Transportery z Grupy TII wnoszą nieodzowny wkład Prof. dr F. J. Radermacher wygłosi przemówienie na targach Bauma na stoisku Grupy TII
Neutralność klimatyczna do połowy XXI wieku jest konieczna dla utrzymania jakości życia na Ziemi. Cel ten można osiągnąć tylko przy pomocy odnawialnych źródeł energii. Niezbędne do tego instalacje wymagają specjalnych pojazdów transportowych. Grupa TII, produkując pojazdy dla przemysłu wytwarzającego energię, przyczynia się do sukcesu transformacji energetycznej. 26 października na Targach Bauma na stoisku TII Group znany naukowiec, prof. Franz- Josef Radermacher, będzie wyjaśniał, w jaki sposób ich znaczenie będzie stale rosło.
Cel, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do połowy XXI wieku, jest konieczny, aby ograniczyć globalne ocieplenie do 1,5 stopnia Celsjusza. Według Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu jest to jedyny sposób na powstrzymanie zmian klimatycznych. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest tu transformacja energetyczna, czyli dekarbonizacja zaopatrzenia w energię.
Transformacja energetyczna
Aby przejście na odnawialne źródła energii, takie jak energia wiatrowa, fotowoltaika i energia wodna, ale także metody wychwytywania CO2, a tym samym produkcja energii neutralnej pod względem emisji CO2, zakończyły się sukcesem, konieczna jest budowa lub przebudowa elektrowni i infrastruktury zasilającej. Dotyczy to każdego sposobu osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2. Do budowy elektrowni niezbędne są specjalne środki transportu. Dzięki innowacyjnym, ekonomicznym pojazdom specjalnym spółki zależne grupy TII z siedzibą w Heilbronn wspierają proces transformacji energetycznej.
TII SCHEUERLE: pierwszy wybór do manewrowania i transportu w przemyśle energetycznym
Dzięki różnorodnym opcjom konfiguracji poszczególnych serii oraz możliwościom kombinacji elementów wyposażenia, pojazdy TII SCHEUERLE oferują wymagającym klientom nieograniczone możliwości zastosowania. W ten sposób oferta obejmuje zarówno pojazdy do lekkiej pracy o ładowności 36 ton, jak i pojazdy transportowe o teoretycznie nieograniczonej ładowności. Szeroka oferta przekonuje klientów, jeśli chodzi o manewrowanie i transport w branży energetycznej. Samojezdne moduły z serii SPMT (Self Propelled Modular Transporter) firmy SCHEUERLE, których ładowność jest teoretycznie nieograniczona dzięki szerokiej gamie możliwych kombinacji, jak również moduły z serii InterCombi SPE, są niezbędnymi narzędziami pracy w branży energii odnawialnej. Za pomocą tych wszechstronnych transporterów komponenty stosowane na przykład w najpotężniejszych systemach energetycznych docierają skutecznie i bezpiecznie do miejsca przeznaczenia. Do typowych obciążeń w sektorze morskiej energetyki wiatrowej należą na przykład bardzo ciężkie trójnogi, pale fundamentowe (monopale) i fundamenty grawitacyjne.
Wyznaczający trendy sprzęt specjalny dla energetyki wiatrowej
Specjalistyczne systemy, takie jak adapter łopat wirnikowych czwartej generacji (G4), naprawdę pokazują swoje zalety na drogach utwardzonych i autostradach publicznych. Charakteryzuje się on niezwykłą wydajnością i w przyszłości będzie w stanie bezpiecznie i efektywnie zamontować łopaty wirników o długości ponad 100 metrów, zwłaszcza w połączeniu z systemem szybkiej wymiany oraz możliwością ich obracania i podnoszenia ponad przeszkodami. W przeciwieństwie do niektórych produktów konkurencji, maksymalny moment obciążenia 900 ton metrycznych może być wykorzystywany przy pełnym kącie ustawienia 60 stopni, dzięki czemu nawet cięższe lub dłuższe łopaty wirnika, takie jak te stosowane w najpotężniejszych turbinach wiatrowych, mogą być sprawnie transportowane. System ten udowodnił już swoje możliwości operacyjne podczas licznych transportów wykonywanych przez firmę Steil Kranarbeiten z Trewiru, zajmującą się logistyką ładunków ciężkich, podczas których bezpiecznie przewożono łopaty wirnika o długości 80 metrów, nie obciążając przy tym adaptera łopat wirnika G4 do granic jego możliwości.
