Od wynalezienia pierwszego spalinowego wózka transportowego, przez stworzenie pierwszego wózka widłowego z napędem hydraulicznym, po dziesiątki innowacji w zakresie bezpieczeństwa, ergonomii i funkcjonalności – CLARK od ponad 106 lat buduje swoją pozycję jako synonim jakości i niezawodności.

Jako jeden z liderów w branży transportu wewnętrznego, CLARK nieustannie wyznacza nowe standardy, poszukując skutecznych rozwiązań dla realnych potrzeb klientów i tworząc maszyny, które naprawdę zasługują na miano „Built to Last”.

Początki innowacji – Tructractor

Pierwszy Tructractor powstał w Buchanan, w stanie Michigan, zbudowany przez pracowników Clark Equipment Company. Był to pierwszy na świecie przemysłowy pojazd z napędem spalinowym. Początkowo Tructractor miał formę platformy lub skrzyni ładunkowej i był ręcznie załadowywany oraz rozładowywany. Wykorzystywano go do transportu materiałów pomiędzy działami osi, wierteł i kół w zakładzie produkcyjnym Clark. Praktyczność i funkcjonalność pojazdu zrobiły ogromne wrażenie na odwiedzających fabrykę, którzy zaczęli składać własne zamówienia na Tructractory. W 1918 roku powstało osiem egzemplarzy, a już rok później wyprodukowano ich ponad 75.

1917
Powstanie Clark Tructractor Company

W Buchanan, w stanie Michigan, powołano do życia Clark Tructractor Company – jako wydzieloną jednostkę Clark Equipment Company. Dzisiejsza Clark Material Handling Company jest bezpośrednim kontynuatorem tej właśnie organizacji. W tym samym okresie CLARK rozpoczął działalność eksportową – pierwszy Tructractor został wysłany do Francji, rozpoczynając międzynarodową historię marki.

1922
Przełom technologiczny – Truclift

CLARK wprowadza Truclift – pierwszy na świecie wózek podnośnikowy z napędem spalinowym, który do podnoszenia ładunku wykorzystywał hydraulikę zamiast przekładni mechanicznych i cięgien. Był to przełom w technologii transportu wewnętrznego, który wyznaczył nowe standardy w ergonomii i wydajności. Produkcję modeli Tructractor i Truclift uruchomiono w nowym zakładzie CLARK w Battle Creek, Michigan, co umożliwiło dalszy rozwój i skalowanie innowacyjnych rozwiązań firmy.

1922
Nowe możliwości – Duat

CLARK wprowadza na rynek ciągnik holowniczy Duat, zaprojektowany do transportu przyczep załadowanych drewnem, ładunkami towarowymi i materiałami przemysłowymi. Duat szybko zyskał uznanie jako niezawodne rozwiązanie dla ciężkich zastosowań logistycznych w zakładach produkcyjnych i magazynach.

1923
Narodziny wózka widłowego

CLARK wprowadza pierwszą wersję ciągnika Duat z opcjonalnym osprzętem podnoszącym. To właśnie ta zmodyfikowana wersja Duata została oficjalnie uznana za pierwszy na świecie wózek widłowy z napędem spalinowym, co na trwałe ugruntowało pozycję CLARK jako wynalazcy wózka widłowego i pioniera w branży transportu wewnętrznego.

1924
Clarkat – nowy standard w ciągnikach holowniczych

CLARK wprowadza ciągnik holowniczy Clarkat, który oferował siłę uciągu na haku na poziomie 900 kg i 1 180 kg, w zależności od wersji. Clarkat zastąpił model Duat, którego maksymalna siła uciągu wynosiła około 680 kg. Urządzenie wykorzystywano do holowania przyczep z ładunkami i materiałami przemysłowymi. Clarkat pozostał w produkcji aż do 1982 roku.

