TII KAMAG prezentuje nowy KAMAG ePrecisionMover: Bezemisyjne, ciche i wydajne.
TII KAMAG, wiodący producent rozwiązań transportowych dla logistyki placowej, wprowadził na rynek trzecią generację w pełni elektrycznie zasilanego transportera nadwozi wymiennych. KAMAG ePrecisionMover (ePM) umożliwia bezemisyjną obsługę nadwozi wymiennych i naczep. Tym samym optymalizuje zrównoważony rozwój wszystkich operacji logistycznych na placach. Dzięki licznym innowacjom technologicznym zapewnia jeszcze lepszą wydajność pracy i efektywność ekonomiczną. Zelektryfikowany transporter nadwozi wymiennych KAMAG ePM od TII KAMAG, spółki zależnej TII Group i eksperta w branży transportu wewnętrznego, umożliwia precyzyjną, szybką i bezpieczną obsługę nadwozi wymiennych wszystkich konwencjonalnych rozmiarów. W tym także naczep i przyczep bez obniżenia komfortu obsługi, ergonomii i funkcjonalności w porównaniu z modelami wyposażonymi w układy napędowe Diesla. Napęd elektryczny zapewnia cichą i bezemisyjną pracę. Jest to korzystne zarówno dla środowiska, jak i zdrowia pracowników. W porównaniu z poprzednim modelem, pojazd trzeciej generacji przekonuje również licznymi innowacjami technologicznymi. Sprawiają one, że KAMAG ePM jest wydajnym i zrównoważonym rozwiązaniem do transportu nadwozi wymiennych.
Pojazd trzeciej generacji oferuje krótsze czasy ładowania i wyższą wydajność energetyczną
Dzięki zwiększeniu napięcia układu elektrycznego do 700 V, KAMAG ePM może być nie tylko ładowany w znacznie krótszym czasie, ale także powoduje mniejsze straty energii. Przyczynia się to do znacznego wzrostu efektywności energetycznej, a tym samym większego zasięgu działania. Wyposażony w standardowy zestaw akumulatorów składający się z czterech akumulatorów Webasto o łącznej pojemności 140 kWh, KAMAG ePM może pracować nieprzerwanie do 9 godzin, w zależności od warunków pracy. Pełne naładowanie jest możliwe w ciągu zaledwie 90 minut. Ładowanie odbywa się za pomocą prądu stałego na stacji ładowania HPC za pomocą sprawdzonej wtyczki CCS 2.0. Jest ona powszechnie stosowana w sektorze samochodów osobowych. Maksymalna moc ładowania wynosi 100 kW. Proste i szybkie ładowanie akumulatorów pozwala na ciągłe użytkowanie KAMAG ePM. Przy zużyciu 12 kW na godzinę pracy, KAMAG ePM może na przykład naładować swoje baterie w zaledwie 25 minut po 3,5 godzinach użytkowania.
KAMAG ePM wzmacnia zaangażowanie TII KAMAG w zapewnienie bardziej zrównoważonego rozwoju
Wyjątkową cechą trzeciej generacji KAMAG ePM jest elektryczny system zarządzania temperaturą akumulatora (eBTM) wraz z pompą ciepła, który jest obecnie uważany za standardowe wyposażenie. System ten optymalizuje temperaturę akumulatora, zwiększając w ten sposób wydajność akumulatorów i wydłużając ich żywotność. Jürgen Haupt, Head of Sales Yard Logistics w TII KAMAG, podkreślił w szczególności: „Dzięki KAMAG ePM potwierdzamy nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Nowy w pełni elektryczny transporter z nadwoziem wymiennym jest nie tylko przyjazną dla środowiska alternatywą dla konwencjonalnych modeli z silnikiem Diesla. Imponuje także doskonałą wydajnością. Naszym zadeklarowanym celem jest wspieranie klientów w tworzeniu zrównoważonych i wydajnych procesów logistycznych”.
KAMAG PrecisionMover to bestseller w logistyce placowej
KAMAG PrecisionMover (PM), znany również jako Wiesel, stał się bestsellerem od czasu jego wprowadzenia w 1995 roku. Obecnie w ponad 20 krajach europejskich używanych jest ponad 2500 wózków KAMAG PM. Jedną z kluczowych zalet transportera KAMAG z nadwoziem wymiennym, oprócz jego uniwersalnego zastosowania w logistyce placowej, jest zastosowanie wielu komponentów pochodzących z produkcji wielkoseryjnej w zakresie układu napędowego i osi. Zapewnia to niskie koszty eksploatacji, a także proste i wydajne zarządzanie naprawami i konserwacją. Ergonomiczne miejsce pracy, doskonała widoczność wokół całego pojazdu i dostępność wysokiej jakości nowoczesnego wyposażenia komfortowego wraz z klimatyzacją i dodatkowym ogrzewaniem również przemawiają na korzyść KAMAG PM. Dostępna jest również homologacja do użytku drogowego, która pozwala KAMAG PM na transport nadwozi wymiennych po drogach publicznych.