Kamag IHT wyznacza standardy
Kamag wyznacza standardy w zakresie efektywności ekonomicznej, bezpieczeństwa i ergonomii. Większa dyspozycyjność, wysoki poziom bezpieczeństwa i łatwość obsługi: wzorcowo utrzymany przemysłowy transporter ciężki (IHT) firmy KAMAG pod wieloma względami wyznacza nowe standardy. Pojazd ten zyskuje przede wszystkim dzięki nowej kabinie i łatwej w konserwacji instalacji silnikowej.
Kamag IHT do zadań specjalnych
Gdy trzeba przetransportować półprodukty stalowe, takie jak arkusze, płyty, kręgi i belki lub palety i kubły ze złomem, wtedy przemysłowy transporter ciężki (IHT) firmy KAMAG naprawdę spełnia swoje zadanie. Te specjalne pojazdy są niezwykle wszechstronne i wytrzymałe, przeznaczone do zadań transportowych w zakładach przemysłowych i są w stanie sprostać nawet najtrudniejszym warunkom środowiskowym, jakie panują w hutach stali. W przypadku tych pojazdów najważniejsze są bezpieczeństwo i niezawodność. Ale również ekonomia i funkcjonalność odgrywają tu ważną rolę. Podczas przeprojektowywania KAMAG IHT firma KAMAG Transporttechnik, należąca do międzynarodowej grupy Transporter Industry International (TII Group) z siedzibą w Heilbronn, jeszcze bardziej zoptymalizowała i udoskonaliła te cechy.
Kamag IHT – Łatwość serwisowania
Na modernizacji skorzystała przede wszystkim łatwość serwisowania. Dostęp do silnika w tym modelu KAMAG jest teraz znacznie łatwiejszy dzięki dużej pokrywie z przodu pojazdu, która umożliwia szybszy dostęp do jednostki napędowej. Przy pomocy wózka widłowego można łatwo wyciągnąć silnik z przodu pojazdu. Dzięki temu czas potrzebny na przykład na wymianę agregatu skraca się do zaledwie jednej godziny. Wcześniej wykonanie tego zadania zajmowało cały dzień. Takie rozwiązanie znacznie skraca czas przestojów i dzięki większej dyspozycyjności znacznie poprawia koszty eksploatacji maszyny KAMAG IHT.
Kabina Kamag
Nowoczesny wygląd kabiny to większe bezpieczeństwo. Zmodernizowany KAMAG IHT można łatwo rozpoznać po nowoczesnym wyglądzie kabiny kierowcy platformy. Duże przeszklenia zapewniają szerokie, bezpośrednie pole widzenia wokół pojazdu. Przednia szyba jest nachylona bardziej niż dotychczas, aby zapobiec rozpraszającym odbiciom światła. Jednocześnie nachylenie szyby zapobiega gromadzeniu się brudu. Kierowca dociera teraz do swojego miejsca pracy, korzystając z wejścia przypominającego schody. Taka konstrukcja jest bezpieczniejsza i wygodniejsza niż drabiny wejściowe.
Sterowanie za pomocą Joysticka
Producent pojazdów specjalistycznych z Ulm zadbał również o to, aby miejsce pracy było bardziej ergonomiczne niż dotychczas. Operator steruje wszystkimi centralnymi funkcjami pojazdu za pomocą joysticka. Główny wyświetlacz jest połączony z obracanym fotelem kierowcy i obraca się, gdy operator obraca fotel o 180 stopni, na przykład podczas cofania z hali produkcyjnej. Ponadto w kabinie znajduje się najnowocześniejszy model fotela instruktażowego.
KAMAG łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów
Zmodernizowana seria KAMAG IHT łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów. Doświadczenia zdobyte podczas eksploatacji modeli IHT firmy KAMAG oraz firmy SCHEUERLE, również należącej do grupy TII, zostały wykorzystane podczas liftingu. Dzięki temu nie tylko poprawiły się właściwości jezdne, ale także koszty eksploatacji pojazdów. Szeroki wachlarz możliwości konfiguracji ma również na celu pełne zaspokojenie potrzeb klientów.
Użytkownicy mają możliwość precyzyjnego skonfigurowania swojego KAMAG-a IHT do konkretnego zastosowania. Ponadto większa standaryzacja komponentów i podzespołów przyniosła szereg wymiernych korzyści. Ułatwia to zamawianie części zamiennych i zapewnia krótsze terminy dostaw.
Oferta pojazdów KAMAG jest tak szeroka jak obszary zastosowań w przemyśle
KAMAG Transporttechnik oferuje szeroką gamę pojazdów specjalistycznych do zastosowania w przemyśle metalowym. Do transportu złomu, stopionej stali, żużla lub płyt i innych półproduktów. Należą do nich ciężkie transportery przemysłowe, które są dostępne z hydrostatycznymi lub hydromechanicznymi układami napędowymi. Zapewniający maksymalną precyzję sterowania i maksymalną prędkość transportu. KAMAG IHT umożliwia transport największych ładunków o masie od 40 do 400 ton (łącznie z nośnikami ładunku).
Osiągają one prędkość do 20 km/h z ładunkiem i do 40 km/h bez ładunku. W ten sposób KAMAG IHT zmniejsza liczbę potrzebnych transportów wewnętrznych oraz skraca czas transportu. W zależności od masy całkowitej pojazdu, w układach napędowych stosowane są nowoczesne, niskoemisyjne silniki wysokoprężne o mocy od 130 kW (180 KM) do 440 kW (600 KM). Różne rozwiązania nadwozi i wydajne układy hydrauliki siłowej sprawiają, że pojazdy są w pełni przystosowane do realizacji wielu trudnych zadań.