1926
Clarktor – innowacja w transporcie lotniczym i magazynowym

CLARK wprowadza ciągnik holowniczy Clarktor, zaprojektowany do przemieszczania samolotów oraz zestawów przyczep magazynowych. Był to pierwszy wózek przemysłowy wyposażony standardowo w elektryczny rozrusznik, co stanowiło przełom w ergonomii i obsłudze pojazdów tej klasy. Clarktor pozostawał w produkcji aż do 1987 roku, potwierdzając swoją niezawodność i uniwersalność w różnych środowiskach pracy.

1927
Tructier – kolejny przełom w technologii podnoszenia

CLARK prezentuje Tructier – pierwszy na świecie wózek widłowy z napędem spalinowym, który do podnoszenia ładunku wykorzystywał hydraulikę zamiast tradycyjnych łańcuchów i lin. To innowacyjne rozwiązanie wyznaczyło nowy standard w zakresie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa pracy.

1928
Carloader – początek nowoczesnej produkcji seryjnej

CLARK wprowadza Carloader – pierwszy na świecie nowoczesny wózek widłowy z napędem spalinowym i krótkim rozstawem osi. Był to przełomowy model, który od samego początku był produkowany seryjnie, a jego konstrukcja stała się wzorem dla wielu innych producentów wózków widłowych. Carloader pozostawał w produkcji aż do 1964 roku, zyskując miano jednej z najbardziej wpływowych maszyn w historii transportu wewnętrznego.

1938
Utilitruc – siła do zadań specjalnych

CLARK wprowadza model Utilitruc – ciężki wózek widłowy z napędem spalinowym, zaprojektowany z myślą o wymagających zastosowaniach w przemyśle metalurgicznym oraz przeładunku portowym. Dzięki swojej wytrzymałości i niezawodności, Utilitruc był intensywnie wykorzystywany w środowiskach o dużym obciążeniu operacyjnym i pozostawał w produkcji do 1964 roku.

1939
Clipper – ikona swojej klasy

CLARK wprowadza model Clipper – wózek widłowy z napędem spalinowym, który szybko stał się rynkowym standardem w swojej klasie. W szczytowym momencie odpowiadał za 50% wszystkich sprzedaży w segmencie wózków o udźwigu 900 kg. Podobnie jak modele Carloader i Utilitruc, Clipper był produkowany do 1964 roku, zyskując status jednej z najbardziej rozpoznawalnych konstrukcji w historii marki.

1941
W służbie przemysłu i wojska

Podczas II wojny światowej CLARK odpowiadał za prawie 90% dostaw wózków widłowych i ciągników holowniczych na potrzeby wojska. Mówiono wówczas, że nie istniało alianckie lotnisko bez obecności wózka widłowego lub ciągnika marki CLARK. Pod koniec wojny powszechne wykorzystanie sprzętu CLARK przez siły alianckie oraz przemysł zbrojeniowy sprawiło, że nazwa „CLARK” stała się niemal synonimem słowa „wózek widłowy”.

1941-1945
Początki elektryfikacji

CLARK prezentuje pierwsze elektryczne wersje modeli Clipper, Carloader i Utilitruc. Choć były to przełomowe konstrukcje, pełna produkcja została opóźniona ze względu na priorytety związane z wysiłkiem wojennym – w szczególności zapotrzebowanie na modele Carloader i Clarktor. Produkcja seryjna ruszyła dopiero po zakończeniu wojny, w 1945 roku.

1942
Planeloader i wyróżnienia wojenne

CLARK wprowadza Planeloader – pierwszy wózek widłowy marki wyposażony w opony pneumatyczne, zaprojektowany z myślą o pracy w trudnym terenie, głównie na alianckich bazach lotniczych podczas II wojny światowej. Po wojnie nadwyżki wojskowe Planeloaderów trafiły do rolników, firm budowlanych i linii lotniczych, gdzie nadal były intensywnie wykorzystywane. Za wybitne osiągnięcia produkcyjne na potrzeby armii CLARK został uhonorowany prestiżową nagrodą Army-Navy “E” Award. W tym samym czasie firma jako pierwsza w branży wózków widłowych wprowadziła etykiety ostrzegawcze na swoich maszynach, wyznaczając nowy standard w zakresie bezpieczeństwa operacyjnego.

