Szwajcarski specjalista w zakresie transportu ciężkiego, Friderici Spécial, po raz pierwszy nabył moduły SPMT od TII SCHEUERLE. Cztery pojazdy SPMT PowerHoss służą jako podwozia zastępcze dla dwóch suwnic pomostowych, które odgrywają ważną rolę w odnowieniu pasa startowego na lotnisku w Genewie.

Dzięki swojej wszechstronności, transportery SPMT PowerHoss będą również wykorzystywane do zadań transportowych w sektorze energetycznym i budowlanym i w przemyśle. Ponieważ wszystko musi działać płynnie, gdy praca jest wykonywana na pasie startowym, Friderici Spécial najpierw wykonał jazdę próbną. Odbyła się ona z transformatorami, komponentami maszyny do wiercenia tuneli. Tym samym świętując szwajcarską premierę.

Doskonały początek dla SCHEUERLE SPMT PowerHoss od Friderici Spécial

Od kwietnia samobieżne transportery modułowe ze zintegrowaną jednostką napędową, szwajcarskiej firmy logistycznej zajmującej się transportem ciężkich ładunków, musiały wielokrotnie dowieść swoich możliwości w zakresie wydajności, a także wygodnej i łatwej obsługi.

„Szczerze mówiąc, nie miałem pojęcia, jak sprawdzi się SPMT PowerHoss podczas jazdy. Jednak po wykonaniu jazd testowych nie mam wątpliwości. To niewiarygodne, jak dobrze obsługuje się transporter modułowy. Można nim precyzyjnie sterować i łatwo dostosować do ładunku, a także do nachylenia drogi”, mówi Stéphane Friderici, dyrektor zarządzający szwajcarskiej firmy przewozów ciężkich, chwaląc zalety SPMT PowerHoss od TII SCHEUERLE.

Szwajcarska premiera: SCHEUERLE SPMT PowerHoss po raz pierwszy na drogach publicznych

Najpierw Friderici Spécial przetransportowała dwa transformatory o wadze odpowiednio 100 i 147 ton do Martigny w kantonie Valais. Wykorzystanie modułowego transportera na ostatnim etapie prowadziło wzdłuż drogi publicznej przez około 500 metrów. Firma transportowa wykorzystała samobieżną platformę na drodze publicznej po raz pierwszy. „W tym celu wymagana była zgoda szwajcarskiego Urzędu Kontroli Pojazdów Silnikowych (MFK). Szwajcaria (MFK). SPMT PowerHoss uzyskał ją”, wyjaśnił Stéphane Friderici.

W wąskich przestrzeniach: brak miejsca dla modułowych naczep w tunelu przeciwpowodziowym

Nowość we flocie szwajcarskiej firmy transportowej przeszła kolejny chrzest bojowy podczas demontażu maszyny do wiercenia tuneli, w korytarzu przeciwpowodziowym Sarneraatal w kantonie Obwalden.
W tym zadaniu naprawdę liczył się każdy metr. „Ze względu na wagę 88 ton i wymiary 14 metrów długości i 6 metrów szerokości, mogliśmy przetransportować głowicę wiertniczą za pomocą jednej z naszych modułowych naczep. Jednak w niektórych obszarach trasy transportowej nie było wystarczającej ilości miejsca dla kombinacji pojazdu ciągnącego z modułowym układem osi” – powiedział Stéphane Friderici. Dotyczyło to w szczególności obszaru dostępu do tunelu retencyjnego. Obszar ochronny o długości około 15 metrów jest zabezpieczony za pomocą szczelnych ścianek działowych przed wodą z jeziora Sarnen. Niemniej miejsca było na tyle wystarczająco, że firma zajmująca się logistyką ciężkich ładunków, mogła wyprowadzić z tunelu rurę maszynową o wadze 190 ton i długości 14 metrów na SPMT PowerHoss.

Opinia eksperta: „łatwa obsługa i niesamowita zwrotność”

Ostatecznie transport dwóch komponentów maszyny do drążenia tuneli za pomocą SCHEUERLE SPMT PowerHoss został przeprowadzony zgodnie z planem. Kompaktowy transporter platformowy o długości 12 metrów i szerokości 2,99 metra z łatwością poradził sobie z wąskim gardłem przed wejściem do tunelu podczas obu operacji. ” Zwrotność SPMT PowerHoss jest niemal niewiarygodna, a obsługa imponująco łatwa. Jest idealny do użytku w tunelach, korytarzach, halach i podobnych przestrzeniach, w których dostępność przestrzeni manewrowej jest bardzo ograniczona”, wyjaśnił Stéphane Friderici. Następnie potwierdził: Z rozwiązania transportowego można korzystać natychmiast dzięki obsłudze pojazdu opartej na zasadzie plug-and-play. „Nawet pod obciążeniem i pokonując pochyłości drogi, można nim doskonale sterować za pomocą pilota radiowego. Zawsze jest wystarczająco dużo czasu, aby skompensować nachylenie drogi”, powiedział.

