniom operacyjnym, natomiast inżynierowie TII SCHEUERLE zastosowali nowe technologie i materiały, które umożliwiły redukcję masy własnej STB 320 o około 50 ton. W efekcie nacisk na oś zmniejszono o ponad dwie tony – przy zachowaniu ładowności 320 ton. To nowy standard w branży.
Wydajny, lekki, niezawodny – nowy STB 320 to redukcja masy własnej o 50 ton dzięki zastosowaniu innowacyjnych materiałów i inteligentnych rozwiązań inżynieryjnych.
Transport transformatorów w centrum uwagi – nowa konstrukcja obniża masę własną
W przeciwieństwie do uniwersalnych, a przez to cięższych rozwiązań, nowy pokład boczny SCHEUERLE został zaprojektowany ściśle z myślą o transporcie transformatorów i maksymalizacji nośności przy minimalnej masie. Konfiguracja modułowa umożliwia zestawy od 9+9 do 22+22 osi, z typową konfiguracją 18+18, gdzie ładunek umieszczony jest nad liniami osi. Zastosowane technologie pozwoliły na zoptymalizowanie masy mostów nośnych – m.in. poprzez nowo opracowany, kompaktowy pierścień obrotowy oraz zintegrowaną z podwoziem centralnej jednostki jezdnej ramę rozkładającą obciążenie. Wyeliminowano tym samym konieczność stosowania ciężkich, zewnętrznych ram rozkładających obciążenie. Samonośne transformatory mogą być bezpośrednio zawieszane w konstrukcji mostu przy długości podparcia do 12,5 metra (konfiguracja 15+15 osi). Duży skok belek bocznych umożliwia również dodanie dodatkowych osi i dalsze obniżenie nacisków. To bezprecedensowy stosunek masy własnej do ładowności.
Bezpieczny transport nawet w najtrudniejszych warunkach – STB 320 imponuje wyjątkową stabilnością, nowoczesnym systemem tłumienia oraz nowym elektronicznym układem hamulcowym.
Nowe rozwiązania w ergonomii obsługi i bezpieczeństwie pracy
Kübler i TII SCHEUERLE wprowadzają także nowości w zakresie ergonomii oraz bezpieczeństwa. Nowy system tłumienia podparcia bocznego ramienia podnoszącego, elektroniczny system hamowania (EBS) oraz zwiększona szerokość toru poprawiają stabilność i bezpieczeństwo. – „To rozwiązanie idealnie dopasowane do naszych potrzeb operacyjnych,” podkreśla Felix Mangold, Dyrektor Techniczny Spedition Kübler. Również firmy z sektora energetycznego dostrzegają znaczenie takich rozwiązań w kontekście transformacji energetycznej. Operator sieci przesyłowej TransnetBW monitoruje wykorzystanie nowego pojazdu w ramach badania i uzyskał priorytetowy dostęp do tej innowacyjnej technologii.
Elastyczność w działaniu – modułowa platforma umożliwia konfiguracje do 22+22 linii osi, zapewniając maksymalną adaptację w różnorodnych scenariuszach transportu transformatorów.
Premiera SCHEUERLE STB 320 pod koniec marca w Spedition Kübler
Pod koniec marca Spedition Kübler, wspólnie z ekspertami TII SCHEUERLE, zaprezentowała nowy pokład boczny STB 320 klientom podczas warsztatów. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Heinz Rößler, Dyrektor Zarządzający Spedition Kübler oraz Susanne Rettenmaier, Partner Zarządzający Grupy TII. Podczas pokazu zaprezentowano nie tylko nowe możliwości operacyjne wynikające z zastosowania nowatorskiego rozwiązania, ale również podkreślono znaczenie transportów ciężkich w kontekście transformacji energetycznej oraz wyzwania, jakie stawia obecny stan infrastruktury drogowej.
Silne partnerstwo – zespół TII SCHEUERLE, z udziałem właścicielki Susanne Rettenmaier (Grupa TII), oraz zespół Spedition Kübler podczas premiery zestawu mostowego STB 320 – symbolu wizjonerskiej współpracy.