1943
Trucloader – efektywność tam, gdzie liczy się każdy kilogram

CLARK wprowadza Trucloader – wózek widłowy zaprojektowany specjalnie do pracy w obiektach o ograniczonej nośności wind i posadzek. Dzięki kompaktowej konstrukcji i zoptymalizowanemu ciężarowi własnemu Trucloader sprawdzał się w miejscach o wymagających warunkach technicznych. Model ten pozostawał w produkcji do 1967 roku.

1945
Yardlift 40 – wszechstronność w standardzie

CLARK wprowadza model Yardlift 40 – pierwszy wózek z serii Yardlift, wyposażony w opony pneumatyczne. Zaprojektowany z myślą o uniwersalnym zastosowaniu, świetnie sprawdzał się zarówno wewnątrz hal produkcyjnych, jak i na zewnątrz – w strefach załadunku i logistyki. Yardlift 40 zapoczątkował nową linię maszyn łączących wytrzymałość z elastycznością użytkowania.

1946
Dynatork – przełom w napędzie przemysłowym

CLARK wprowadza innowacyjny napęd Dynatork – elektromechaniczne urządzenie przeniesienia mocy, łączące silnik spalinowy ze skrzynią biegów. Dynatork zastąpił tradycyjne sprzęgło cierne suchego typu, stosowane do tej pory we wszystkich wózkach widłowych. To rozwiązanie znacząco zwiększyło płynność pracy, zmniejszyło zużycie podzespołów i poprawiło komfort obsługi maszyn.

1948
Początek produkcji międzynarodowej

CLARK Equipment podpisuje umowę licencyjną na produkcję z firmą Tutt-Bryant Limited z Sydney w Australii. Był to pierwszy krok w kierunku zagranicznej produkcji i początek globalnej ekspansji marki CLARK na rynkach międzynarodowych.

1948
Ekspansja na rynek europejski

CLARK Equipment zawiera umowę licencyjną na produkcję z firmą Schultz-Stinnes z Essen w Niemczech. Do 1952 roku licencjobiorca działał już pod nazwą Ruhr Intrans Hubstapler z siedzibą w Mülheim i rozpoczął dostawy wózków widłowych CLARK na rynek europejski. Był to istotny krok w rozwoju globalnej obecności marki.

1950
Hydrolift i Electrolift – nowe podejście do transportu paletowego

CLARK wprowadza dwa nowe modele wózków paletowych: Hydrolift z napędem spalinowym oraz Electrolift z napędem elektrycznym. Electrolift – później znany pod nazwą Powrworker – był zasilanym wózkiem prowadzonym typu walkie, który występował w różnych konfiguracjach: jako wózek paletowy, platformowy, holowniczy oraz podnośnikowy typu stacker. Nowe modele znacząco zwiększyły efektywność pracy w magazynach i centrach dystrybucyjnych.

1951
Hydratork – nowoczesna przekładnia hydrokinetyczna

CLARK wprowadza przekładnię Hydratork – własnej konstrukcji układ przeniesienia mocy, wykorzystujący konwerter momentu obrotowego zamiast tradycyjnego sprzęgła ciernego. To rozwiązanie znacząco poprawiło płynność jazdy, trwałość komponentów oraz komfort obsługi wózków widłowych nowej generacji.

1953
Nowa generacja – seria Clarklift i rewolucyjna konstrukcja masztu

CLARK wprowadza rodzinę wózków Clarklift – kompletną linię wózków widłowych z napędem spalinowym i elektrycznym, dostępnych zarówno w wersji na oponach pełnych (cushion), jak i pneumatycznych. Seria Clarklift stopniowo zastępuje wcześniejsze modele Carloader, Utilitruc i Clipper, wyznaczając nowy standard w segmencie wózków przemysłowych. W tym samym czasie CLARK prezentuje innowacyjny maszt typu „nested I-beam” – konstrukcję opartą na współosiowo osadzonych dwuteownikach, która znacząco zwiększyła wytrzymałość masztu i stabilność ładunku podczas podnoszenia.