W ciągłym użyciu na lotnisku w Genewie: SPMT PowerHoss jako platforma suwnicy bramowej

Teraz, gdy zespół Friderici Spécial został zaznajomiony z obsługą SPMT PowerHoss, można przystąpić do faktycznego wykorzystania rozwiązania transportowego i manewrowego. Friderici Spécial zakupiła cztery SPMT PowerHoss 260, każdy z sześcioma liniami osiowymi i ładownością do 256 ton, w ramach realizacji zamówienia złożonego przez lotnisko w Genewie. Tamtejszy pas startowy jest stale remontowany. Betonowe płyty, każda o wymiarach 15 na 8 metrów i wadze 180 ton, które zostały użyte do stworzenia pasa startowego, są wymieniane kawałek po kawałku na nowe, prefabrykowane płyty. Ponieważ lotnisko w Genewie ma tylko jeden pas startowy, prace konserwacyjne zawsze odbywają się w nocy. Podczas obowiązywania zakazu lotów nocnych, tak aby regularne operacje lotnicze nie zostały w żaden sposób zakłócone.

Do tej pory operator lotniska używał do tego zadania dwóch mobilnych suwnic bramowych, które naprzemiennie transportowały betonową płytę do i z rzeczywistego obszaru roboczego. Niemniej jednak, te dwie maszyny zaczęły się już wyeksploatowywać. Głównym problemem było podwozie, więc operator lotniska szukał rozwiązania zastępczego. Wraz z ekspertami z TII SCHEUERLE, Friderici Spécial opracował koncepcję zastąpienia podwozia suwnic bramowych SPMT PowerHoss – dwoma transporterami modułowymi na jednym podwoziu, które umożliwiają transport płyt betonowych w miejscu pracy. „Nasze poszukiwania funkcjonalnego zamiennika podwozia suwnic bramowych wykazały, że SCHEUERLE SPMT PowerHoss jest najbardziej wydajnym rozwiązaniem dla tego zadania i najbardziej opłacalnym rozwiązaniem pod względem zakupu i eksploatacji” – wyjaśnił Stéphane Friderici. Żuraw i ładunek ważą razem około 300 ton, dlatego dwa pojazdy SPMT PowerHoss 260 o łącznej masie 512 ton zapewniają wystarczającą ładowność.

Więcej niż tylko pojazd: usługi doradcze świadczone przez ekspertów TII SCHEUERLE procentują

Oprócz właściwości technicznych pojazdu, decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji na korzyść SPMT PowerHoss było doradztwo udzielone przez ekspertów z TII SCHEUERLE. „W przeszłości kupowaliśmy rozwiązania transportowe od różnych spółek zależnych Grupy TII i dlatego też łatwiej nam było podjąć decyzję o wyborze SPMT PowerHoss. Ale udało im się również przekonać nie tylko nas, ale także zespół zarządzający lotniskiem do swojej koncepcji i rozwiać wszelkie wątpliwości” – powiedział Stéphane Friderici.
Przyczyniła się do tego również koncepcja wdrożenia operacji awaryjnych, która jest niezbędna na lotnisku, aby nie sparaliżować operacji lotniczych w przypadku sytuacji nadzwyczajnej. W rezultacie urządzenia nie mogą w żadnym wypadku pozostawać na pasie startowym. Aby to umożliwić, TII SCHEUERLE wyposażył SPMT PowerHoss w specjalne elementy łączące, dzięki czemu można nim odjechać w sytuacji zagrożenia za pomocą lotniskowego ciągnika holowniczego.

Ekonomiczny klucz do sukcesu: wszechstronność SPMT PowerHoss zapewnia wysoki poziom wydajności

Oczekuje się, że kontrakt z lotniskiem w Genewie potrwa kilka dekad. Po tym czasie, a także w okresach, gdy prace na lotnisku zostaną zawieszone, Friderci Spécial może ponownie wykorzystać pojazdy SPMT PowerHoss do innych projektów – na przykład do transportu komponentów z branży energetycznej, budowy mostów i inżynierii lądowej lub do relokacji maszyn. Możliwości są niemal nieograniczone w klasie ładowności do 1024 ton dzięki modułowości i możliwości sprzęgania SPMT PowerHoss. To właśnie ta wszechstronność sprawia, że SPMT PowerHoss od TII SCHEUERLE jest tak wydajnym i ekonomicznym rozwiązaniem transportowym i manewrowym dla wszystkich dostawców usług logistycznych zajmujących się transportem ciężkich ładunków.

Profil firmy

Grupa TII, firma należąca do rodziny Otto Rettenmaier z Heilbronn, jest aktywnym na całym świecie producentem pojazdów ciężarowych i specjalistycznych, zatrudniającym około 900 pracowników. Grupa obejmuje specjalistów branżowych, TII SCHEUERLE i TII KAMAG, oraz posiada zakłady produkcyjne w Niemczech i Indiach, a także ogólnoświatową sieć partnerów handlowych i serwisowych. Dzięki innowacyjnym pojazdom do operacji manewrowych i transportowych, Grupa TII, która jest notowana w indeksie światowych liderów rynku, wspiera swoich klientów w sektorach transportu i logistyki, budownictwa, inżynierii roślin, podróży lotniczych i kosmicznych, przemysłu stoczniowego, energetyki, stali i górnictwa, a także logistyki stoczniowej w realizacji szerokiej gamy złożonych zadań transportowych. Grupa TII jest właścicielem aktualnego rekordu świata wynoszącego ponad 20 000 ton w transporcie ekstremalnie ciężkich ładunków na pojazdach. TII oznacza tradycję innowacji, orientacji na klienta i partnerstwa, a także wysoką jakość produktów i zrównoważony rozwój w zakresie transportu ciężkiego.