Wykorzystując łącznie 880 linii osiowych SCHEUERLE SPMT, dostawca logistyki ciężkich ładunków Fagioli Inc. z siedzibą w Manvel w Teksasie (USA) przetransportował statek do instalacji morskich turbin wiatrowych o wadze ponad 23 000 ton. Transport miał miejsce z obiektów portowych na trzy barki, z których został następnie zwodowany. W trakcie tego procesu firma Fagioli ustanowiła trzy światowe rekordy:
- największej liczby linii osiowych pod jednym ładunkiem,
- największego ciężaru przenoszonego przez linie osiowe SPMT
- i najcięższy ładunek na kołach przeniesiony na barki.
Od czasu wprowadzenia technologii SPMT firmy TII SCHEUERLE ponad 40 lat temu, klienci TII SCHEUERLE, eksperta w branży rozwiązań do transportu ciężkich ładunków zarówno na drogach, jak i poza nimi oraz spółki zależnej TII Group, wielokrotnie ustanawiali nowe rekordy świata dzięki samobieżnym transporterom modułowym.
Teraz amerykański dostawca logistyki ciężkich ładunków Fagioli po raz kolejny podniósł poprzeczkę i poprawił poprzedni rekord o prawie 3000 ton. Umieszczony na 880 liniach osi SCHEUERLE SPMT i wykorzystujący siłę ciągu 28 PPU (Power Pack Units), ekspert w dziedzinie transportu ciężkich ładunków przetransportował ze stoczni na wodę 23 163-tonowy statek specjalny „Charybdis”, tak zwany statek do instalacji turbin wiatrowych (WTIV).
Jest to największy ciężar, jaki kiedykolwiek przetransportowano na lądzie na kołach. Jednocześnie do transportu jednego ładunku wykorzystano największą liczbę linii osiowych. Po dotarciu do brzegu rzeki statek został przeniesiony na trzy równolegle ustawione barki, również za pomocą linii osiowych 880 SCHEUERLE SPMT. Z całkowitą masą 26 900 ton, oznaczało to również nowy rekord świata: najcięższy ładunek barki transportowany na kołach w celu wejścia na pokład statku. Barka WTIV została następnie zwodowana.
„Rekord jest dowodem doskonałej wydajności operacyjnej naszych SPMT i innowacyjnej siły naszych klientów”.
Filippo Baldassari, dyrektor zarządzający TII Group, wyraził swoją radość z tego powodu: „W TII SCHEUERLE jesteśmy niezmiernie dumni z faktu, że nasze produkty umożliwiły osiągnięcie takiego kamienia milowego w branży ciężkich ładunków. Nowy rekord nie tylko dowodzi doskonałej wydajności naszych SPMT, ale także imponująco pokazuje niestrudzoną innowacyjną siłę i determinację naszych klientów. Ich sukcesy są również naszymi sukcesami! Z niecierpliwością czekamy na dalsze wspólne osiąganie nowych szczytów wydajności i kształtowanie przyszłości logistyki ciężkich ładunków”.
Dzięki temu specjalnemu transportowi Fagioli i TII SCHEUERLE napędzają również transformację energetyczną. WTIV odgrywa znaczącą rolę w budowie morskich turbin wiatrowych w USA. „Charybdis” jest pierwszym statkiem tego typu, który spełnia wymogi ustawy Jonesa. Przepis ten stanowi, że wszelki transport między portami amerykańskimi może być wykonywany wyłącznie przez statki zbudowane w Stanach Zjednoczonych i będące własnością obywateli USA, którzy posiadają odpowiednią licencję transportową. Dotyczy to również transportu ludzi i towarów do morskich elektrowni wiatrowych.
Firma Fagioli z powodzeniem korzysta z wózków SPMT firmy SCHEUERLE od lat 80-tych XX wieku
WITV transportują komponenty takie jak turbiny i łopaty wirników na place budowy na morzu. Są one między innymi wyposażone w duże dźwigi do montażu komponentów. Amerykańska firma energetyczna Dominion Energy zleciła budowę statku „Charybdis” w stoczni Seatrium AmFELS w Teksasie. Eksperci ds. logistyki ciężkich ładunków w Fagioli, z siedzibą we Włoszech, polegają na liniach osi SPMT firmy TII SCHEUERLE od lat 80-tych. Trzy nowe rekordy świata po raz kolejny pokazują, jak potężne są moduły SPMT od TII SCHEUERLE i dlaczego TII SCHEUERLE jest uznawany za wiodącego światowego dostawcę rozwiązań w zakresie transportu ciężkiego.
Nieograniczone możliwości kombinacji i teoretycznie nieograniczona ładowność
Pomysł modułowego transportera platformowego o szerokości 2 430 milimetrów, odpowiadającego wymiarom kontenera, powstał w 1983 roku. Rozmiar ten zapewnia, że rozwiązanie transportowe może być wysyłane do najbardziej odległych miejsc na świecie w możliwie najkrótszym czasie, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej ekonomiczności przy użyciu standardowego kontenera (flat rack). Szeroki zakres opcji mechanicznego lub elektronicznego sprzęgania linii osi SCHEUERLE SPMT w trybie luźnego sprzęgania umożliwia zatem teoretycznie nieograniczoną ładowność. Jeden lub więcej Power Pack Unit (PPU), które mogą być podłączone do modułów SCHEUERLE SPMT w zależności od potrzeb, generują energię dla napędu hydrostatycznego, układu kierowniczego i operacji podnoszenia.
Podstawą techniczną SCHEUERLE SPMT jest hydraulicznie podparta oś wahadłowa oraz elektroniczny wielokierunkowy układ kierowniczy. Moduły SCHEUERLE SPMT są dostępne z 3, 4, 5, 6 lub 8 liniami osi, przy czym nowoczesne typy opon umożliwiają obciążenie osi do 60 ton. SPMT od TII SCHEUERLE reprezentują największą liczbę linii osi SPMT dostępnych na rynku na całym świecie. Z tego powodu firma była wielokrotnie uznawana za światowego lidera rynku przez renomowany magazyn biznesowy WirtschaftsWoche.
W rezultacie klienci na całym świecie mogą wygodnie wynajmować linie osiowe SCHEUERLE SPMT lub korzystać z usług partnerów współpracujących z kompatybilnymi modułami w celu wykonania superciężkich zadań transportu ciężkiego.