1956
Ekspansja do Ameryki Południowej

Clark International, C.A. uruchamia firmę Equipamentos Clark S.A. w Campinas, w Brazylii. Był to pierwszy zakład produkcyjny CLARK w Ameryce Południowej i kolejny krok w globalnej strategii rozwoju marki.

1959
Nowe standardy bezpieczeństwa i rozwój produkcji

CLARK jako pierwszy producent wózków widłowych na świecie wprowadza standardowe wyposażenie we wszystkie swoje modele w postaci osłon przeciwprzeciążeniowych (load back rests) oraz dachowych pałąków ochronnych (overhead guards), wyznaczając nowy poziom bezpieczeństwa operatorów. W tym samym czasie CLARK rozpoczyna produkcję wózków widłowych w nowym zakładzie Clark Equipment w St. Thomas, Ontario (Kanada), poszerzając swoje możliwości produkcyjne na rynku północnoamerykańskim.

1964
TW15/20 – standard zwrotności i wydajności

CLARK wprowadza model TW15/20 – pierwszy elektryczny wózek widłowy trójkołowy w Stanach Zjednoczonych, który szybko stał się branżowym standardem. Dzięki wyjątkowej zwrotności znalazł zastosowanie w wielu sektorach, w tym w logistyce, magazynowaniu i przemyśle rozlewniczym. W 1981 roku TW15/20 ewoluował w model 24-woltowy TM10/15S, a ten z kolei w 1986 roku w wersję 36-woltową TM15/20, odpowiadającą na rosnące potrzeby w zakresie mocy i wydajności.

1967
C500 – nowa generacja mocy i wszechstronności

CLARK wprowadza linię C500 – rodzinę wózków widłowych dostępnych zarówno z napędem spalinowym, jak i elektrycznym, w wersjach na oponach pełnych (cushion) i pneumatycznych. Modele z tej serii obejmowały zarówno kompaktowe wózki o udźwigu 900 kg, przeznaczone do zastosowań magazynowych, jak i maszyny o udźwigu do 36 000 kg, wykorzystywane w ciężkim przemyśle, m.in. przy produkcji stali. Seria C500 ostatecznie zastąpiła wcześniejszą linię Clarklift, wprowadzając nowy standard w zakresie wydajności, trwałości i elastyczności konfiguracji.

1968
Pierwsze w branży wózki elektryczne z podwójnym napięciem

CLARK jako pierwszy producent na rynku oferuje elektryczne wózki widłowe z możliwością pracy na dwóch poziomach napięcia. Takie rozwiązanie pozwalało dostosować parametry pracy maszyny do specyficznych wymagań danej aplikacji, zapewniając większą elastyczność i efektywność operacyjną.

1972
Nowy etap produkcji w Georgetown

Zakład CLARK w Georgetown, w stanie Kentucky, rozpoczyna produkcję elektrycznych wózków widłowych – zarówno modeli z operatorem siedzącym, jak i wąskokorytarzowych wersji stojących oraz serii Powrworker. To kolejny krok w rozwoju oferty marki w segmencie nowoczesnych i energooszczędnych rozwiązań do transportu wewnętrznego.

1974
Pół miliona wózków – historyczny kamień milowy

CLARK produkuje swój 500 000. wózek widłowy – model C500-50 z napędem spalinowym i czterema kołami. Jubileuszowy egzemplarz został przekazany w 1977 roku Western Michigan University, gdzie przez wiele lat był wykorzystywany w codziennej pracy.

