Grove GMK6300L-1 będzie kontynuował dziedzictwo swojego poprzednika, który sprzedał się w ponad 400 egzemplarzach na całym świecie. Udoskonalenia obejmują znacznie ulepszone wykresy obciążeń oraz silniki Euromot 4/EPA Tier 4 Final w podwoziu i wieży.
Manitowoc ogłosił, że wprowadza następcę swojego niezwykle popularnego żurawia szosowo-terenowego Grove GMK6300L, który został wprowadzony w 2010 roku i stał się natychmiastowym hitem na całym świecie. Nowy model o udźwigu 300 t to model GMK6300L-1, który będzie kontynuował dziedzictwo swojego poprzednika, wprowadzając nowy poziom jakości i osiągów w przedziale żurawi sześcioosiowych.
Zgodnie z innymi nowościami Grove’a ostatnich lat, GMK6300L-1 oferuje wyjątkowe innowacje i najlepsze w swojej klasie możliwości. Wprowadzono kilka ulepszeń konstrukcji żurawia, które poprawiają wykresy obciążeń średnio o ponad 7% w porównaniu z GMK6300L. Na wysokości, poprawa jest jeszcze większa, z przewagą ponad 16% w zakresie pracy wysięgnika na 70 m – 80 m wysokości.
Maksymalna wysokość wysięgnika wynosi 120 m podczas pracy z głównym wysięgnikiem 80 m i wysięgnikiem dodatkowym 37 m. Podczas podnoszenia za pomocą tylko głównego wysięgnika można podnieść do 14 t na pełnej wysokości i w promieniu roboczym 14 m – 28m, oferując elastyczny zakres pracy dla takich zastosowań, jak montowanie dźwigów wieżowych. Ogólne zdolności podnoszenia na długim boomie wyznaczą nowy poziom odniesienia dla branży.
GMK6300L-1 jest napędzany przez silnik Mercedes-Benz o mocy 430 kW (580 KM) (Euromot 4 / EPA Tier 4 final), który charakteryzuje się mniejszym zużyciem paliwa niż jego poprzednik. Jest to powiązane z niezawodną automatyczną przekładnią Allison. Do zasilania wieży wykorzystywany jest silnik o mocy 210 kW (280 KM) Mercedes Benz (Euromot 4 / EPA Tier 4 final).
Andreas Cremer, globalny dyrektor ds. Produktu Żurawi szosowo-terenowych Manitowoc:
„Model GMK6300L wraz z GMK6400 skutecznie zainicjowały nową erę żurawi szosowo-terenowych Grove, ustanawiając niespotykane dotąd standardy pod względem zasięgu, udźwigu i mobilności” – powiedział. „GMK6300L osiągnął sprzedaży 100 sztuk w ciągu zaledwie dwóch lat a do tej pory dostarczono ponad 400 sztuk. Dzięki znacznie ulepszonym wykresom obciążenia i specyfikacjom, spodziewamy się, że GMK6300L-1 będzie równie popularny. ”
Podobnie jak jego poprzednik, GMK6300L-1 posiada zawieszenie Megatrak™, a także standardowe sterowanie wszystkimi kołami. Sztaby przeciwwagi i pomocnicza wciągarka są wymienne z GMK5180-1, GMK5200-1, GMK5250L i GMK6300L, co czyni go szczególnie atrakcyjną inwestycją dla obecnych klientów Grove.