Kolejnym produktem niezbędnym w energetyce wiatrowej jest system do transportu łopat wirnika (RBTS) firmy SCHEUERLE, który został wyróżniony nagrodami przez wiodące media specjalistyczne. Połączenie z jednostką prowadzącą umożliwia bezpieczny transport wszystkich typów łopat wirnika na duże odległości i zapewnia wyjątkowo wysoki poziom efektywności ekonomicznej dzięki bezdźwigowemu podnoszeniu ładunku oraz inteligentnemu rozwiązaniu umożliwiającemu jazdę na pusto bez konieczności uzyskania specjalnego zezwolenia. System RBTS jest również idealnie przystosowany do obsługi obecnych i przyszłych generacji łopat wirnika. System udowodnił to w imponujący sposób podczas swojego pierwszego przejazdu przez przewoźnika towarów specjalnych, P. Schwandner Logistik + Transport GmbH.
Pojazdy dla wszystkich klas ładowności do transportu transformatorów
Transformatory to kolejny nieodzowny element transformacji energetycznej. Dzięki pojazdom firmy TII SCHEUERLE do miejsca przeznaczenia bezpiecznie i ekonomicznie docierają systemy wszystkich klas wydajności i masy. Podczas gdy pojazdy semi-modułowe z serii EuroCompact są wykorzystywane do transportu stosunkowo lekkich wersji o masie poniżej 100 ton po drogach publicznych, TII dysponuje pojazdami i pojazdami samobieżnymi z serii InterCombi i K25 w wersjach PB, SP i SPE do przewozu bardzo ciężkich systemów.
TII SCHEUERLE „Liderem innowacji w dziedzinie zielonych technologii”.
Siła innowacji spółek zależnych Grupy TII jest bardzo atrakcyjna. Renomowane instytuty badawcze w ostatnich latach wielokrotnie doceniały Grupę TII za jej innowacyjne rozwiązania transportowe. W ten sposób SCHEUERLE może słusznie nazywać się między innymi „Liderem Innowacji w zakresie Zielonych Technologii”. Znany instytut F.A.Z. wyróżnił spółkę-córkę Grupy TII za „zielone” innowacje w dziedzinie budowy pojazdów.
TII SCHEUERLE „Liderem innowacji w dziedzinie zielonych technologii”.
Siła innowacji spółek zależnych Grupy TII jest bardzo atrakcyjna. Renomowane instytuty badawcze w ostatnich latach wielokrotnie doceniały Grupę TII za jej innowacyjne rozwiązania transportowe. W ten sposób SCHEUERLE może słusznie nazywać się między innymi „Liderem Innowacji w zakresie Zielonych Technologii”. Znany instytut F.A.Z. wyróżnił spółkę-córkę Grupy TII za „zielone” innowacje w dziedzinie budowy pojazdów.
Wiodący naukowiec prof. dr F.J. Radermacher potwierdza: znaczenie transportu ciężkiego będzie nadal rosło w wyniku transformacji energetycznej.
Dlaczego transport ciężki jest nieodzownym elementem procesu transformacji energetycznej i dlaczego znaczenie produktów Grupy TII będzie jeszcze bardziej rosło, wyjaśni szczegółowo znany naukowiec prof. dr Franz-Josef Radermacher w środę 26 października na stoisku Grupy TII na targach bauma. Prof. Franz-Josef Radermacher jest dyrektorem generalnym FAW/n (Research Institute for Applied Knowledge Processing) i pełnił funkcję kierownika katedry „Databases/Artificial Intelligence” na Uniwersytecie w Ulm.
Ponadto doktor matematyki i ekonomista był w latach 2000-2018 członkiem Rady Doradczej Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Radermacher jest m.in. członkiem organizacji eksperckiej Klub Rzymski, a także wiceprezesem i honorowym prezesem Senatu Gospodarki e.V., wiceprezesem Ecosocial Forum Europe oraz wiceprezesem Global Energy Solutions e.V. Radermacher opowiada się za sprawiedliwym i zrównoważonym kształtowaniem globalizacji oraz tzw. ekospołeczną gospodarką rynkową. Jest jednym z ojców duchowych Inicjatywy Globalnego Planu Marshalla, której celem jest rozwój ludzkości w oparciu o sprawiedliwość, solidarność, zrównoważony rozwój i dialog między kulturami.