1976
ECA i EPA – nowa generacja wózków elektrycznych CLARK

CLARK wprowadza modele ECA17-30 oraz EPA20-30 – czterokołowe wózki widłowe elektryczne, które stanowiły przełom w zakresie konstrukcji i ergonomii. Dzięki zwiększonej niezawodności, wyższej wydajności i poprawionemu komfortowi pracy operatora, wyznaczały nowy standard w swojej klasie. Model ECA ewoluował w 1987 roku w serię ECS17-30, a ta z kolei w 1996 roku przekształciła się w linię ECG20-32, odpowiadającą na rosnące wymagania rynku w zakresie wydajności i komfortu obsługi.

1981
Program modernizacji bezpieczeństwa – fotel operatora z systemem zabezpieczeń

CLARK uruchamia program retrofitowy, w ramach którego oferuje bezpłatne doposażenie istniejących wózków widłowych w innowacyjny fotel bezpieczeństwa z systemem unieruchomienia operatora. To pionierskie rozwiązanie w zakresie ochrony zdrowia i życia operatorów zostało nie tylko udostępnione klientom bez dodatkowych kosztów, ale również opatentowane i bezpłatnie udostępnione wszystkim producentom wózków widłowych – bez opłat licencyjnych.

1983
GCS/GPS – elastyczność dzięki koncepcji „System Truck”

CLARK wprowadza modele GCS/GPS z serii „System” – nowatorską linię wózków widłowych, która umożliwiała klientom precyzyjne dopasowanie konfiguracji maszyny do specyfiki ich zastosowań. Dzięki możliwości wyboru silników, osi oraz przekładni, użytkownicy mogli optymalizować wydajność, ekonomikę i funkcjonalność wózka w zależności od warunków pracy.

1985
Nowy standard w edukacji bezpieczeństwa

CLARK jako pierwszy producent wózków widłowych wprowadza „Przewodnik Pracodawcy po Bezpiecznym Transporcie Wewnętrznym” – dołączany do każdego nowo dostarczonego wózka. Inicjatywa ta miała na celu zwiększenie świadomości w zakresie bezpieczeństwa pracy oraz wsparcie klientów w tworzeniu bezpiecznego środowiska operacyjnego.

1990
Paliwo przyszłości – fabryczna instalacja CNG

CLARK jako pierwszy producent wózków widłowych oferuje fabrycznie montowaną instalację zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). To rozwiązanie zapewnia znaczące korzyści w postaci niższych emisji spalin oraz redukcji kosztów eksploatacyjnych, odpowiadając na rosnące wymagania w zakresie ekologii i efektywności energetycznej.

1991
Genesis – nowa jakość w ergonomii i niezawodności

CLARK wprowadza linię wózków widłowych Genesis – czterokołowe modele z napędem spalinowym, dostępne zarówno na oponach pełnych (cushion), jak i pneumatycznych. Kluczową innowacją w serii Genesis była gumowo izolowana kabina operatora, która znacząco poprawiała komfort pracy. Rozwiązanie to wyznaczyło nowy standard w zakresie ergonomii, produktywności i niezawodności wózków widłowych.

1994
Milionowy wózek widłowy CLARK

CLARK osiąga kolejny przełomowy kamień milowy – z linii produkcyjnej zjeżdża milionowy wózek widłowy. To potwierdzenie ponadczasowej jakości, zaufania klientów na całym świecie i ponad 100-letniego dziedzictwa innowacji w branży transportu wewnętrznego.

1997
Globalne wzmocnienie – CLARK przejmuje Samsung Fork Lift

CLARK Material Handling Company przejmuje południowokoreańską firmę Samsung Fork Lift Company. Zakład ten, działający odtąd pod nazwą CLARK Material Handling Asia, odpowiada za projektowanie i produkcję wózków widłowych CLARK na potrzeby rynku globalnego. To strategiczne przejęcie wzmacnia pozycję marki CLARK jako światowego lidera w branży transportu wewnętrznego.

