Kamag optymalizuje usługi

Firma KAMAG Transporttechnik rozszerzyła swoje możliwości serwisowe w zakładzie w strefie przemysłowej Ulm-Donautal w Niemczech. Nowy, większy warsztat z nowoczesnym wyposażeniem i zoptymalizowanymi procesami oferuje kompleksowe usługi dla wszystkich pojazdów logistycznych KAMAG.

„KAMAG ustanowił standard dzięki nowemu obiektowi serwisowemu. Dotyczy to zarówno zakresu możliwych prac serwisowych, jak i efektywnych procesów obowiązujących w zakresie konserwacji, napraw i zaopatrzenia w części zamienne” – obiecują Michael Zeller, kierownik działu Customer Service Yard Logistics i Patrick Scheck, kierownik nowego warsztatu KAMAG. Dotychczas serwis mieścił się na terenie fabryki, w której produkowane są nowe pojazdy KAMAG. Obecnie znajduje się on na terenie położonym naprzeciwko głównego zakładu w niemieckiej strefie przemysłowej Ulm-Donautal.

Wkraczamy i szybko wyjeżdżamy

Przeprowadzka oferuje ogromne korzyści dla wszystkich klientów firmy KAMAG. „W ten sposób możemy zagwarantować jeszcze szybsze i bardziej efektywne procesy. W warsztacie znajduje się sześć stanowisk serwisowych, które są łatwo dostępne przez sześć bramek. Dzięki temu unikamy czasochłonnego manewrowania”, wyjaśnia kierownik warsztatu Scheck. „Ponadto zminimalizowaliśmy odległości dla pojazdów pomiędzy poszczególnymi etapami pracy i tak rozłożyliśmy strefy serwisowe, że wszystkie niezbędne czynności mogą być wykonywane w logicznej kolejności jedna po drugiej – od miejsca odprawy, poprzez serwis, np. hamulców i reflektorów, aż do stanowiska przeznaczonego specjalnie do pracy nad elektroniką. W warsztacie znajduje się również stanowisko do kontroli hamulców w strefie kontroli, przy czym ten obszar serwisowy sam w sobie spełnia również wszystkie wymagania linii kontrolnej.” Nowością jest również specjalnie osłonięty obszar do prac przy konstrukcjach stalowych.

Bezpłatna kontrola całego pojazdu

Specjalną usługą świadczoną przez warsztat KAMAG jest tzw. kontrola wejściowa. W jej trakcie cały pojazd jest poddawany 100-procentowej kontroli pod kątem zużycia i funkcjonalności. „Ta usługa jest u nas standardem i jest bezpłatna dla klientów. Klienci sami decydują, jakie prace chcą zlecić na podstawie naszej diagnozy” – informuje kierownik warsztatu Scheck. „Operacja konserwacji predykcyjnej gwarantuje długą żywotność pojazdów, co skutkuje wysokim zachowaniem wartości. Prowadzi to również do mniejszej liczby nieplanowanych zleceń serwisowych, zwiększa niezawodność działania i maksymalizuje czas sprawności pojazdu” – dodaje Zeller.

Szybki dostęp do wszystkich niezbędnych części zamiennych i eksploatacyjnych

Do tego dochodzi magazyn części, do którego dostęp jest bardzo szybki i ułatwia wyjątkowo wysoką dostępność części. „Przechowujemy tu wszystkie ważne części zamienne i eksploatacyjne. Naszym głównym interesem jest jak najszybsze przywrócenie pojazdów do użytku” – informuje Scheck. Do współpracy z klientami w regionie dostępna jest również opcja mobilnego serwisu. W ramach stale rosnącej sieci serwisowej KAMAG wybrane firmy serwisowe mogą zapewnić sobie wzajemnie wolne moce przerobowe, tak aby można było przeprowadzić także pilne naprawy. Ponadto do dyspozycji klientów jest flota pojazdów zastępczych. Wszystkie te działania przyczyniają się do tego, że klienci KAMAG mogą w każdej chwili zachować logistykę swoich magazynów.

Przygotowani dziś, gotowi na jutro: praca przy instalacjach wysokiego napięcia możliwa

Łącznie dziesięciu specjalistów dba o potrzeby pojazdów logistyki magazynowej. Wśród nich znajduje się specjalnie przeszkolony personel do pracy przy systemach wysokiego napięcia. Również modele z napędem elektrycznym znajdują się w najlepszych rękach serwisu.

Sieć serwisowa dla pojazdów logistyki magazynowej stale się rozszerza

„Stale się doskonalimy i rozbudowujemy naszą sieć serwisową, także po to, aby sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu na pojazdy logistyki magazynowej. Szczególną pozycję w sieci serwisowej KAMAG dla tych transporterów zajmują tzw. partnerzy serwisowi premium. Regularne szkolenia i audyty pozwalają nam zagwarantować wysoki poziom wykonania – wyjaśnia Michael Zeller. Do partnerów premium należy obecnie 18 firm z łącznie 29 oddziałami.

Ponadto KAMAG współpracuje z około 160 firmami serwisowymi i centrami serwisowymi w całej Europie, aby zaoferować klientom ze wszystkich regionów sprzedaży wykwalifikowany program serwisowy. „Dzięki temu silnemu i wydajnemu zespołowi jesteśmy bardzo blisko klientów i możemy zaoferować szybkie i kompetentne wykonanie prac”, mówi Zeller. Korzystając ze sklepu internetowego KAMAG Click4Parts, klienci mogą uzyskać wysokiej jakości oryginalne części zamienne przez całą dobę, także za pośrednictwem urządzeń mobilnych.