1998
Seria M – rozwój globalnej oferty produktowej

CLARK wprowadza na rynek rodzinę modeli M-Series – zaprojektowaną i produkowaną przez Clark Material Handling Asia. Seria M rozszerza i uzupełnia globalne portfolio wózków widłowych marki CLARK, odpowiadając na zróżnicowane potrzeby klientów na rynkach międzynarodowych.

1998
Nowoczesne centrum dystrybucji części zamiennych

CLARK otwiera nowe centrum logistyczne części zamiennych w Louisville, Kentucky. Obiekt wyposażony w nowoczesne systemy kompletacji zamówień został strategicznie ulokowany, aby umożliwić wysyłkę części do sieci dealerskiej CLARK jeszcze tego samego dnia, zapewniając szybkie i niezawodne wsparcie posprzedażowe.

1999
Seria Gen2 – niezawodność nowej generacji

CLARK wprowadza na globalny rynek wózków widłowych serię Gen2. Modele te, dostępne w wersjach o udźwigu od 1 800 kg do 3 000 kg, oferowane są zarówno na oponach pełnych (cushion), jak i pneumatycznych. Zaprojektowane i produkowane przez Clark Material Handling Asia, wózki z serii Gen2 kontynuują tradycję marki w zakresie niezawodności, trwałości i gotowości do intensywnej pracy w każdych warunkach.

2001
2002 – Seria EPX20/30 – elektryczne wózki do trudniejszych warunków

CLARK wprowadza serię EPX20/30 – elektryczne wózki widłowe zaprojektowane specjalnie do zastosowań wymagających ogumienia pneumatycznego. Modele te łączą zeroemisyjny napęd z możliwościami pracy w bardziej wymagającym środowisku, oferując użytkownikom elastyczność i wydajność.

2002
Nowy właściciel – globalna integracja pod marką Young An

Clark Material Handling Company zostaje przejęta przez firmę Young An Hat Company z siedzibą w Seulu, w Korei Południowej. W ramach transakcji Young An przejmuje również Clark Material Handling Asia, konsolidując globalne operacje marki CLARK i wzmacniając jej pozycję na międzynarodowym rynku wózków widłowych.

2003
Nowa siedziba główna CLARK w Ameryce Północnej

CLARK Material Handling Company (CMHC) otwiera nową północnoamerykańską siedzibę główną w Lexington, w stanie Kentucky. Nowoczesny zakład produkcyjny, zintegrowany z przestrzenią biurową, tworzy miejsca pracy dla ponad 200 osób w regionie Bluegrass, stanowiąc istotne centrum operacyjne i technologiczne firmy.

2005
Produkcja wózków stojących przeniesiona do Lexington

CLARK przenosi produkcję elektrycznych wózków widłowych z operatorem stojącym do zakładu CLARK Material Handling Company w Lexington, Kentucky. Decyzja ta wzmacnia znaczenie lokalnego zaplecza produkcyjnego i umożliwia lepszą integrację procesów w ramach głównej siedziby firmy w Ameryce Północnej.

2006
GEX20/30 – zwrotność i moc w elektrycznej wersji

CLARK wprowadza model GEX20/30 – elektryczny wózek widłowy 80 V na oponach pneumatycznych. Maszyna ta łączy wyjątkową prędkość i wydajność z niezrównaną zwrotnością dzięki osi skrętnej o zerowym promieniu zawracania. To idealne rozwiązanie do intensywnych zastosowań wymagających precyzyjnego manewrowania i mocnych parametrów trakcyjnych.

2006
C60-80 – siła do zadań specjalnych

CLARK wprowadza serię C60-80 – czterokołowe, ciężkie wózki widłowe przeznaczone do pracy na otwartych placach w warunkach wymagających dużej wytrzymałości. Nowe modele idealnie sprawdzają się w przemyśle ciężkim, przeładunku materiałów budowlanych, logistyce portowej oraz magazynach o dużym natężeniu pracy.

2007
C40-55s – wzmocnienie serii Gen2

CLARK rozszerza serię Gen2 o linię C40-55s – wózki widłowe zaprojektowane z myślą o pracy w najbardziej wymagających warunkach. Model ten wyposażono w otwartą chłodnicę typu open core oraz innowacyjny układ hydrauliczny, które zapewniają wysoką odporność na obciążenia cieplne i niezawodność w trudnym środowisku operacyjnym.

2010
CLARK wśród najlepszych pracodawców w Kentucky

CLARK zostaje wyróżniony jako jedno z najlepszych miejsc pracy w stanie Kentucky. To prestiżowe uznanie potwierdza zaangażowanie firmy w tworzenie stabilnego, wspierającego i innowacyjnego środowiska pracy dla swoich pracowników.

2013
Raising Hope – odpowiedzialność społeczna CLARK

CLARK tworzy program Raising Hope, konsolidując swoje działania filantropijne pod wspólnym szyldem. Inicjatywa ta obejmuje nie tylko wsparcie finansowe dla lokalnych organizacji społecznych, ale także realne zaangażowanie pracowników – każdy z nich otrzymuje 12 godzin płatnego czasu wolnego rocznie na działalność wolontariacką na rzecz swojej społeczności.

2014
NPX – zwrotność, wytrzymałość i ergonomia w jednym

CLARK wprowadza model NPX – wózek wysokiego składowania typu reach truck o udźwigu od 1 360 kg do 2 040 kg i maksymalnej wysokości podnoszenia do 10,2 metra. Przeznaczony do pracy w wąskich korytarzach, NPX łączy kompaktowy promień skrętu z wytrzymałym masztem typu nested I-beam i czołowymi w branży rozwiązaniami ergonomicznymi, zapewniając maksymalną wydajność i komfort pracy operatora.

2015
100 lat innowacji – jubileusz marki CLARK

CLARK Material Handling Company świętuje 100-lecie działalności jako lider innowacji w projektowaniu i produkcji wózków widłowych z napędem spalinowym i elektrycznym. Z okazji jubileuszu firma wprowadza nowy, wydajny silnik Ford 2.5L LPG (4-cylindrowy) oraz specjalną wersję “Centennial Edition” – z dedykowanym lakierem i oznaczeniami, dostępną standardowo we wszystkich modelach C20/C35 przez cały 2017 rok.

2017
GTS20-33 – jakość w standardzie dla logistyki i przemysłu

CLARK wprowadza serię GTS20-33 – wózki widłowe zaprojektowane z myślą o dystrybucji, produkcji i magazynowaniu w różnych gałęziach przemysłu. Modele te łączą solidną konstrukcję z niezawodnością i funkcjonalnością, stanowiąc ekonomiczne i sprawdzone rozwiązanie dla codziennych operacji logistycznych.

2017
S20-35 – początek rodziny S-SERIES

CLARK wprowadza serię S20-35, rozpoczynając nową generację wózków widłowych S-SERIES, zaprojektowanych zgodnie z trzema kluczowymi założeniami: inteligencja (SMART), wytrzymałość (STRONG) i bezpieczeństwo (SAFE). Modele z tej serii dołączają do głównej linii wózków spalinowych CLARK, oferując nowoczesne rozwiązania technologiczne, trwałą konstrukcję i zaawansowane systemy ochrony operatora.

2018
2018 – Nowe centrum badań i rozwoju CLARK

CLARK otwiera nowe centrum badawczo-rozwojowe, obejmujące laboratorium testowe oraz warsztat do budowy prototypów. Inwestycja ta wzmacnia zdolności innowacyjne firmy i przyspiesza rozwój nowoczesnych rozwiązań technologicznych w obszarze transportu wewnętrznego.

2018
Nowa fabryka CLARK w Wietnamie

CLARK Material Handling Company ogłasza otwarcie nowego zakładu produkcyjnego w Wietnamie, dedykowanego do produkcji wielkoseryjnej. Nowa fabryka stanowi strategiczny krok w zwiększaniu globalnych mocy wytwórczych i skróceniu łańcucha dostaw na rynki międzynarodowe.

2019
OSQ – bezpieczna alternatywa dla tradycyjnych drabin

CLARK wprowadza model OSQ – 24-woltowy pojazd roboczy z platformą podnoszoną, zaprojektowany jako bezpieczniejsza i bardziej efektywna alternatywa dla tradycyjnych drabin. Wyposażony w solidny maszt typu nested I-beam – charakterystyczny dla marki CLARK – model OSQ zapewnia wysoką stabilność i bezpieczeństwo pracy na wysokości, szczególnie w środowiskach magazynowych i serwisowych.

2019
HWXE/PWXE – nowa generacja niskopodnoszących wózków hydraulicznych

CLARK wprowadza modele HWXE/PWXE – najnowsze w serii hydraulicznych wózków niskiego podnoszenia, której początki sięgają 1920 roku. Nowe wersje łączą sprawdzoną koncepcję z nowoczesną technologią, oferując użytkownikom niezawodność, prostotę obsługi i wydajność w codziennych operacjach transportowych.

2019
CLARK po raz czwarty wśród najlepszych pracodawców w Kentucky

CLARK po raz czwarty zostaje wyróżniony tytułem „Best Places to Work in Kentucky”. To prestiżowe wyróżnienie potwierdza konsekwentne zaangażowanie firmy w tworzenie przyjaznego, wspierającego i stabilnego środowiska pracy dla swoich pracowników.

2019
WPL40 – nowoczesność w kompaktowej formie

CLARK wprowadza model WPL40 – elektryczny wózek paletowy prowadzony zasilany akumulatorem litowo-jonowym. Przy udźwigu 1 800 kg, możliwości doładowywania w trakcie pracy (opportunity charging) oraz wbudowanych systemach bezpieczeństwa, WPL40 stanowi idealne rozwiązanie dla firm transportowych i operatorów logistyki kontraktowej (3PL), poszukujących wydajnych i niezawodnych narzędzi do codziennej obsługi ładunków.

2021
SE15-25T – nowy elektryczny wózek trzykołowy z rodziny S-SERIES

CLARK wprowadza model SE15-25T – najnowszy trzykołowy elektryczny wózek widłowy z operatorem siedzącym, zaprojektowany do zastosowań w produkcji, magazynowaniu i logistyce wysyłkowej. Wózek ten oferuje rzeczywisty udźwig 2 270 kg na pełnej wysokości podnoszenia i w pełni integruje założenia rodziny S-SERIES: SMART (inteligentny), STRONG (wytrzymały) i SAFE (bezpieczny). Model SE15-25T został wyposażony w innowacyjny, przesunięty maszt typu staggered nested I-beam – udoskonaloną wersję standardowej konstrukcji masztu CLARK, zapewniającą lepszą widoczność i stabilność ładunku.

2021
CLARK ponownie wśród najlepszych pracodawców w Kentucky

CLARK po raz kolejny zostaje uhonorowany tytułem „Best Places to Work in Kentucky”, potwierdzając swoje zaangażowanie w tworzenie wysokiej jakości środowiska pracy, które sprzyja rozwojowi, stabilności i satysfakcji pracowników.

2022
S40-60 – moc i bezpieczeństwo w ciężkiej klasie

CLARK wprowadza serię S40-60 – wózki widłowe o udźwigu od 3 600 kg do 5 400 kg, które dołączają do rodziny S-SERIES, opartej na wartościach SMART (inteligentny), STRONG (wytrzymały) i SAFE (bezpieczny). Modele z tej serii łączą wyjątkową trwałość z wiodącymi w branży rozwiązaniami ergonomicznymi i systemami bezpieczeństwa, dzięki czemu doskonale sprawdzają się w branży drzewnej, budowlanej oraz w zastosowaniach przemysłowych.

2022